[Vista]Zoekfunctie indexering ziet allang verwijderde dirs*

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Bij gebrek aan een ''groot'' topic waar ik het in kan vragen:

Hoi,
Ik heb al een tijdje Windows Vista Ultimate 32bits OEM.
Het bevalt prima, geen traagheden,etc.

Maar ik zocht net met het zoekfunctie (Starticoon, en dan het Zoekopdracht starten) vakje op iets.
Het werkt allemaal prima, daar niet van, maar er stonden ook snelkoppelingen in naar mappen die al lang verwijdert zijn.
Mijn vraag is dus: waar staan deze snelkoppelingen (tijdelijk) opgeslagen, en kan ik ze ook gewoon verwijderen? Of kan ik de datum dat de search dingen onthoud verlagen naar 1 dag?

En ja, de mappen zijn echt weg, als ik erop klik zegt hij dat de map niet meer bestaat.

(Specs, niet dat het echt nodig is hier:
Windows Vista Ultimate 32bits
Intel C2D E6750
Asus EN8800GTS 320mb
2gb DDR2 Kingston PC667
Asus P5K)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heeft dit wellicht iets met indexering te maken? Ik heb geen oplossingen voor je, maar heb je toevallig ook al in de Microsoft Knowledge Base gezocht?

Rail Away!

• bóòbó
Hmm, ik zie net dat ik een lekker duidelijke titel heb gekozen :')
Mad Marty schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:51:
Heeft dit wellicht iets met indexering te maken? Ik heb geen oplossingen voor je, maar heb je toevallig ook al in de Microsoft Knowledge Base gezocht?
Ik heb inderdaad al in de Microsoft Knowlegde Base gezocht, maar ik kon het niet vinden. Toch bedankt!

Ik heb wel gevonden dat de normale mappen, Gebruikers en Menu Start in de indexeringlijst staan, maar ook Offline bestanden.
Wat houd Offline bestanden precies in?

[ Voor 56% gewijzigd door bóòbó op 09-10-2007 17:57 ]

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Je kan natuurlijk altijd de index rebuilden. Dat doe je via indexing options -> advanced -> rebuild, waar je bij kan komen via de search (en vast ook wel via control panel). Is misschien niet precies wat je zoekt, omdat het rebuilden weer even duurt, maar het werkt in ieder geval zeker :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

PolluxDKB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:54:
Hmm, ik zie net dat ik een lekker duidelijke titel heb gekozen :')

[...]

Ik heb inderdaad al in de Microsoft Knowlegde Base gezocht, maar ik kon het niet vinden. Toch bedankt!

Ik heb wel gevonden dat de normale mappen, Gebruikers en Menu Start in de indexeringlijst staan, maar ook Offline bestanden.
Wat houd Offline bestanden precies in?
Offline bestanden:

Als je een netwerkschijf hebt als je op het netwerk bent ingelogt, dan kan je die gehele schijf of enkele mappen, al naar gelang wat je nodig hebt, off line beschikbaar stellen. Dat betekend dat de bestanden lokaal naar je laptop worden gesynchroniseerd, en als je dus geen netwerk verbinding hebt, kan je toch die bestanden editen en opvragen. Je kan ook nieuwe bestanden in die mappen toevoegen. Als je weer aangesloten bent op het netwerk, wordt alles weer gesynchroniseerd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou vooruit dan maar :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
index rebuilden is trouwens de oplossing normaliter.
wellicht is windows om wat voor reden dan ook "vergeten" de mappen uit de index te schrappen toen ze verwijderred werden :)

• bóòbó
Oke, dan zal ik dat maar even doen, en afwachten of ik die mappen nog zie.
Bedankt!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Ik heb het zelf ook. Als je een folder hebt en die verwijdert dan kan je de volgende dag nog altijd de folder in de search results zien. Is t niet een soort "history".

Ik denk niet dat opnieuw indexeren zin heeft. UIteraard wel voor de folders/files/etc die nu niet meer aanwezig zijn, maar op 't moment dat je iets verwijderd gaat het weer mis.

Verwijderd

Lijkt me nogal logisch. Vista indexeert, maakt dus een index, van de aanwezige folders. Wanneer je een bestand weggooit, wordt dit doorgaans pas gemeld wanneer de indexeer-service hem niet meer ziet. Je zoekt ook in de index en niet tussen de bestanden. Wanneer een bestand in de prullenmand zit, gooit de indexeerservice hem niet weg.

• DarkTemple
Dus op het moment dat je een bestand/map/whatever verwijdert update Vista de index niet?
slechte zaak

Vista zou de index moeten updaten op t moment dat je iets verwijdert.

Verwijderd

Heb het eens getest en kwam erop uit dat wanneer je een bestand naar de prullenmand verplaatst, dat hij gewoon in de index blijft staan, en wanneer je de prullenmand leegmaakt, dat hij weg is.

• DarkTemple
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:39:
Heb het eens getest en kwam erop uit dat wanneer je een bestand naar de prullenmand verplaatst, dat hij gewoon in de index blijft staan, en wanneer je de prullenmand leegmaakt, dat hij weg is.
Ik delete veelal direct files, dus niet eerst prullenbak.
Ik heb net getest, maar met zowel eerst prullenbak als direct blijft het in de index staan. Misschien dat het meer tijd nodig heeft.
Pagina: 1