[Fotocontest] Metro Global Photo Challenge

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -?!-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 19:45
Dit topic is gemaakt om alle niet of slecht Metro lezende tweakers er op te attenderen dat de Metro een foto contest organiseert. Hierbij zijn ook nog prijzen te winnen, vandaar dat ik het het melden waard vind. Van 10 oktober tm 23 oktober plaatst de metro een, voor die dag, winnende foto in de krant. Uit deze foto's worden dan door een deskundige jury en bezoekers van de website de 5 beste foto's gehaald. De makers van deze foto's kunnen een Olympus E-510 verwachten :D. De eerste prijs van Nederland krijgt een freelance contract bij de Metro. De beste van de wereld krijgt een trip naar New York en een exclusieve reportage in de wereldwijde editie van Metro met zelfgemaakte foto’s van deze trip.
Voor meer info bezoek de site (traag?)
Over info over de jury en de reclame in de metro zie dit home made pdf bestand.

Naast attenderen is dit topic ook voor het plaatsen van je foto voordat je deze submit (wel op letten dat deze niet gejat kan worden, watermerk ofzo?) zodat je nog wat feedback van hier kan krijgen.

Hopelijk heb ik jullie nu genoeg geinformeerd en wint een tweaker ook nog een prijs :P :D

EDIT:
Om een idee te geven wat er wint:
De winnende foto van woensdag 10 oktober:
Afbeeldingslocatie: http://hoogendijk.mine.nu/Foto%20woensdag%2010%20oktober.jpg

De winnende foto van donderdag 11 oktober.
Afbeeldingslocatie: http://hoogendijk.mine.nu/Foto%20donderdag%2011%20oktober.jpg
Waar is de kleur?

[ Voor 10% gewijzigd door -?!- op 11-10-2007 21:00 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Zoefff

❤ 

Waarom lijken jullie de onweerstaanbare drang te hebben om in ieder topic een merkendiscussie te starten? Het is volledig offtopic, de bewuste berichten heb ik dus verwijderd en dat zal ik met toekomstige berichten zonder pardon (en melding) ook doen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03-2025
ik had al wat ideeen in mijn hoofd zitten, maar het is onmogelijk om op die website rond te kijken (www.metpics.net/holland/) het is gewoon te druk! laat staan iets uploaden.
erg jammer.

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Wat ik niet helemaal zie is of het om foto's van steden moet gaan, of om foto's van je eigen stad. Ik heb nog wel aardige foto's van bijv. Tibet en Kathmandu, maarja, mijn Nederlands is te goed om de jury ervan te kunnen overtuigen dat een van die twee mijn stad zou zijn. Wie weet wat hier de vereiste bij is?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb die Joost eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met de rechten van de geuploade foto's. Aan een prijsvraag meedoen is leuk, maar om dat vervolgens over twee maanden je foto's gratis en voor niks in een abri terug te zien is ff wat minder.
Er is zo 1-2-3 niets over terug te vinden in de voorwaarden etc.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• -?!-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 19:45
Het thema is ‘Colours of my city’. Ik denk dus dat het om je eigen stad zou moeten gaan... Maar je natuurlijk altijd proberen een andere stad up te loaden (je hebt 5 uploadplaatsen per acount).

Verwijderd

BlaTieBla schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:00:
Ik heb die Joost eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met de rechten van de geuploade foto's. Aan een prijsvraag meedoen is leuk, maar om dat vervolgens over twee maanden je foto's gratis en voor niks in een abri terug te zien is ff wat minder.
Er is zo 1-2-3 niets over terug te vinden in de voorwaarden etc.
Tja dan doe je gewoon niet mee? :P
't is maar een fototje dat je hebt gemaakt om kans te maken op een prijs. Hoeveel minuten heeft het je gekost?

Ik vind het aleen altijd opmerkelijk dat er met dergelijke contests foto camera's worden gebruikt als prijzen, terwijl degene die wint vast wel in het bezit zal zijn van een goede camera

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 20:14 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:00:
Aan een prijsvraag meedoen is leuk, maar om dat vervolgens over twee maanden je foto's gratis en voor niks in een abri terug te zien is ff wat minder.
* AlterEgo zou een vette grijns niet onderdrukken als AlterEgo's pic in een abri zou hangen.
Maar je hebt natuurlijk gelijk.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Tja dan doe je gewoon niet mee? :P
't is maar een fototje dat je hebt gemaakt om kans te maken op een prijs. Hoeveel minuten heeft het je gekost?

Ik vind het aleen altijd opmerkelijk dat er met dergelijke contests foto camera's worden gebruikt als prijzen, terwijl degene die wint vast wel in het bezit zal zijn van een goede camera
Het gaat mij er niet om hoeveel het gekost heeft, waar het mij om gaat is dat er duidelijk is wat er met je foto gebeurd. Op het moment dat men mij laat winnen :) en me een camera van 1000 euro geeft (leuk), maar waarbij vervolgens de foto gebruikt in een miljoenencampagne van merk x, dan voel ik me behoorlijk genomen.

Overigens heb ik net een mailtje gekregen dat je zelf alle rechten behoud. De foto wordt alleen gebruikt in directe relatie met de Global Photo Challenge.
Metro heeft alleen het recht om de foto’s die meedoen aan de ‘Metro Global Photo Challenge’ te gebruiken ter promotie van de ‘Metro Global Photo Challenge’. Dit kan zijn:

1. In redactionele artikelen over de ‘Metro Global Photo Challenge’ in het dagblad of op de website van Metro-Holland BV of Metro International.
2. In advertentie-uitingen voor de ‘Metro Global Photo Challenge’ in het dagblad of op de website van Metro-Holland BV of Metro International.
Da's altijd lastig. Je kan accesoires weggeven (studio gear etc.), maar dan zal je zien dat de winnaar gewonnen heeft met een Canon IXUS 2.1MP of (veel erger) een phonecamera :). Die zit daar ook niet op te wachten. Ach, een leuke middemoter kan je altijd nog verkopen als je zelf al wat beters/anders heb.

[ Voor 14% gewijzigd door BlaTieBla op 11-10-2007 17:53 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Ik probeer het ook maar even. Hoe wordt de populariteit van een foto eigenlijk bepaald?
Op basis van hoe vaak er op een foto wordt gestemd, hoe hoog de foto staat qua sterren?
Is iemand daar al achter?
Pagina: 1