Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Media Center & VLC detecteren SAA7160 DVB-T niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een Medion MD98200 laptop met Vista Home Premium en Windows Media Center.
Bij deze laptop heb ik de SAA7160 DVB-T ExpressCard gekregen.
Het is de bedoeling dat ik er, via het Media Center, TV mee kon zien.
Dit is me echter nog niet gelukt.
Ik heb de nieuwste drivers voor deze TV kaart gedownload en geïnstalleerd.
Nog steeds geen succes, Media Center wil de kaart echt niet vinden.
Via de search ben ik te weten gekomen dat er een en - of decoder nodig is.
Ik weet echter nog niet genoeg om er iets mee te kunnen doen.
Kunnen jullie helpen ?

PS : Ik heb ook al 2 keer naar de Medion Helpdesk gebeld, maar daar kunnen ze het niet oplossen.

[ Voor 70% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-10-2007 17:32 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Petervanakelyen
Kent niemand dit probleem ?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Al een oplossing gevonden?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is die TV kaart wel Media Center Compatible? Wij hebben ook een Medion PC, met een TV kaart erin (Analoge TV, geen DVB-T) en die is niet compatible met Windows MCE.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://oem.microsoft.com/...d_Components_for_MOSB.xls

Daar staan de Approved onderdelen in ieder geval genoemd.
Daarnaast: DVB-T is Digitenne zeg maar.. geen DVB-C.
Daar heb je een andere kaart voor nodig.

Staat het apparaat wel goed in Device manager?
Zo

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
alt-92 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:47:
http://oem.microsoft.com/...d_Components_for_MOSB.xls

Daar staan de Approved onderdelen in ieder geval genoemd.
Daarnaast: DVB-T is Digitenne zeg maar.. geen DVB-C.
Daar heb je een andere kaart voor nodig.

Staat het apparaat wel goed in Device manager?
Zo
Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Al een oplossing gevonden?
Is die TV kaart wel Media Center Compatible? Wij hebben ook een Medion PC, met een TV kaart erin (Analoge TV, geen DVB-T) en die is niet compatible met Windows MCE.
Het gaat om een DVB-T kaart, waarmee je normaal digitale TV zou mee moeten kunnen zien. Volgens de handleiding bij mijn Medion laptop moet de kaart mediacenter compatibel zijn. Ondertussen heb ik ze werkend gekregen, maar niet in het Windows Media Center.
Ik heb met DVB Dream in dit topic toch TV werkend gekregen. Het apparaat is dus wel juist geconfigureerd ;)
Bij mij is het probleem gewoon dat er in mijn buurt geen digitale TV is :)

Verwijderd

M'n broers medion laptop heeft ook zo'n CTX975 dvb-t expresscard. in krijg hem niet aan de praat. De driver opgehaald bij medion, en ook bij creatix. helpt niet. ik blijf zitten met de error 10 melding dat het apparaat niet gestart kan worden. en ja het is een vista laptop :(

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:04:
M'n broers medion laptop heeft ook zo'n CTX975 dvb-t expresscard. in krijg hem niet aan de praat. De driver opgehaald bij medion, en ook bij creatix. helpt niet. ik blijf zitten met de error 10 melding dat het apparaat niet gestart kan worden. en ja het is een vista laptop :(
Dat moet dan een ander probleem dan het mijne zijn.
Mijn kaart stond wel prima in apparaatbeheer, onder Vista én XP, maar het probleem was dat het Vista Media Center geen zenders kon vinden.

Ik dacht toen dat het aan de kaart lag, maar er bleek gewoon geen ontvangst in de buurt te zijn, en het is echt een crappy DVB-T kaart.

Ik heb het toendertijds trouwens met DVB Dream werkend gekregen.

Nu heb ik een Pinaccle USB DVB-T kaart, die gewoon perfect werkt, zelfs bij mij thuis.
Medion heeft sindsdien ook een andere, nieuwere DVB-T kaart bij hun laptops geleverd, met betere ontvangst e.d.

Ze hebben dus geleerd uit hun fouten, maar laten spijtig genoeg de consument van iets oudere laptops achter met een super crappy kaart...

Succes, in ieder geval ;)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Toch zal Medion je probleem moeten oplossen. Zij hebben de Windows erbij geleverd. Waarschijnlijk een OEM versie, en dat betekent dat zij support dienen te verlenen. Kunnen ze dat niet, mogen ze je wel doorverwijzen naar iemand die dat wel kan.

Daarnaast, Medion heeft je laptop "in combinate met" die TV-kaart geleverd, toch? Of was het een los product? Als het een los product was, hoef je geen uitgebreide hulp te verwachten. Als het echt bij je laptop zat (dus laptop en TVkaart werden samen als 1 product verkocht), dan moeten ze maar zorgen dat het werkt. In jouw optiek werkt het niet, dus ze lossen het maar op.

Misschien kun je Medion verzoeken je een nieuwe kaart te geven. Als dat de oplossing is, dan is dat hun probleem. Hadden ze maar werkend spul moeten leveren ;)

日本!🎌

Verwijderd

de tv kaart was idd meegeleverdt met de laptop en ook de reden om deze laptop te kiezen (al hadden we niet verwacht dat het een losse tv kaart was ipv een ingebouwde zoals in mijn medion laptop). als we geen tv kaart hoefden hadden we wel een andere laptop kunnen kiezen. niet dat er aan deze verder wat schort hoor. inmiddels een vraag op medion afgevuurdt. nu wachten op reaktie....
Pagina: 1