Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste manier om onder weg ebooks te lezen (€100,-)?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn computer een flink aantal ebooks, en deze wil ik graag onderweg gaan lezen. Het gaat hier over .pdf bestanden met ingescande plaatjes van bladzijdes van boeken, dus het zijn dus redelijk grote plaatjes. Ik wil hier ongeveer €100,- aan uitgeven.

Waar ik het eerst aan dacht was een PDA. Windows Mobile laat het volgens mij toe om PDF bestanden te lezen, dus dat zou goed uitkomen. Het enige waar ik aan twijfel, is of het wel te doen is om hierop een boek van +- 200 blz te lezen, aangezien het scherm wel klein is.

Ik heb ook al gekeken naar een Ebook Reader, maar deze zijn toch wat boven mijn budget ($250, exclusief verzendkosten). Dit is natuurlijk ook niet echt portabel, ze zijn best groot.

Verder hoorde ik dat het ook mogelijk is om op een PSP ebooks te lezen, door middel van een homebrew programma. Een PSP heeft een aardig scherm, maar is wel aardig prijzig voor enkel en alleen ebooks.. Maar als het niet anders kan, wordt het een PSP.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste voor mijn budget dit realiseren? Ik heb al flink op markplaats gekeken, maar ik heb niet echt een idee wat voor soort PDA's hiervoor geschikt zijn.. ( http://www.marktplaats.nl...-aan-asus-mypal-a620.html deze misschien? )

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Een heel ebook lezen op een PDA lijkt me niet echt te doen. Er zijn wel goede ebook readers (zoals deze )
maar dat ga je niet halen met 100 euri's. Ik zou zeggen koop een of andere laptop van 10 jaar oud en zet daar een pdf reader op :p. Die krengen zijn alleen zo zwaar.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Verwijderd

Topicstarter
Een laptop is ook niet echt portable.. Het zou fijn zijn als hij gewoon in mijn broekzak past. Een PDA met een 3" scherm.. gaat dat echt niet lukken denk je?

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
3 inch blijft vrij klein voor tekst hoor (heb zelf een 2,8inch scherm op m'n pda), ik zou dan liever gaan voor een Ameo van t-moblie of zoiets qua scherm. Is het niet mogelijk om je pdf bestanden om te zetten naar een avi of mpeg oid zodat je een goedkope portable dvd speler kunt gebruiken, of is dit te omslachtig en nog steeds te duur?

@ DaTiezl, das wel een hele mooie :)

edit: nog even die MyPal op mp bekeken, voor dat geld misschien nog niet zo'n gekke oplossing. Mocht het echt niet werkend voor je kun je 'm waarschijnlijk wel weer verkopen voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 25% gewijzigd door Storm316 op 09-10-2007 17:32 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hoe vaak wil je dit gaan lezen? Want voor 100 euro heb je makkelijk een laserprinter. Voeg er een paar euro aan toe, en je hebt een recycled toner voor 6000 pagina's. Zit je op 9000 pagina's totaal. Paar pakken papier er bij, en je kan onderweg gewoon van papier lezen!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

RemcoDelft schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:32:
Hoe vaak wil je dit gaan lezen? Want voor 100 euro heb je makkelijk een laserprinter. Voeg er een paar euro aan toe, en je hebt een recycled toner voor 6000 pagina's. Zit je op 9000 pagina's totaal. Paar pakken papier er bij, en je kan onderweg gewoon van papier lezen!
Ik heb zowel The Lord of the Rings, The Gunslinger als The Hitchiker Guide to the Galaxy gelezen in e-book vorm, maar die wil je echt niet op papier meenemen ;)

Maar als je een kleinschermig apparaat wilt hebben als een PDA zou ik maar op zoek gaan naar een apparaat met een hoge resolutie + een goed vergrootglas, 7 inch is voor _mij_ toch wel echt het minumum om prettig te kunnen lezen. (zonder vergrootglas)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je kan eventueel ook kijken naar een MDA PRO op marktplaats die hebben een 3.6 inch scherm

Verwijderd

Topicstarter
Die Ipaq die ik hierboven gaf heeft een 3.5 inch scherm, dat zal dus niet zoveel verschillen.. Uitprinten zou kunnen, maar op de een of andere manier vind ik dat toch niet zo handig. Je hebt een enorme stapel papier bij, een PDA lijkt me dan gewoon handiger. De meeste ebooks die ik heb zijn ingescand, en hebben soms zwarte randen (= een boel inktverbruik).

