[XP]windows server 2003 draaien in een VM in xp

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik leer nu op school werken met windows server 2003. Ik zou hier graag thuis wat mee experimenteren en het installeren in een VM in XP. Ik heb hier een cd'tje met windows server (legaal via school) en ik ben nu op zoek naar de beste virtuele machine. Ik weet dat er verschillende gratis mogelijkheden te vinden zijn zoals VM ware, virtualbox, microsoft virtual pc, ... maar welke virtuele machine werkt best samen met die combinatie?

Ik heb een klein beetje ervaring met VM ware en virtualbox omdat ik daarin vroeger nog linux gedraait heb (nu dual boot) maar bij beide heb ik redelijk wat problemen tegengekomen. Netwerkkaartje die niet herkend werd, usb's niet herkend, ... Ik heb ook eens in meuktracker gezocht naar virtuele machines en daar eens de commentaren gelezen en ik merk dat er meerdere mensen problemen hebben met verschillende pakketen maar dat dit meestal met specifieke combinaties is. Met de combinatie xp/windows server 2003 heb ik geen enkele ervaring.

Ik de les ligt de nadruk deze eerst lessen vooral op het netwerkgedeelte. We leren bv een domein controler installeren en zo dus het zou wel erg handig zijn moest m'n virtuele machine via mijn thuisnetwerkje benaderbaar zijn zodat ik hiermee ook wat kan experimenteren.

Wat zijn jullie ervaringen met deze verschillende virtuele machines en wat raden jullie aan?

hardware: dell inspiron 6400 laptop, 120 gig HD, 1 gig ram (hopelijk upgrade naar 2 gig in de volgende weken), C2D T7200 processor

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Microsoft Virtual PC werkt hier perfect en is ook gratis.

Vmware workstation is niet gratis. Vmware Server wel. \

Ik zou gewoon lekker de oplossing van microsoft pakken, werkt prima voor "experimenteren".

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Plus dat je daar voorgeconfigureerde Server 2003 VHDs voor kan downloaden bij Microsoft zelf :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
Ok, bedankt voor de tips, ik zal dit weekend eens kijken of ik alles vlot werkt. Ik zal het wel met m'n eigen cd's doen want de iso staat op de server op school. Ik kom uit België, datalimieten en zo...:(

En misschien leer ik nog iets bij door alles zelf te installeren. Op het einde van het semester heb ik een integratietaak waarbij ik zelf server 2003 moet installeren en volledig configureren. Als ik alles zelf eens probeer in een VM kom ik zeker niet voor verrassingen te staan.