Toon posts:

Advies aanschaf onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de eigenaar van het volgende desktopsysteem:

Diabolic Minotaur Green Midi Tower
Fortron Blue Storm FSP400-60THN-R, 400W (ATX 20/24-Pin)
Asus P5LD2 Deluxe, 945P (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Point of View GeForce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) VGA150828
Fortron Blue Storm FSP400-60THN-R, 400W (ATX 20/24-Pin)
2 GB Geheugen (2x 1GB 1024MB DDR2 PC6400)
Soundblaster Live!
1x 80 GB
1x 60 GB

Ik heb sinds kort een laptop aangeschafd (veelal voor school) met eigenlijk precies mijn wensen die ik nodig heb om mijn ding te doen (for the time being). Ik heb deze laptop niet aangeschafd om te kunnen gamen (daar heb ik mijn desktop voor) dus er zit maar een videokaart in van 128 MB.

Ik game dus zo nu en dan maar ik merk dat mijn systeem deze games steeds moeilijker trekt; vandaar overweeg ik een upgrade zo tegen November/December.

Wat is nu het slimste? Ik heb verschillende mogelijkheden voor nu.

1) Ik behoud mijn PC, verkoop de CPU & Videokaart en de rest kan ik blijven gebruiken. (Socket van CPU is in mijn voordeel, alleen mijn moederbord ondersteunt volgens mij geen PCI-EXPRESS 2.0 -> of toch verstandiger om een 8800 o.i.d. te kopen?)
2) Ik verkoop de hele zooi en schaf een geheel nieuw systeem aan rond die tijd.
3) Ik kijk het even aan en beslis in November/December wat ik het beste kan doen.

Aangezien ik er aan denk om alle spellen die binnenkort zullen uitkomen (UT3, CoD4, Crysis e.d.) enigzins goed te willen kunnen spelen dacht ik aan de Intel Core 2 Quad Q9450 en 1 van de nieuwste ATI/NVIDIA kaarten (ook zo rond de 300-350 euro max) aan te schaffen.

Wat is jullie advies?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 22:34 . Reden: aanvullende info ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Dit lijkt me alleen te beoordelen met zich top je eigen portefeuille ;)
1) de goedkopere oplossing
2) de duurdere oplossing
3) de beste oplossing: 2 maanden op voorhand kiezen wat je gaat kopen is in de computerwereld niet echt slim ;)

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:33:
Dit lijkt me alleen te beoordelen met zich top je eigen portefeuille ;)
1) de goedkopere oplossing
2) de duurdere oplossing
3) de beste oplossing: 2 maanden op voorhand kiezen wat je gaat kopen is in de computerwereld niet echt slim ;)
Je hebt gelijk. Optie 3 is weliswaar puur een indicatie wat ik precies kies, ik wacht nog even de benchmarks/tests af. Maar daarvoor moet ik waarschijnlijk sowieso wachten tot het einde van het jaar. Laat ik het zo zeggen; ik koop een videokaart van rond de 300-350 en ook de processor van rond die prijs (weliswaar de beste voor die prijs). Zal dit mij veel prestatie winst geven?

(Speel niet hoger dan 1280*1024)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

1280x1024 en je huidige systeem voldoet niet :S Denk dat je ook eens even naar instellingen c.q. software moet kijken dan.

Maargoed, een quadcore is natuurlijk onzin om te gamen. Koop de snelste dual core die je budget toelaat i.c.m. een net niet top kaart, (b.v. 8800GTS zou dat nu dus zijn) dat moet ruim voldoende zijn voor je eisen, simpeler kan het haast niet. Schijven doen mij wel vermoeden dat je laadtijden nogal hoog zijn, wellicht een nieuwere, snellere schijf kopen? (ik haat wachten, maar das wellicht persoonlijk)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ons advies:

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Zie ook de FAQ en het beleid van dit subforum, "hoe is dit systeem?"-vragen zijn hier ongewenst omdat we ervan uitgaan dat een Tweaker zelf in staat is te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.