Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash/HTML/JS] Flash bestanden aanroepen, welke manieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Topicstarter
In het verleden werd Flash (wanneer je de Publish-functie gebruikte om een HTML-pagina te genereren) altijd aangeroepen met zowel het <object> als <embed> element, dit om zowel IE als netscape gebruikers tevreden te stellen.

Sinds een nieuwere versie van Flash (CS, 2, 3? Weet het niet precies), is daar nog een derde manier bijgekomen: het flash object aanroepen via een javascript bestand (door flash zelf AC_RunActiveContent.js genoemd).

Is het nodig alle drie de verschillende manieren te behouden? Ik snap dat bezoekers die javascript uitgeschakeld hebben, terug moeten vallen op <embed> of <object>, maar helaas werken deze manieren ook niet foutloos: Wanneer ik de pagina bekijk in Firefox, met de NoScript-plugin aan, krijg ik een stuk tekst te zien die eigenlijk alleen in de code thuishoort:

code:
1
2
 http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0
http://www.macromedia.com/go/getflashplayer

afkomstig uit het stuk code:

HTML:
1
2
3
4
5
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100%" height="230" id="Header" align="left">
    <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
    <param name="allowFullScreen" value="false" />
    <param name="movie" value="Header.swf" /><param name="menu" value="false" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="noscale" /><param name="bgcolor" value="#FFFFFF" /><param name="salign" value="left" /> <embed src="Header.swf" menu="false" quality="high" scale="noscale" bgcolor="#FFFFFF" width="100%" height="230" name="Header" align="left" salign="left" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
    </object>

Dus zonder javascript ingeschakeld krijgt de bezoeker dankzij <embed> en <object> ook fouten op de pagina.

Mijn vraag is dus, in het kort: Welke manieren kan ik het beste gebruiken om flash bestanden in te laden? Alledrie, of een combinatie van? En hoe kan ik voorkomen dat bezoekers zonder javascript fouten te zien krijgen?

Zoeken heeft me helaas nog niet geholpen, maar dat zit 'm er natuurlijk ook in dat de benodigde zoektermen wel erg algemeen zijn.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:46
Het voordeel van de javascript aanroep is dat je van de extra klik in IE af bent (naar aanleiding van het Eolas patent), en dat je heel eenvoudig noflash/noscript content kunt laten zien.

De gebruikers die geen javascript hebben maar wel Flash willen zijn voor mijn gevoel vrij zeldzaam, vandaar dat ik alleen de javascript aanroep gebruik (SWFobject om precies te zijn)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Idd, de SWFObject werkt uitstekend. In de noscript kan je nog op de 'oude' manier Flash embedden.

De extra klik geldt voor IE, volgens mij kan je op 1 hand tellen hoeveel bezoekers én IE gebruiken én javascript disabled hebben.

• Duroth

Duroth

No rest for the tweaked

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de snelle reacties! Dan had ik nog een vraag die hierop aansluit;
Xcalibur schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:05:
[...]
De gebruikers die geen javascript hebben maar wel Flash willen zijn voor mijn gevoel vrij zeldzaam, vandaar dat ik alleen de javascript aanroep gebruik (SWFobject om precies te zijn)
Hier zat ik ook al over te denken. Bezoekers die geen scripts willen draaien, zullen inderdaad vrij weinig interesse tonen in javascript. Daarom zat ik er over te denken binnen het <noscript> element niet alsnog het flash bestand op te roepen, maar in plaats daarvan een simpele, statische afbeelding te tonen. Alleen zijn zowel het flash bestand als de afbeelding vrij groot (qua bestandsgrootte); ik neem aan dat beiden van de server ingeladen moeten worden, zelfs als één van beiden niet weer wordt gegeven. Is dit te voorkomen zonder beide typen bezoekers naar een eigen pagina te laten verwijzen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou naar UFO kunnen kijken, aangezien die iets efficienter is opgezet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Duroth

Duroth

No rest for the tweaked

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:20:
Je zou naar UFO kunnen kijken, aangezien die iets efficienter is opgezet :)
Dat ziet er heel veelbelovend uit; en de <noscript> tag is niet eens nodig (aangezien deze wel eens problemen veroorzaak bij b.v. Google indexing). Driemaal dank voor de link! :P
Pagina: 1