Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help! Wat te kiezen Ipod Touch vs. Archos 605

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shizzniz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09-2023
Heej mensen!

Ik kom er niet meer uit. Ik wil heel graag een beetje een fatsoenlijke media speler hebben en heb wel wat op het oog maar weet nou niet wat te kiezen.

Ik twijfel heel erg tussen de nieuwe aankomende Ipod Touch 16 gig. of de Archos 605 Wifi met 30 gig. de Ipod kost 399 euro en de Archos ongeveer 299 euro net zo duur als een 8 gig Touch :?

De Archos heeft onzettend veel functies maar ik heb alleen geen ervaring met de Linux based interface. Hoe snel het is? Hoe stabiel is het? Hoe "goed" is het touch screen scherm etc. Daar in tegen beschikt de touch over een stuk minder functies en instellings mogelijkheden maar hij lijkt mij, (een vergelijking trekkent met de Iphone) een heel degelijk en stevig apperaat. ook de interface lijkt me heel stabiel en erg soepel. maar, de prijs?! dat is wel een flink bedrag.

Help, Help! :> Wat zouden jullie doen? en waarom? misschien kan ik dan dankzij jullie wat makkelijker kiezen plus dat je jammergenoeg tegenwoordig in bijna geen een winkel lekker eve rustig de tijd krijgt om een apperaat eens goed uit te proberen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Groetjes!! :)

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:28
Het lijkt me sterk dat er geen filmjes op internet staan waar je duidelijk de snelheid van de interface kan zien en voor de Stabiliteit kan je reviews lezen en bijvoorbeeld [HDD] Het Archos Generation 4 en 5 topic. Maar het is niet zo dat het instabiel zou zijn omdat het linux is.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Persoonlijk zou ik voor de Archos gaan. Een paar redenen:
1. Prijs, veel goedkoper dan de Ipod.
2. Capaciteit, je krijgt 30 gig itt 16. Dat combineren met prijs, gigantisch.
3. Hype rond de Ipod, iedereen vind het top apparatuur, maar wat is het werkelijk, misschien is het wel ongelooflijk instabiel of slechte geluidskwaliteit.
4. Archos is een minder bekend merk, maar ze zijn top met apparaten. Neem daarbij wat je zelf al noemde de vele funties. Het draait Linux volgens jouw bronnen, stabieler kan je bijna niet krijgen. Zeker voor ondersteuning.

Small note, ik ben geen fan van Apple, en dan vooral de Ipod. Maar zelfs al zou ik daar niet door beïnvloed door zou worden, was mijn keus alsnog Archos.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
shizzniz schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:01:
Heej mensen!

Ik kom er niet meer uit. Ik wil heel graag een beetje een fatsoenlijke media speler hebben en heb wel wat op het oog maar weet nou niet wat te kiezen.

Ik twijfel heel erg tussen de nieuwe aankomende Ipod Touch 16 gig. of de Archos 605 Wifi met 30 gig. de Ipod kost 399 euro en de Archos ongeveer 299 euro net zo duur als een 8 gig Touch :?

De Archos heeft onzettend veel functies maar ik heb alleen geen ervaring met de Linux based interface. Hoe snel het is? Hoe stabiel is het? Hoe "goed" is het touch screen scherm etc.
Dat lijken me nou typisch ervaringen die je in [HDD] Het Archos Generation 4 en 5 topic zou kunnen lezen. Verder merk je er niks van dat het Linux is. Wat er onder de motorkap voor software ligt is ook niet erg interessant.
Tot er iets mee gedaan kan worden wat betreft 3rd party apps, maar dat zit er niet in
Daar in tegen beschikt de touch over een stuk minder functies en instellings mogelijkheden maar hij lijkt mij, (een vergelijking trekkent met de Iphone) een heel degelijk en stevig apperaat. ook de interface lijkt me heel stabiel en erg soepel. maar, de prijs?! dat is wel een flink bedrag.

