Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met een vaag issue en ben zelf het eea gaan uitzoeken maar kom er nog niet helemaal uit. Wellicht kunnen jullie me een stapje verder helpen.

Situatie is als volgt:

Een persoon geeft aan en kan ook laten zien in diens telefoon (samsung) dat zij een oproep van mijn telefoonnummer heeft ontvangen. Dit is op zich niet zo spannend, alleen ik heb die persoon (en ook dus dat nummer) nooit gebeld.

Nou is dit natuurlijk af te leiden van de factuurspecificatie van de komende maand. Maar in de tussentijd ben ik aan het kijken of iemand een ontvangen oproep kan manipuleren cq. bewerken.

Het is me niet gelukt om dit via de telefoon (nokia, samsung) zelf te wijzigen. Ook de doorschakelfunctie lijkt niet logisch aangezien ikzelf dan mijn nummer dien door te schakelen naar haar nummer. De provider zelf geeft ook dat dit in principe niet mogelijk is en er in Nederland geen 2 dezelfde nummers worden uitgeven zolang een nummer nog in de lucht is.

Ik weet toevallig van vroeger dat je via internet wel smsjes kon versturen en dan als afzender je eigen 06-nummer kon opgeven maar is dit ook mogelijk voor oproepen ???

Bedankt voor de reacties.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Skype-out, Voipbuster en consorten?
Kun je volgens mij ook je eigen nummer mee doorsturen. ( moet meestal wel geauthenticeerd worden, maar vraag me niet hoe. Nooit verder mee bezig gehouden)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Ja, ik kan vanaf een server een sms/telefoontje een willekeurig nummer als afzender gebruiken. Is overigens wel erg lastig om te doen, maar wij gebruiken dat om mensen die oproepbaar zijn op te piepen als er iets fout is gegaan in de produktie systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Wow... snelle reacties! :-)

Dus in principe mogelijk, ik ga het vanavond even testen met voipbuster maar heb alleen geen windows machine dus hoop dat de mac-versie hetzelfde biedt als de windows versie.

Maar zijn er nog meer mogelijkheden te bedenken waarmee zoiets gedaan zou kunnen worden?