Toon posts:

HSDPA informatie

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg rond 1 november mijn nieuwe telefoon, de LG KU990 VIEWTY..
Dit is dus gewoon een mobiele telefoon, dus ik wil hsdpa niet voor laptop gebruiken.
Hartstikke mooi natuurlijk . Laughing....

Het leuke is dat hij HSPDA netwerk ondersteund en dat hij met snelheden tot 3,6MBS/s kan downloaden, ik dacht dus, dat is hartstikke mooi, want dan kan ik divx streamen naar me telefoon via stage6.com
En dit is ook mogelijk, althans, als er een hsdpa netwerk beschikbaar is.

Nu mijn "probleem" , Ik heb bij het afsluiten van mijn abonnement zorgeloos(not )vodafone blox erbij besteld(1800kbs), wat blijkt... je hebt een datalimiet van een zielige 50MB. Hier heb je dus niets aan,

Wat vraag ik me af?

Wanneer zullen er HSDPA netwerken beschikbaar zijn voor de consument, die betaalbaar zullen zijn, iets in de trend van 10-15 euro per maand? zonder datalimiet( of 5-+ gigabyte...), en waarmee je snel kunt streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Voor die prijs verwacht ik het niet binnen 2-3 jaar.
Maar de techniek is er al wel, maar zou voor de consument binnen aanzienlijke tijd 3-4 jaar beschikbaar moeten zijn.

Waar ik het op baseer.... ... mijn gevoel :P

[ Voor 21% gewijzigd door Frunnik op 09-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Laatst online: 02-04 11:20
edit kan weg... (quote mezelf)

[ Voor 93% gewijzigd door Frunnik op 09-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm
dat lijkt me heel sterk dat het zo lang zal gaan duren,
heeft iemand er andere gedachten over, die ook onderbouwt kunnen worden met feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die zorgeloos mobiel internet blox ook genomen, zit nu al 4 maanden ruim over de 600mb, daarnaast gebruik ik me telefoon ook als modem voor me laptop, heb nog nooit wat gehoord. Maak je dus maar geen zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
holleboomer
als ik jou was:P zou ik me maar wel zorgen maken..
Aangezien het datalimiet 50 MB per maand is ( hoe gierig ook ?)
Je krijgt mogelijk een dikke rekening.
zou echt even de voorwaarden checken, teminste als je niet voor "verassingen"wilt komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:11:
holleboomer
als ik jou was:P zou ik me maar wel zorgen maken..
Aangezien het datalimiet 50 MB per maand is ( hoe gierig ook ?)
Je krijgt mogelijk een dikke rekening.
zou echt even de voorwaarden checken, teminste als je niet voor "verassingen"wilt komen te staan.
Dat krijgt hij sowieso niet, want je moet één keer gebeld worden begreep ik, dan krijg je nog een waarschuwing ofzo, en vervolgens mogen ze je gaan laten betalen of het abonnement ontbinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:05:
Ik heb die zorgeloos mobiel internet blox ook genomen, zit nu al 4 maanden ruim over de 600mb, daarnaast gebruik ik me telefoon ook als modem voor me laptop, heb nog nooit wat gehoord. Maak je dus maar geen zorgen!
Heb net vorige week de TyTN II besteld met ditzelfde pakketje, en zit ook een beetje te stressen over deze beperking. Ik wil gewoon lekker streamen in de trein naar school toe, film en muziek enzo...

Daarnaast geen zorgen maken over andere downloads en diensten.

Krijg je die 50 MB weer voor je kiezen...

Ik had inderdaad de intentie om het allemaal een beetje aan mijn laars te gaan lappen en als ze dan een keer bellen gewoon lekker naief reageren.

Maar de vraag is: hoe kun je nou adverteren met zorgeloos internet, terwijl je je de hele tijd zorgen moet maken voor je MB's.....

