Toon posts:

andere computers beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag,

ik zit momenteel op mijn stage, en ik moet als opdracht een programma vinden, zodat 1 iemand de computers zo kan instellen dat de gebruikers niks kunnen veranderen.

daarmee bedoel ik: instellingen van de pc, geen andere achtergrond etc.
zeg maar alleen configuratiescherm beveiligen.

kent iemand misschien hier een programma voor?
en heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb een paar programma's nodig zodat de systeem beheerder het beste programma kan uitzoeken

Bij voorbaat dank,

Nick

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06 16:44
Windows server(GPO's), citrix, novell en vast nog wel een paar meer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 09-10-2007 16:55 ]

Computer says no

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 16:18
Misschien dat je systeem beheerder de rechten gewoon goed kan inperken (zou je systeem beheerder ook zelf kunnen bedenken natuurlijk)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel van dit soort dingen kun je prima doen via je computermanagement (rechtsklik op je my computer icon en kies daar voor manage). Dan kun je ook kiezen om naar een andere computer te verbinden.
Dan is het een kwestie van 1 profiel maken met daarin de rechten en dan kun je per pc de gebruikers zo instellen.

Dit hangt natuurlijk wel af van wat je precies wilt en hoe je netwerk is ingericht.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-07 21:09

psy

Als een systeembeheerder DAT al niet weet.... :O

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GPO's?

Waar werk je mee, windows server icm clients?

[ Voor 80% gewijzigd door Gumball op 09-10-2007 16:53 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

psy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:50:
Als een systeembeheerder DAT al niet weet.... :O
Ik denk dat hij het moet uitzoeken voor de systeembeheerder, zoals hij zelf al zei als opdracht...

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:58:
[...]

Ik denk dat hij het moet uitzoeken voor de systeembeheerder, zoals hij zelf al zei als opdracht...
En nu laat hij ons het uitzoeken...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-07 21:09

psy

Ja precies.... als opdracht nota bene lekker makkelijk zo'n (basic) vraagje hier stellen. Ik snap best dat niet iedereen evenveel weet, maar nergens blijkt dat de TS enig onderzoek gedaan heeft :|

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 09-10-2007 17:06 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan het helaas alleen maar eens zijn met bovenstaande opmerkingen; dit moet je zelf ook wel uit kunnen zoeken; daarnaast is GoT geen helpdesk waar je je problemen kunt neergooien zodat je het zelf niet hoeft uit te zoeken. We verwachten wel enig eigen inzet. Zie ook Policy: Alle regels die op het forum gelden voor meer tips voordat je een topic start :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.