Toon posts:

DMG. hoe zit het nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben al meer dan 1 jaar een trotse apple bezitter maar ik heb het nooit echt het hele DMG gebeuren gesnopen. ik download wel eens een programma van groot formaat en dan open ik het allemaal en dat gaat allemaal perfect maar dan heb ik nog een DMG bestand over van een paar gigabytes. kan ik het DMG bestand gewoon weggooien? ik heb het nooit gedaan omdat ik toch een beetje bang ben dat het fout gaat :P heb er zelfs een speciaal DMG mapje voor aangemaakt omdat ik niet wist wat ik er mee moest doen... graag opheldering dus... :)

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Je opent de DMG, sleept de app die erinzit naar je programma's folder en daar plaatst hij dan een kopietje in.

Je mag dan de DMG wissen, dit is maar een containertje voor de app.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Zero Grav schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:52:
Je opent de DMG, sleept de app die erinzit naar je programma's folder en daar plaatst hij dan een kopietje in.

Een soort van Rar/zip bestand toch ?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Waren dat niet gewoon een soort van iso's die je mount als je iets wilt installeren, vervolgens nooit meer nodig hebt? Als een installer in windows, die dan echter zonder mounten werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Zero Grav schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:52:

ok, duidelijk :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DMG's zijn inderdaad gewoon disk images. Je kunt ze in feite ook gewoon naar een cd branden, hoewel dat niet veel nut heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

BCC

enzoronald schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Een soort van Rar/zip bestand toch ?
Disk iMaGe. Ah net te laat :) Je kunt het beter vergelijken met een ISO of een BIN/CUE bestand.

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 09-10-2007 20:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

DMG's zijn (meestal) compressed Disk Images. Een soort kruising tussen een Zip en een ISO.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
je had het zelf ook kunnen bedenken. Als IMG voor Image staat, is DMG dus Disk Image. Beetje creativeling had het gezien :+

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier kun je er nog wat meer achtergrondinformatie over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/.dmg
Pagina: 1