[ Voor 23% gewijzigd door Gieliovd520 op 09-10-2007 22:15 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gieliovd520 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Dat krijgt hij sowieso niet, want je moet één keer gebeld worden begreep ik, dan krijg je nog een waarschuwing ofzo, en vervolgens mogen ze je gaan laten betalen of het abonnement ontbinden.

[...]

Heb net vorige week de TyTN II besteld met ditzelfde pakketje, en zit ook een beetje te stressen over deze beperking. Ik wil gewoon lekker streamen in de trein naar school toe, film en muziek enzo...

Daarnaast geen zorgen maken over andere downloads en diensten.

Krijg je die 50 MB weer voor je kiezen...

Ik had inderdaad de intentie om het allemaal een beetje aan mijn laars te gaan lappen en als ze dan een keer bellen gewoon lekker naief reageren.

Maar de vraag is: hoe kun je nou adverteren met zorgeloos internet, terwijl je je de hele tijd zorgen moet maken voor je MB's.....
Ik ben het echt ongeloofelijk met je eens
toen ik ervoor koos om zorgeloos internet erbij te nemen had ik echt voor ogen:
Lekker onbeperkt internetten, ik vind het ernorm misleidend.

Laten we hopen dat het binnenkort echt "zorgeloos"word, dan zou ik een blij man wezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Kleine lettertjes of niet, ik denk wat Vodafone nu nodig heeft zijn klanten. Dus al download je meer dan 50MB, het zal ze voor *NU* nog niets uitmaken. Laat ierdereen maar lekker gebuiken totdat de gebruikers eraan gewend raken en dan pas zullen ze je erop wijzen dat ergens ver onderaan waarbij met een vergroot glas te lezen valt dat je niet meer dan 50MB mag downloaden...... :( :(

Hier een link naar hun site wat *TOTAAL* anders verteld... 8)
Dus ik heb gewoon lekker Vodafone Mobiel Internet.

Zie ook link: http://www.vodafone.nl/pr...et/kosten_zorgeloos_blox/

** QUOTE START **
Met Internet BloX

Wil je elke dag je mail checken? 3x per week surfen? Vaker internetten? Kies dan voor Zorgeloos Internet BloX. Dit is voordelig zorgeloos internetten voor maar € 9,50 per maand.

EN OOK

Hoe kan ik het voordeligst internetten op mijn mobiel?

Als je regelmatig surft, is de Zorgeloos Mobiel Internet BloX bij je abonnement een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken over de hoeveelheid data die je verbruikt, want je betaalt een vast bedrag van 9,50 euro per maand waarna je zo veel kunt surfen als je wilt.

Lees meer bij kosten Mobiel Internet. (dat verwijst weer naar dit stukje tekst)
** QUOTE END **

Dus wat moet ik hierna nog meer lezen? Het staat overduidelijk: " want je betaalt een vast bedrag van 9,50 euro per maand waarna je zo veel kunt surfen als je wilt."

Case Closed.
Anders zal ik aanspraak maken op mijn rechtsbijstand, dan hebben zij ook een keer wat te doen >:) >:)

Trouwens, hier een dekkingskaart van Vodafone, zeer gedetailleerd:

http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html

Oh, de voorwaarden..... Ik had ze natuurlijk al niet meer gelezen nawat ik hiervoor had gelezen (met ogen dicht copt/paste) O-)
Dienstvoorwaarden Vodafone BloX voor Abonnees na 21 mei 2007

De oudere versie kent geen Mobiel internet
Dienstvoorwaarden Vodafone BloX voor Abonnees vóór 21 mei 2007

** QUOTE START **
Zorgeloos Mobiel Internet

- Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen
Nederland met de mobiele telefoon op het
internet zoveel je maar wilt om onder meer te
surfen, chatten en e-mailen.

- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.

- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Indien overschrijding
van het normaal gebruik gedurende drie
maanden plaatsvindt binnen een periode van
12 maanden, kan Vodafone het boven normaal
gebruik in een daaropvolgende maand in
rekening brengen. Contractant wordt hierover
voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.

