Toon posts:

Flash (player) installeren onder Linux Mandriva 2007 x86

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag Flash player installeren onder Linux Mandriva 2007 x86.
wie heeft hier ervaring mee? ik volg de handleiding op http://www.adobe.com/shoc...ockwaveFlash/English.html echter geeft hij bij deze stap:

4. In terminal, navigate to this directory and type ./flashplayer-installer to run the installer. Click Enter. The installer will instruct you to shut down your browser(s).

een melding namelijk "command not found" en ik volg de handleiding geheel, en doe alles ook wat er gezegd wordt. en kan ook als ik het bestand zoek in: /home/<gebruiker>/install_flash_player_9_linux, en als ik dan het commando: "flashplayer-installer" geeft dan geeft hij dus "command not found".

wie weet wat ik hier fout doe? ik ben beginnende linux gebruiker, dus verwacht niet te veel van mij kennis van mij O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:39:
wie weet wat ik hier fout doe? ik ben beginnende linux gebruiker, dus verwacht niet te veel van mij kennis van mij O-)
Je moet de installer executable maken.
code:
1
chmod u+x flashplayer-installer

Nu kun je de installer draaien. Ga in de juiste directory staan (install_flash_player_9_linux), en roep het programma op de juiste manier aan (let op de ./ aan het begin).
code:
1
./flashplayer-installer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Je moet de installer executable maken.
code:
1
chmod u+x flashplayer-installer

Nu kun je de installer draaien. Ga in de juiste directory staan (install_flash_player_9_linux), en roep het programma op de juiste manier aan (let op de ./ aan het begin).
code:
1
./flashplayer-installer
ah ! dat klinkt logisch inderdaad ja ! ik ga het morgen proberen/doen. ik post het resultaat in iedergeval ! :)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:43

Metro2002

Memento mori

En, al gelukt?

Je kan flash namelijk ook via de package manager installeren of wachten tot er bv een website langskomt in firefox die flash vereist, die installeert dan de plugin automatisch voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
het is opzich gelukt, echter als ik de locatie van mozilla firefox invoer (/usr/lib/mozilla) dan zegt hij"warning: please enter a valid installation path". echter is dit wel de goede locatie |:(

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Waarom niet gewoon de rpm variant installeren?
Nooit problemen mee gehad, draai altijd Mandriva ;)
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:17:
het is opzich gelukt, echter als ik de locatie van mozilla firefox invoer (/usr/lib/mozilla) dan zegt hij"warning: please enter a valid installation path". echter is dit wel de goede locatie |:(
Als het goed is, heet de map niet "mozilla", maar bevat de map ook het versienummer.

Tik het pad /usr/lib/mozilla eens in, en druk nog even niet op enter, maar druk even op tab. Dan krijg je te zien welke directories beginnen met "mozilla". Kans zit er dik in dat 'ie een naam heeft als "mozilla-firefox-2.0.0.7"

[ Voor 76% gewijzigd door highking op 11-10-2007 15:54 ]

Pagina: 1