Office 2007 MUI instellen per OU

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb Windows 2003 UK met Office 2007 UK en MUI.
Ik wil per OU kunnen instellen wat de interface taal van Office wordt voor de Terminal server gebruikers op deze server.

Ik heb de Office admin template (http://www.microsoft.com/...bbaeba13e7&displaylang=en) geimporteerd in de OU en de nodige instelling in de node "Language settings" ingesteld maar nog steeds luistert Office niet.

Ik kan het wel met de hand doen via de "Microsoft Office languages settings" tool, daar zie ik dan steeds het vinkje "Set the Microsoft Office display language to match the Windows display language" aanstaan, dat moet dus uit want de Terminal Server draait op Windows 2003 UK.

1 - Wat mis ik nog?
2 - Met ook het Windows language pack zal het eenvoudiger worden waarschijnlijk, kan ik dat appart aanschaffen en nog installeren?

Bedankt vast,

Mark

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Afaik wordt de setting alleen overgenomen bij de aanmaak van een nieuw userprofiel. Wellicht kan je dat eens proberen?

• mvandek2
Nee, ook bij nieuwe users wordt het weer UK.

Bedankt voor je snelle reactie!

• mvandek2
Het werkt nu ineens wel, jammer, nu kan ik niet meer zien wat het blokkeerde.
Misschien was de herstart wel nodig.

Iemand die weet of je de Windows Language packs kunt toevoegen op een bestaande productieserver (Windows 2003 UK) ?

Mark

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja, de MUI packs installeer je altijd achteraf zelfs. Wel moet volgens mij de base OS ook al MUI licensed zijn, dus hoe je dat met licenties precies doet durf ik niet te zeggen :)

• mvandek2
Bedankt, ik ga Microsoft eens bellen.

Verwijderd

Hou wel rekening dat eventuele redirects niet of niet goed zullen werken bij het installeren van de MUI

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat bedoel je met redirects?

Verwijderd

Sorry voor de wat onduidelijke omschrijving. Microsoft geeft aan dat Folder Redirections problemen kunnen geven na het installeren van de MUI

Overigens hier ook nog een interessante link:

How the "Regional and Language Options" settings in Windows Server 2003 are applied

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen enkel probleem gehad met de MUI pack op onze Citrix'en en folder redirection hoor? :)

Verwijderd

Ik tot op heden ook nog niet maar in het artikel van Microsoft staat dat men het niet ondersteund en er problemen kunnen ontstaan doordat my documents na de installatie mijn documenten heet etc etc

• elevator
  • Niet online

elevator

Welk artikel staat dat in dan? Iig is dat niet waar - de displayname wordt aangepast maar uiteraard niet de foldername :)

• mvandek2
Het probleem in het artikel treedt op met roaming users. Als je de taal in een policy regelt (bijv. per OU) voorkom je dat toch?
Pagina: 1