- Vodafone behoudt zich het recht voor om in
uitzonderlijke gevallen (van gebruik) en
ingeval van misbruik Zorgeloos Mobiel
Internet te beëindigen.

- Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder
meer niet toegestaan de mobiele telefoon te
gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of
voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik
in het buitenland.

Versie, 15 mei 2007

** QUOTE END **

[ Voor 43% gewijzigd door Fermion op 09-10-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens nog even lopen zoeken naar informatie over HSDPA(UMTS)

van: http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/5341

De derde generatie mobiele communicatie is gebaseerd op UMTS (afkorting Universal Mobile Telecommunications System) technologie. Het eerste UMTS protocol genoemd Release 99 ondersteunde een snelheid van 384kb/sec. HSDPA (afkorting van High Speed Downlink Packet Access) is een nieuwere versie van UMTS. Bestaande UMTS aanbieders kunnen hiervoor hun bestaande netwerk geschikt maken voor HSDPA. De huidige versies van HSDPA ondersteunen snelheden tot 1.8 mb/sec.

T-Mobile leverde in April 2006 als eerste operator HSDPA services. KPN en Vodafone volgden ruim een half jaar later. Omdat netwerken nog in de inrol fase verkeren kan de dekking van HSDPA kan per mobiele operator nog sterk verschillen. Nieuwere HSDPA versies die snelheiden van ruim 7 mb/sec. ondersteunen zullen in 2008/09 beschikbaar zijn op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]
- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.

- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal

- Vodafone behoudt zich het recht voor om in
uitzonderlijke gevallen (van gebruik) en
ingeval van misbruik Zorgeloos Mobiel
Internet te beëindigen.

- Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder
meer niet toegestaan de mobiele telefoon te
gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of
voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik
in het buitenland.

Versie, 15 mei 2007

** QUOTE END **
[/quote]

Ja ik bedoel maar,
Als je over je50 mbtjes gaat, en dat 3 of meer van 12 maanden, dan mag je "dokken":P
Bij T-mobile hebben ze HSDPA GPRS??voor 32 euro per maand, (voor je laptop)weet niet hoe het zit bij mobiele telefoon..., en dat isecht ONBEPERKT"ZORGELOOS"...maar helaas slome snelheid

Is het denk je ook mogelijk om UMTS van bijvoorbeeld tmobile aan te vragen als je bij vodafone zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
achterlijk dat je je telefoon niet aan je pc of laptop mag hangen.... dit is toch juist een van de voordelen van de nieuwe mobiele snelheden? .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Ja ik bedoel maar,
Als je over je50 mbtjes gaat, en dat 3 of meer van 12 maanden, dan mag je "dokken":P
Bij T-mobile hebben ze HSDPA voor 25 euro per maand, (voor je laptop)weet niet hoe het zit bij mobiele telefoon..., en dat isecht ONBEPERKT"ZORGELOOS"...

Is het denk je ook mogelijk om UMTS van bijvoorbeeld tmobile aan te vragen als je bij vodafone zit?
Het is inderdaar niet duidelijk....
Nemen ze contact met een waarschuwing of nemen ze eerst contact en dan een vette rekening... :(

Het is gewoon allemaal niet duidelijk, het is wazig, niet recht door zee.... ZUCHT..... }:O

KPN is op dit gebied gewoon duidelijk, maar tja, ze zijn stukken duurder.....
Maar ik denk als het puntje bij paaltje komt, dan sta je toch sterk. Want alles is zooooo wazig opgesteld en dat kan gewoon niet. Het moet duidelijk zijn an dat willen ze niet zijn... Waar ben ik aan begonnen...... |:( :(

Wel...met de voglende voorwaarde lees ik dat als volgt:

Na overschrijding van dit normaal gebruik zal

Wat ik mij voorstel:

Als ik heftig aan de slag ga, met een mobieltje... dan bellen ze mij vriendelijk op, ze verzoeken vriendelijk doch dringend om de komende maand niet meer dan 50MB te verbruiken. Ik vertel dan dat ik hierop zal letten en dat niet meer zal doen.

