High Definition op Geforce TI 4800SE (4400)

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik zit hier met een pentium 4 2.4ghz met 2000mb intern en een geforce 4 ti 4800se. Als ik 720p films afspeel gaat het vaak net niet vloeiend. Ik ga over 2 dagen mijn pc overnieuw installeren om te kijken of dat enig zin heeft, maar anders vraag ik me af of het voor mij nuttig is om een nieuwe videokaart erin te gooien. Ik dacht dan aan en van de laatste AGP modellen van een euro of max 150... Nou heb ik gelezen dat iig de 8600 serie van nvidia allemaal HD extras heeft... oudere series hebben geen extras voor HDbeeld? Misschien anders een processorupgrade (mocht ik die nog kunnen vinden)?

Alvast bedankt..

Sj44k13

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Met wat voor soort programma speel je de 720p af?
Heb je bijv. al gekeken naar mediaplayer classic met de coreavc codec?
Je cpu is inderdaad niet al te best.
Ik speel 720p vrij vloeiend met een Pentium D 930, 1024mb en een ti4200. Dus een cpu upgrade zou ook kunnen, maar dan zou ik even doorsparen voor een hele nieuwe config.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De videokaart zal weinig kunnen doen als de CPU zelf niet optimaal is! En de PIV 2,4Ghz kan HD signaal wel aan maar blijkbaar niet al te goed. Jammer!

There is no place like ::1

• Cobiwan
  • Niet online
ik doe mplayer C en heb de nieuwste codecs erop. Ik denk dat schone install misschien iets zou helpen (hoop het zeer, want morgen oid ga ik 32inch lcd kopen:P).. nieuwe config wordt t zowiezo niet, dan kijk ik wel lagere kwaliteit of gewoon net niet vloeiend..

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44
download hdtv pump

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk niet dat .ts bestanden een probleem vormen, jaabstobbe. 720p is namelijk vrijwel altijd x264. Dat kan je het beste accelereren met CoreAVC, een vrij lichte decoder. Versie 1.3.0 is (was?) gratis te downloaden.

Daarnaast raad ik aan om alle codecs eraf te pleuren en gewoon ffdshow te pakken. Ook niet heel erg zwaar, maar kan alles decoderen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waarom koop je geen 6600(GT) kaartje?
Die kunnen toch gewoon hd encoden icm nvidia pure video.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:38:
Waarom koop je geen 6600(GT) kaartje?
Die kunnen toch gewoon hd encoden icm nvidia pure video.
het gaat hier om decoden, en dan zittie nog steeds aan zijn limiet met zijn setup. een videokaartje zou kunnen helpen, maar volgens mij zijn er nog niet zo veel videokaartjes op AGP die hardware decoding hebben van Hnogwa codecs. maar dat zou aan mij kunnen liggen.

daarnaast is niet alles in de x264. Ik heb hier ook nog wel ergens zeeeer hoge mbit mpegjes en xvidjes liggen, maar je hebt gelijk dat alle legale snuff op x264 zit. maar dannog, voor het geld van een blueray / HDdvd setup zou je ook wel ffkes een nieuwe pc kunnen aanschaffen. (pci-e systeempje met een ati 2400 / gf 84 / 8600 oid.)

-_-

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
M2M schreef:
(pci-e systeempje met een ati 2400 / gf 84 / 8600 oid.)
Juust'm! :) dan ben je klaar!

soms denk ik ook... wat verwachten mensen van dingen:
laatst nog een kerel wou straks wel graag Crysis gaan spelen op zijn Geforce 2mx met 32mb agp, kom OP zeg... O-) O-)

A world without gadgets is no world ;)

• Cobiwan
  • Niet online
bedankt voor de tips! hij doet het iig al stukken beter. ik heb het idee dat het aan de film ligt, 1e 2 3 minuten schokt ie soms, daarna niet meer. Hiervoor had ie af en toe nog fps problemen met andere delen van de film, nu niet echt meer :) beter dan voordat ik alle codecs verwijderde... en zooo dat waren er erg veel na een jaar niet me pc reinstallen :P

[ Voor 39% gewijzigd door Cobiwan op 10-10-2007 01:36 ]

Pagina: 1