Die Mypal zou dus een goede oplossing zijn? :)

• Storm316
Haha, printen lijkt me buiten onhandig ook een erg milieu onvriendelijke oplossing ;)

Voor dat geld lijkt die MyPal me het proberen waard, er staat bij dat ie in nieuwstaat verkeerd dus ik ga er van uit dat de batterij ook nog goed is. Let wel; proberen, het hangt een beetje van je ogen en voorkeur af of je er ook echt prettig genoeg lang op kunt lezen.

Met pdf bestanden heeft ie iig geen moeite, en hij lijkt me ook nog snel genoeg om Windows mobile 5 mee te draaien mocht je dit willen. Er zit trouwens slechts een 128 mb geheugen kaartje bij zag ik, dus waarschijnlijk moet je nog wel even een grotere geheugen kaart erbij kopen(reken ongeveer 25 euro voor 1Gb, ik denk niet dat ie groter ondersteund). Kun je gelijk je mp3's erop gooien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 09-10-2007 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij mag dan wel goedkoop zijn, dat wil niet zeggen dat ik het zomaar even wil proberen.. Het zou wel handig zijn als ik daar daadwerkelijk ook mijn ebooks op kan lezen. ;)

Ik ben alleen bang dat ik de hele tijd moet scrollen, aangezien het hier om ingescande a4tjes gaat.. Hoe gaat dit in zijn werk? Wordt er gezoomt, autoscroll, of moet dit allemaal handmatig? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat gaat, ebooks op een PDA..

• Storm316
Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de letters op de pagina zijn wat per boek verschilt, maar zolang deze maar groot genoeg zijn zodat je niet zover hoeft in te zoomen waardoor je zijwaarts (dus in de praktijk per regel wat ontzettend irritant zou zijn) moet scrollen. Je kunt eventueel het scherm kantelen om wat meer breedte te verkrijgen, maar op en neer zul je altijd een beetje moeten scrollen. Misschien is het een idee om even een elektronica zaak binnen te lopen en je een pda met vergelijkbaar scherm te laten demonstreren? Je kunt het dan wel niet testen met je eigen pdf'jes, maar je krijgt in ieder geval een beetje een indruk van de leesbaarheid van zo'n scherm. Op de meeste pda's staat wel een help of handleiding met tekst zodat je even kunt 'proeflezen'.

Ook voor pda's zijn er verschillende pdf readers op internet te vinden (velen zijn gratis te downloaden). Het hangt er dus vanaf welke applicatie je gebruikt om je pdf's te bekijken, maar het zoomen en scrollen lijkt meestal heel erg op de wijze als in de Adobe reader die je waarschijnlijk op je pc gebruikt. Je kunt eventueel ook de vier programmeerbare knoppen naar eigen wens instellen om het bedieningsgemak van de Asus te verhogen als de werking van de normale navigatie toetsen je niet bevalt.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je zou kunnen zoeken naar een tweedehands HP iPaq HX4700. Groot VGA-scherm, met een hoge resolutie. Ik heb er zelf ook wel ebooks op gelezen en het is te doen. Okee, het is kiezen tussen scrollen of erg kleine letters, maar je eisen maken veel meer dan dit ook niet mogelijk.
Op de HX4700 kun je zelfs WM6 zetten (zie de draadje hierover op GoT) en je kunt er zowel CF- als SD-kaarten in kwijt, heb van meerdere mensen gehoord dat iig 4GB geen problemen oplevert.
Het is alleen wel de vraag of je hem voor honderd euro kunt vinden.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
qtee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:28:
Je zou kunnen zoeken naar een tweedehands HP iPaq HX4700. Groot VGA-scherm, met een hoge resolutie. Ik heb er zelf ook wel ebooks op gelezen en het is te doen. Okee, het is kiezen tussen scrollen of erg kleine letters, maar je eisen maken veel meer dan dit ook niet mogelijk.
Op de HX4700 kun je zelfs WM6 zetten (zie de draadje hierover op GoT) en je kunt er zowel CF- als SD-kaarten in kwijt, heb van meerdere mensen gehoord dat iig 4GB geen problemen oplevert.
Het is alleen wel de vraag of je hem voor honderd euro kunt vinden.
Dat scherm is slechts 0.5 inch groter als het scherm wat in de beginpost staat.. De resolutie verschilt wel wat, 480x640 tegen 240x320.. Scheelt dat zo veel dat je er flink meer voor wilt betalen?