Ik vertel ze dat ik enorm onder de indruk ben met de kwaliteit van het Vodafone mobiel netwerk. Het HSDPA netwerk doet het gewoon te goed, alles gaat gewoon als een speer. Hierdoor ben ik de mogelijkheden van mobiel internet gaan onderzoeken en ondertussen heb ik per ongeluk meer verbruikt dan wat in de voorwaarde staat mevrouw... ik zal het noooooit meer doen...

Oh ja... ik zeg natuurlijk per direct ook mijn ABO op, verleng het maar niet, uw concurrent, KPN, T-Mobile, Orange, etc, etc is op dit gebied vast beter en vriendelijker….

Mochten ze toch aandringen dat ik de teveel verbuikte data moet betalen dan wil ik wel eens weten waar ik kon nagaan wat mijn verbuik is..... Zullen ze specificatie opsturen met data verbuik....?? Ik kan daarover nergens iets lezen, of heb ik dat over het hoofd gezien...?? Of kan je ergens inloggen... zoja, is dat dataverbuik dan gratis?? of kan je het per SMS opvragen?? Wazig, wazig, wazig allemaal.....

Dus als consument krijg je niet de middelen omdat na tegaan, dus het wordt een lastig verhaal voor Vodafone, dat weten ze. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Prulleman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:03:
achterlijk dat je je telefoon niet aan je pc of laptop mag hangen.... dit is toch juist een van de voordelen van de nieuwe mobiele snelheden? .
Nou, nee... op je mobiel zal het verbuik lang niet zo hoog zijn dan op een Laptop, dat weten ze.
Maar ja, dat kunnen ze toch niet nagaan, vandaar dat ze zichzelf willen beschermen maar toch niemand willen afschrikken, daarom is het constructie van Vodafone wazig....
Mee hey... als ik verkeerd zie, tell me.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 05:33
Ik heb Vodafone gevraagd hoe ik kan checken hoeveel data heb verbruikt. Dit was niet mogelijk via een website of SMS bericht. Ze kunnen het wel geven per telefoon. Dus gewoon even 1200 bellen en vragen hoeveel je hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Laatst online: 20:09
Volledig eens met de bovenstaande posts. Vodafone doet lekker wazig.

Ik ben niet zo technisch en wil gewoon lekker een beetje internetten in de trein, beetje youtuben enzo. Weet ik veel wat ik dan verbruik? Hoeveel is een MB eigenlijk?

:+

Denk dat ze je echt niet zomaar kunnen laten opdraaien voor kosten. Krijg je eerst aantoonbaarheid en relatieve waarschijnlijkheid dat de consument zich bewust is van het verbruik.

Ik ga toch niet betaald elke paar dagen bellen met 1200 voor mijn vebruik? Kan dit? O wist ik niet?

Nee, ik denk niet dat ze zomaar iets kunnen maken.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:40:

Bij T-mobile hebben ze HSDPA voor 25 euro per maand, (voor je laptop)weet niet hoe het zit bij mobiele telefoon..., en dat isecht ONBEPERKT"ZORGELOOS"...
WAAR ?!?!?!?!!?

als dat zo is ga nu de stop in mijn KUT The Phone House Telfort UMTS abbo (reclame gemaakt voor HSDPA) en laat ik DIRECT mijn PIT voor mijn telefoon upgraden. Of een extra SIM als dat niet kan.

SHOW ME ! ! ! !

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

WAAR ?!?!?!?!!?

als dat zo is sluit ga nu de stop in mijn KUT The Phone House Telfort UMTS (reclame gemaakt voor HSDPA) en laat ik DIRECT mijn PIT voor mijn telefoon upgraden. Of een extra SIM als dat niet kan.

