Toon posts:

Samsung 226BW op Ati Mobility Radeon 9600/9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleempje. Heb zojuist een 226BW aangeschaft. Deze wil ik graag aansluiten op mijn laptop met Ati Mobility Radeon 9600/9700 series videokaart.

Na het installeren van de driver is het nog steeds niet mogelijk om voor de 226bw de resolutie van 1680 x 1050 te kiezen. Ik heb al even zitten zoeken in het forum maar kom alleen posts tegen van mensen waarbij de resolutie er eerst niet tussen stond en na de installatie van de driver en het aansluiten van het scherm wel.

Iemand een idee?

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Probeer eens andere drivers. (nieuwere of oudere)

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

bemeall

Down Under!

Ik heb naar aanleiding van dit topic de omega drivers geinstalleerd laatst, en dat lijkt prima te werken :) (hier)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik even proberen. Bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver geintalleerd en de resolutie is inderdaad nu wel te kiezen. Het beeld is echter het waig en blury.Moet erbij zeggen dat ik een oude VGA kabel gebruik. Wanneer ik het scherm met de geleverde kabel aansluit krijg ik helemaal geen beeld.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 17:15
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:39:
Ik heb de driver geintalleerd en de resolutie is inderdaad nu wel te kiezen. Het beeld is echter het waig en blury.Moet erbij zeggen dat ik een oude VGA kabel gebruik. Wanneer ik het scherm met de geleverde kabel aansluit krijg ik helemaal geen beeld.
de dvi kabel? heb je de bron dan wel gekozen? of gaat dat automagisch :) en staat je 2e monitor poort wel aan?

you had me at EHLO

• wave
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Je moet ook je drivers installeren van de monitor zelf. Dus rechter muisknop. instelling. geavanceerd en dan beeldscherm. Windows "herkend"standaard geen breed beeld. Van Samsung heb je ook de drivers op de cd meegekregen, zoniet downloaden. Drivers thats the magic word.

Als niet lukt geef een reply.. Succes
;)

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling is als volgt:

De monitor is met een analoge sub-D connector aangesloten op de VGA port van mijn laptop. Deze heeft een Ati Mobility Radeon 9600/9700 videokaart.

Ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe PC. Dan wordt de monitor natuurlijk via DVI aangesloten maar deze laptop gebruik ik veel voor mijn werk. Ik wil ook graag op mijn laptop van het scherm gebruik gaan maken.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

wave schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:47:
Je moet ook je drivers installeren van de monitor zelf.
Dat maakt toch allemaal niets uit voor een monitor? Of toch niet zoveel dat er totaal geen beeld is...

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:43:
[...]

Dat maakt toch allemaal niets uit voor een monitor? Of toch niet zoveel dat er totaal geen beeld is...
Drivers heb ik natuurlijk ook geinstalleerd. Maar met de geleverde analoge VGA kabel heb ik helemaal geen beeld. Dus lijkt het alsof de kabel defect is. Met een oude kabel werkt het wel maar ik mijn beeld echt belabberd en onscherp.

Met de Omega driver voor mijn videokaart heb ik hem nu wel op de juiste resolutie staan.
Pagina: 1