Help, Help! :> Wat zouden jullie doen? en waarom? misschien kan ik dan dankzij jullie wat makkelijker kiezen plus dat je jammergenoeg tegenwoordig in bijna geen een winkel lekker eve rustig de tijd krijgt om een apperaat eens goed uit te proberen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Bij de Mediamarkt ligt nog wel eens een Archos-apparaat. Ook zal er over niet al te lange tijd wel de iPod touch liggen.
Wat je moet kiezen is toch echt persoonlijk. De Archos en de Apple zijn toch twee behoorlijk verschillende spelers, beide van een A-merk. Kies op basis van welke features jij prefereert welke speler de beste is. Wij kunnen wel gaan roepen, maar het gaat tenslotte om jouw apparaat met jouw eisen.
Groetjes!! :)
Groeten is niet nodig. Tweakers doen elkaar permanent de groeten :)
Hero Of Time schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:46:
Persoonlijk zou ik voor de Archos gaan. Een paar redenen:
1. Prijs, veel goedkoper dan de Ipod.
2. Capaciteit, je krijgt 30 gig itt 16. Dat combineren met prijs, gigantisch.
3. Hype rond de Ipod, iedereen vind het top apparatuur, maar wat is het werkelijk, misschien is het wel ongelooflijk instabiel of slechte geluidskwaliteit.
4. Archos is een minder bekend merk, maar ze zijn top met apparaten. Neem daarbij wat je zelf al noemde de vele funties. Het draait Linux volgens jouw bronnen, stabieler kan je bijna niet krijgen. Zeker voor ondersteuning.

Small note, ik ben geen fan van Apple, en dan vooral de Ipod. Maar zelfs al zou ik daar niet door beïnvloed door zou worden, was mijn keus alsnog Archos.
1. Dat is zo.
2. Hdd vs. flash. Zo mag je imo geen vergelijking maken. Verder moet iedereen voor zichzelf afwegen hoeveel GB hij nodig heeft en dus bepalen hoeveel waarde hieraan gehecht moet worden.
3. Onzin. Daarvoor heb je reviews. Apple maakt echt geen slechte producten, en dat het een hype is doet niets af aan het product zelf. Je moet kijken naar wat het product biedt, niet naar de randzaken.
4. De iPod Touch heeft ook vele functies, ook functies die de Archos niet heeft. Wederom moet er dus door de TS zelf afgewogen worden wat het zwaarst telt. Verder zie ik niet in waarom het gebruikte OS nou zo stabiel zou moeten zijn. Het is wel stabiel (vziw) maar wat heeft Linux daarmee te maken? En verder zegt dit alleen wat als het OS van Apple niet stabiel zou zijn. En daar heb ik nog niks over gehoord eigenlijk.

Ik ben ook absoluut geen Apple-fan, maar deze argumenten vind ik niet echt overtuigend.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 09-10-2007 20:15 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zit ook te twijfelen, voor mij ligt de keus puur bij...... Itunes

Ik ben iemand die niets vraagt van zijn op de computer geïnstalleerde muziek player. Hij moet gewoon afspelen en shuffelen en repeaten. En er moet een zoekfunctie in zitten. Tevens wil ik makkelijk overal ter wereld bestanden van en op mij MP3 speler zetten.

Mac is dus voor mij niet de Beste keus.
Mac is wel stevig, stabiel, "werkbaar", mijn stijl, fijne interface enz enz enz enz enz!!!!!

Ofwel qua apparaat zou ik het weten maar qua software en ondersteuning niet.

FreeReef.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor jou is dan -op basis van wat je post- de Archos de beste keus. UMS, en geen gedoe met software. Verder kun je er altijd nog voor kiezen om je muziek te managen met bijvoorbeeld Winamp of Mediamonkey.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

RoD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:19:
Voor jou is dan -op basis van wat je post- de Archos de beste keus. UMS, en geen gedoe met software. Verder kun je er altijd nog voor kiezen om je muziek te managen met bijvoorbeeld Winamp of Mediamonkey.
Maar apple is zo mooi
Maar apple werkt zo fijn
Maar apple .......

FreeReef.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Decon Frost schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Maar apple is zo mooi
Maar apple werkt zo fijn
Maar apple .......
is een ongelovelijk gehypet apparaat
Maar apple heeft kut software support. Geen plug 'n' play zoals de Archos dat heeft (3rd party programma nodig voor media uitwisselen).

Sorry, kon het niet laten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hero Of Time schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:06:
[...]

is een ongelovelijk gehypet apparaat
Maar apple heeft kut software support. Geen plug 'n' play zoals de Archos dat heeft (3rd party programma nodig voor media uitwisselen).

Sorry, kon het niet laten.
Oke klopt laat me ff herformuleren

De hardware van apple is goed stevig en werkt makkelijk. De software (wat ik al zei met Itunes) is gewoon weg niet geschikt voor de hedendaagse Windows gebruiker. Ook al ben je een "normale gebruiker die geen onzin wil maar waar het gewoon moet werken". Je zou al bijna helemaal naar apple moeten overstappen wil alles lekker en soepel werken. Ik moet erbij zeggen dat als je helemaal overstapt en een aantal maanden went dat het een ware verademing is tov Windows.

