Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] Meerdere functies aanroepen met 1 button*

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo geachte Lezer, ivm een link naar mijn website vanuit het delfi-C3 forum, van de Universiteit van Delft ( zie bijvoorbeeld http://www.delfic3.nl/forum/ ) , betreffende een JS dat ik voor de gelegenheid maakte, een vraag :

op regel 252 - 253 ( zie : http://members.home.nl/pc1l/coax/delfitest.htm ) heb ik voor de 'bereken' knop ingegeven : <input type="button" value=" Bereken SRV " onClick="calculatedBm1( this.form ) + calculatedBm2( this.form ) + calculatedBm3( this.form ) + calculatedBm4( this.form )" name="Button" />

Vanwege een bepaalde bedoeling wilde ik zo vier JS tegelijk actief maken ( function calculatedBm1 ( form ) { etc. t/m function calculatedBm4 ( form ) { etc.

Nu is mijn vraag, of iemand weet of dit nog eenvoudiger :/ kan. Dus een button ( calculate ) waarmee ik in een keer alle vier de JS 'actief' maak. Wat ik ook graag wilde weten is of je weet of dit eventueel ook zo kan blijven staan, dat de systemen er verder geen probleem mee hebben.

Met dank voor een eventueel antwoord, leon25. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 22:26 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Sowieso is die + fout. Het werkt in dit geval waarschijnlijk wel, omdat geprobeert zal worden de return values bij elkaar op te tellen. Hier hoort echter een semicolon (;) te staan om aan te geven dat het 4 losse opdrachten betreft.

Wat betreft je vraag of dit eenvoudiger kan. Wat dacht je van
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function calculate(frm) {
   calculateBtn1(frm);
   calculateBtn2(frm);
   calculateBtn3(frm);
   calculateBtn4(frm);
}

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:23:
Vanwege een bepaalde bedoeling wilde ik zo vier JS tegelijk actief maken ( function calculatedBm1 ( form ) { etc. t/m function calculatedBm4 ( form ) { etc.
Iets zegt mij dat dit niet gaat lukken, achter elkaar uitvoeren in één click event is geen probleem, maar tegelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Te gek, bedankt voor je antwoord. je schrijft :

Sowieso is die + fout. Het werkt in dit geval waarschijnlijk wel, omdat geprobeert zal worden de return values bij elkaar op te tellen. Hier hoort echter een semicolon (;) te staan om aan te geven dat het 4 losse opdrachten betreft.

Dus zo zou het in ieder geval acceptabel moeten zijn :
JavaScript:
1
<input type="button" value=" Bereken SRV " onClick="calculatedBm1( this.form ) ; calculatedBm2( this.form ) ; calculatedBm3( this.form ) ; calculatedBm4( this.form )" name="Button" />

dan nog dit :
Wat betreft je vraag of dit eenvoudiger kan. Wat dacht je van
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
 function calculate(frm) { 
   calculateBtn1(frm); 
   calculateBtn2(frm); 
   calculateBtn3(frm); 
   calculateBtn4(frm); 
} 

Heb ik goed begrepen dat dit dan op de eerste 6 regels v h JS komt te staan ? Nog iets : ik kan misschien beter die calculate button helemaal weglaten ? Dat het script zelf zonder meer de results plaatst in de vier results vakjes ..... mogelijk heb je daar een pasklare oplossing voor liggen.

Mag ik je nog een aanvullende vraag erover stellen ( laatste vraag, hoe dan ook ) ? Nl deze : zoals je kunt zien heb ik dus 4 JS geplaatst. Veel mooier zou het zijn om er een geheel van te maken, zodanig dat in de laatste vier vakjes ( results ) ook meteen aldaar een waarde zou kunnen worden ingevuld. Dus als je die al weet waardoor de 'berekeningen ervoor niet meer nodig zijn en men niet met al die waarden vooraf zit te hannessen. Er zijn verschillende methoden voor. Ik zou graag willen weten welke jij hier zou adviseren, misschien dat je een voorbeeld zou kunnen geven.

Hoe dan ook, wederom bedankt voor antwoord, indien ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 07:28:
[...]

Iets zegt mij dat dit niet gaat lukken, achter elkaar uitvoeren in één click event is geen probleem, maar tegelijk...
Hoi, jij ook bedankt voor antwoord, wel : na elkaar mag ook, als de results maar in de vakjes komen te staan :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

leon25, als je je leven iets aangenamer wilt maken op GoT, dan is het wellicht handig om De werking van de forumsoftware in het kort eens even door te lezen. Er staan wat handigheidjes in met betrekking tot het quoten van mensen (houdt forumposts ook leesbaarder) en de mogelijkheden om diverse code overzichtelijk weer te geven, zie: Overzicht van UBB-codes #tag_code

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:25:
[mbr]leon25, als je je leven iets aangenamer wilt maken op GoT, dan is het wellicht handig om De werking van de forumsoftware in het kort eens even door te lezen. Er staan wat handigheidjes in met betrekking tot het quoten van mensen (houdt forumposts ook leesbaarder) en de mogelijkheden om diverse code overzichtelijk weer te geven, zie: Overzicht van UBB-codes #tag_code[/]
We gaan het verder bestuderen :/ :) ..... met dank voor het advies. Wat betreft het quoten, het kan eventueel zijn dat ik niet helemaal begrepen heb wat er daar mis gaat, maar we zoeken nog even verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 15:19 ]

Pagina: 1