SHOW ME ! ! ! !
Het spijt me ik heb je een dooie kat in een zak verkocht..
Nou ik had t verkeerd over die prijs, het is dus 32 eurie..En de er zit dus een snelheidscap op, daarnaast weet ik niet zeker of het wel UMTS is, het is zowiezo geen HSDPA aangezien de snelheden.
T-Mobile Internet Totaal 1 jaar Onbeperkt 384 €0,00 €32,50 p/m
T-Mobile Internet Totaal Plus 1 jaar Onbeperkt 1800 €0,00 €58,40 p/m
T-Mobile Internet Totaal 2 jaar Onbeperkt 384 €0,00 €32,50 p/m
T-Mobile Internet Totaal Plus 2 jaar Onbeperkt 1800 €0,00 €58,40 p/m

Maar zoals je ziet hebben ze de snelheid wel gelockt op 384kbs, dat is /8...=48 kb per seconde
en dat is natuurlijk best wel langzaam. Niet goed voor streamen oid..
Wel oke voor je mail checken, maar je hebt geen datalimiet, heb deze informatie van
http://www.metjelaptoponline.nl/abonnementen/T-Mobile
Maargoed, het is dus net zo snel als Telfort, alleen iets goedkoper.

Het is voor ons allebei wachten op een werkelijk goede hsdpa verbinding die betaaldbaar is,
nog excuses voor de misleiding
Succes

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
:P No problemo, ik had al zo'n vaag vermoeden dat het de 384kbps verbinding zou zijn. Als het gebruik maak van het HSDPA netwerk zou het idiaal zijn en doe ik alsnog mijn abbo bij Telfort stopzetten (nog nooit zo'n klote verbinding gehad, mijn PIT 64kbps abbo is werkelijk 3x zo snel (zonder overdrijven)).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dan voor vodafone gaan
ondanks het datalimiet van 50 mb zit je op 1800kbs, dus zo'n 300 kb per seconde en dat is wel super in verhouding,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Max 225kbps bedoel je ;)

Waarschijnlijk in de praktijk max 1.3mb\s (= 163kB\s)

[edit] En de draadloze verbinding die ik heb is mijn ENIGE verbinding die ik heb. Dus "max" 50MB gaat hem ECHT NIET worden voor mij.
Met surfen en plaatjes kijken alleen al zit ik aan de >500MB, laat staan als ik een random bestandje nodig heb, linux distro's wil binnenhalen, alle meuk wil updaten, etc etc.

(en nee ik kan geen 'echt' internet aanschaffen in mijn situatie)

[ Voor 70% gewijzigd door SirNobax op 10-10-2007 23:31 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:27:
Max 225kbps bedoel je ;)

Waarschijnlijk in de praktijk max 1.3mb\s (= 163kB\s)

[edit] En de draadloze verbinding die ik heb is mijn ENIGE verbinding die ik heb. Dus "max" 50MB gaat hem ECHT NIET worden voor mij.
Met surfen en plaatjes kijken alleen al zit ik aan de >500MB, laat staan als ik een random bestandje nodig heb, linux distro's wil binnenhalen, alle meuk wil updaten, etc etc.

(en nee ik kan geen 'echt' internet aanschaffen in mijn situatie)
Ik vrees dat als je linux distro's gaat binnenhalen via een mobiel netwerk dat je wel gekloot gaat krijgen. Daar is het gewoon simpelweg niet voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie meer over de snelheden en kosten van mobiel internet op je mobieltje van tegenwoordig?

ik kan alleen vinden van Vodafone 1,8mbps met HSDPA en de rest op 128 kbps...

klopt dit?

gaat over onbeperkt internet op je mobiele telefoon voor rond de 10eu per maand (bovenop je normale abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^^^ met hem

Graag daar verder :)