FreeReef.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

Decon Frost, de hardware van Apple zal best stevig zijn, en het zal ook best prima werken. Maar, wat doet je denken dat de hardware en werking van de 605 minder is dan die van de iPod? Archos is ook gewoon een A-merk welke prima apparaten maakt, en *persoonlijk* vind ik de bediening prima in orde. Tel daarbij op het gemak van geen benodigde software, en de Archos is in het voordeel.

Maargoed, het is en blijft persoonlijk.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
En laten we aanhangers van het macintoshme maar weer even links liggen. Die hebben geen eigen mening meer. Eigen mening != Mening Steve Jobs.

Zelf zou ik voor de archos gaan. De iPod is gehyped (persoonlijk vindt ik dat mn Zen Touch beter klinkt en je koopt zo'n spelertje voor muziek toch?...) en veel te duur, zeker de touch. Ze kunnen vragen wat ze willen want men wil hem toch wel hebben om er bij te horen. Archos is gewoon een A-merk voor Video en heeft jaren ervaring itt Apple. Als de kwaliteit van de schermen bij Apple nog steeds om te janken is zoals bij de 1e generatie iPod video's dan lijkt me de keuze wel heel simpel...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Decon Frost schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Oke klopt laat me ff herformuleren

De hardware van apple is goed stevig en werkt makkelijk. De software (wat ik al zei met Itunes) is gewoon weg niet geschikt voor de hedendaagse Windows gebruiker. Ook al ben je een "normale gebruiker die geen onzin wil maar waar het gewoon moet werken". Je zou al bijna helemaal naar apple moeten overstappen wil alles lekker en soepel werken. Ik moet erbij zeggen dat als je helemaal overstapt en een aantal maanden went dat het een ware verademing is tov Windows.
hier ging je de mist in, dat vind jij...
en tja wat wil de TS?
@ ts, ik zou zelf gewoon afgaan op reviews, proberen in een winkel ze even vast te houden (word dus nog even wachten en goed rondsnuffelen voor de archos) en de functies van keuze A of B. Dit alles natuurlijk in combinatie met de prijs.
Verder zou voor mij mee wegen dat ik geen iTunes wens maar dat is ook persoonlijk :)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Voor itunes zijn vele alternatieven zonder problemen. Ik gebruik zelf voor mijn iPod Nano 2G het programma Xplay2. Werkt mooi en zo heb ik in ieder geval itunes niet meer nodig!

• RoD
  • Niet online

RoD

GENETX schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:55:
En laten we aanhangers van het macintoshme maar weer even links liggen. Die hebben geen eigen mening meer. Eigen mening != Mening Steve Jobs.

Zelf zou ik voor de archos gaan. De iPod is gehyped (persoonlijk vindt ik dat mn Zen Touch beter klinkt en je koopt zo'n spelertje voor muziek toch?...) en veel te duur, zeker de touch. Ze kunnen vragen wat ze willen want men wil hem toch wel hebben om er bij te horen. Archos is gewoon een A-merk voor Video en heeft jaren ervaring itt Apple. Als de kwaliteit van de schermen bij Apple nog steeds om te janken is zoals bij de 1e generatie iPod video's dan lijkt me de keuze wel heel simpel...
Ik denk dat de kwaliteit van het scherm geen issue meer is bij de iPod. Apple heeft op dat gebied een stuk achtergelopen, maar heeft ook een boel verbeterd aan hun schermen. Ik zou nu zo niet durven zeggen wie de beste is, al zou ik mijn geld op Archos zetten.
In ieder geval kun je de iPod niet bij voorbaat afschrijven op videokwaliteit. Reviews lezen zou uitkomst moeten bieden.
Rum schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:57:
Voor itunes zijn vele alternatieven zonder problemen. Ik gebruik zelf voor mijn iPod Nano 2G het programma Xplay2. Werkt mooi en zo heb ik in ieder geval itunes niet meer nodig!
Volgens mij is bij de laatste generatie iPods iTunes verplicht. Het is (nog?) niet mogelijk om andere programma's te gebruiken. Is ook terug te vinden in de topics in Apple Talk

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 11-10-2007 16:00 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

GoldenSample schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:57:
[...]

hier ging je de mist in, dat vind jij...
en tja wat wil de TS?
@ ts, ik zou zelf gewoon afgaan op reviews, proberen in een winkel ze even vast te houden (word dus nog even wachten en goed rondsnuffelen voor de archos) en de functies van keuze A of B. Dit alles natuurlijk in combinatie met de prijs.
Verder zou voor mij mee wegen dat ik geen iTunes wens maar dat is ook persoonlijk :)
:) Ik schreef het er ook puur bij om te zorgen dat we hier geen mac fans over de zeik helpen. :)

FreeReef.nl

Pagina: 1