Toon posts:

Aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dringend ben ik op zoek naar een laptop. Echter heb ik veel rondgekeken/geluisterd en informatie gezocht voor het aanschaffen hiervan. Mijn budget is maximaal 900 euro (omdat ik er ook nog een verzekering bij wil afsluiten).

De volgende 2 laptops heb ik gevonden
http://www.dixons.nl/De_o...book.7097487/default.aspx
http://www.mycom.nl/Produ...otebook/154333.aspx#Specs

Mijn voorkeur gaat uit naar die van mycom, maar ik vraag me af of ik voor die 50 euro extra nou wel echt beter uit ben.

Nou is mijn vraag of iemand die actuele verstand van notebooks heeft mij kan vertellen of mijn keuze goed is, of dat diegene misschien een veel betere aanraad. (er zijn namelijk zo ontiegelijk veel aanbieders en ik heb niet veel tijd om te beslissen, vandaar dat ik het graag hier wil vragen).

De notebook wordt voornamelijk voor school gebruikt, maar ik wil er ook graag wat spellen op kunnen spelen. Ik heb ook gehoord van veel mensen dat ze ontevreden zijn over de zeer korte batterijduur, maar hiervan zie ik bij de notebook specs nooit veel staan.

Alvast hartelijk dank

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
Voordeel van die Asus is dat hij niet na 2 jaar uit elkaar valt bij normaaal gebruik :').

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 16:29
Termi schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:58:
Voordeel van die Asus is dat hij niet na 2 jaar uit elkaar valt bij normaaal gebruik :').
Dit kan ik beamen, bijna alle acers die ik de afgelopen jaren heb gezien (en er zijn er heel wat langs gekomen op m'n werk) hebben last van scheuren in de behuizing. En dan heb ik het nog niet over alle "kleine" hardware defectjes waardoor ze weer enkele weken terug kunnen naar de leverancier, en je ze net zo defect weer terug krijgt... O-)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Tsja, de verhalen over Acer zijn nou niet bepaald geweldig te noemen, net als de service. Kan je nog een verzekering afsluiten, het hoeft niet meteen te zijn dat je dan ook probleemloos kan genieten met Acer...

Gamen, een 8400M is nou niet heel erg geweldig, maar moet lukken. Echter als je wat ruimt ekan maken voor een HD 2600/8600M is dat zeer aan te bevelen.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

acer = no go...iedereen die ik ken met acer (zo'n 10 stuks) hebben er enorme spijt van. Liever iets mere uitgeven of mindere specs en meer kwaliteit.

Asus is aangenaam en redelijk betrouwbaar. Misschien iets duurder, maar zeker het geld waard.

T60P Widescreen

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20
Of een Asus F3Sv-AS019C voor €920. Heb ik zelf ook aangeschaft en er 1GB geheugen bij ingezet. Voor het geld een zeer puik laptopje, een 8600M GS 256MB en een scherm met een mooie resolutie (1440x900). Tevens zit er een tas en een muis bij, bij Asus laptops.

Je kunt hem in principe ook kopen zonder extra geheugen, alleen moet je dan geen wereldprestaties verwachten van Vista. Geheugen kun je altijd later nog bijzetten, als je weer meer geld hebt. Laptopgeheugen kost momenteel ongeveer 25 tot 30 euro voor 1GB, dit is dus geen onoverkomelijk bedrag.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een tegengeluid hier, ik ben in het bezig van een Acer Aspire 3614 WlmI welke prima bevalt. Waar ik echter wel last van heb:
  • Scheur in de behuizing, linksonder op het deksel
  • Slechte prestaties op de accu
Dat van de behuizing is gewoon slecht, zeker gezien dat ik de laptop bijna vrijwel altijd thuis gebruik. Slechte prestaties op de accu ligt niet aan Acer maar aan de Celeron M processor die geen speedstep of iets vergelijkbaars heeft, dit wist ik uiteraard ook van te voren. Verder ben ik erg tevreden met de laptop, dit in tegenstelling met mijn broer die een Asus heeft. Die van hem is al meerdere keren weggeweest voor garantie (scherm, toetsenbord, brander), elke keer overigens netjes gerepareerd met een reparatietijd van ongeveer 3 - 4 weken. Niettemin is het lastig en is de dvd-brander die hij nu heeft (is dus vervangen) ronduit slecht, hier kan je dan vastwel wéér RMA op aanvragen maar hij heeft geen zin om hem weer kwijt te zijn.

Vaak zie je mensen die een Acer Aspire nemen en de kwaliteit tegen vinden vallen, niet zo gek natuurlijk. Je koopt de budget variant van een budget merk. De Travelmates schijnen een stuk steviger te zijn, deze zijn echter ook niet zo scherp geprijsd als de Aspire's.

Verwijderd

Als ik kijk bij http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html vraag ik mij af of er misschien verschillende Geforce Go 7800 zijn ??
Dus wilde ik graag weten of er van al die grafische kaarten op die benchmark test maar ook een Mobility Radeon X1300 of Mobility Radeon zijn ??
Alvast bedankt

• GENETX
Ik snap je vraag niet, wordt niet echt iets gevraagd... Maarja, het was laat zo te zien :+.

Maar ja, er zijn verschillende GeForce Go 7800's. Je hebt ook Mobility Radeon X1300. Maar wat is nu je vraag? Je kan er kijken hoe je kaartje zal presteren, dat is waar je uit kunt kiezen en daar moet je het mee doen.. Als je gaat gamen is een X1300 overigens af te raden...

Verwijderd

Die hoge high end Mobility kaarten voor notebooks zie ik helemaal niet voorkomen zoals de winkelketens : paradigit.
Wel heb ik deze gezien : http://www.mycom.nl/Products/View/151714.aspx#Specs is dit nou een High End gamenotebook ????

• GENETX
Vaak hebben grote ketens idd niet de super laptops staan in de winkel, soms nog wel eens in een folder. Echte highend is te vinden bij oa Dell en Alienware. Ketens zullen al helemaal neit snel dit soort spul hebben en alleen een aantal webshops zullen highend laptops aanbieden.

Een 8600M GT is nie thigh end. Op dit moment samen met 8700M wel de snelste DX10 laptop kaarten aangezien de 8800M er nog niet is. Die Sony is verder veel te duur voor zijn specificaties zo te zien.

Low-end: ATI X13x0, X14x0, X2300, HD 2300, HD 2400 en GeForce 7300, 7400, 8400M.
Mid End: ATI X1600, X1700, HD 2600 en GeForce 7600, 7700, 8600M, 8700M.
High End: ATI X1800 en GeForce 7800, 79x0.

En let aub een beetje op je Nederlands en je formuleringen, de zinsbouw slaat namelijk nergens op en wordt het voor ons giswerk wat je nou precies bedoeld....

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 10-10-2007 10:33 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Zie CSL Beleid en [BBG] Studenten notebook zomer 2007 :). Dit soort topics zijn eigenlijk niet de bedoeling in CSL en gaan derhalve op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.