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:14

tijmeng

Panasonic 7J

2e hand Nokia 770 tablet???

Verwijderd

Topicstarter
Heu.. laten we het wel reëel houden; dat lijkt me niet te realiseren met mijn budget.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

Dat scherm is slechts 0.5 inch groter als het scherm wat in de beginpost staat.. De resolutie verschilt wel wat, 480x640 tegen 240x320.. Scheelt dat zo veel dat je er flink meer voor wilt betalen?
In principe kunnen er op het scherm met de hogere resolutie 4x zoveel pixels! Dat betekent, dat je lettertype kleiner kan zijn en toch nog scherp, en over het algemeen ziet het beeld er scherper uit. Zoek maar eens wat screenshots van de HX4700 naast andere PDA's (met QVGA-resolutie).

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 13:53
ligt boven je budget anders kon je dit een kans geven.
http://www.irextechnologies.com/products/iliad

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

Die resolutie maakt wel degelijk veel verschil, maar hoe hoger de resolutie hoe kleiner de letters. Het staat je echter wel verder in te zoomen. 0,5 inch is toch alweer een dikke cm, dat merk je toch op dit soort schermpjes.

Hierboven genoemde Nokia kun je misschien nog wel nieuw kopen voor jou budget (129$ = 100 euro), mits je 'm vinden kunt. Deze vond ik via Google:

http://nokia770.com/372

Ik vermoed van wel, maar weet iemand ook zeker of dit apparaat pdf's kan lezen?

Verwijderd

Topicstarter
De HX4700 zou inderdaad super zijn, het zit alleen boven mijn budget..

Dat iRex panel is echt helemaal geweldig, alleen wel 649 EUR.. ;)

Nokia N770 lijkt me ook top, heeft een hoge resolutie. Als je even doorklikt zie je wel dat hij niet meer in de voorraad is.. Hij wordt ook nergens meer gemaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 21:51 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:41:
Heu.. laten we het wel reëel houden; dat lijkt me niet te realiseren met mijn budget.
Jouw hele vraag is gewoon niet reeel :z

Neem genoegen met iets minder dan wat je 'eist' of geef gewoon wat meer uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Storm316
Niekend is gewoon op zoek naar de beste optie binnen zijn/haar budget, niks mis mee toch @ hier boven?

Dat iets niet meer gemaakt word betekend niet dat iets niet meer te koop is... Kans is aanwezig dat iemand hem nog in z'n magazijn heeft liggen, al zal het zoeken moeilijk zijn.

Verder blijf ik bij bovenstaand advies, die MyPal kan best het apparaat zijn dat je zoekt maar je moet even wat uitproberen.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met het lezen van eBooks op kleine schermen varierend van 2.4 tot 3.8 inch: Goed te doen zolang het alleen tekst betreft. Ga je ingescande plaatjes uit een PDFje lezen, dan moet je of zover uitzoomen dat je de tekst niet meer kan lezen of zover inzoomen dat je iedere regel aan het scrollen bent. Als je dat laatste wil proberen: verklein je browservenster maar een keertje naar 320 bij 240 ofzo en probeer tweakers te lezen.

Misschien is dat probleem wat minder op de Nokia 770 aangezien die best een hoge resolutie heeft (800x480 geloof ik), maar ja, probeer die maar eens voor 100 euro op de kop te tikken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 770 aangeschafd, gaat prima. :)

• Storm316
Zo, dat heb je snel gedaan ;)

Veel plezier er mee!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Goeie beslissing :) Je kent 'm vast al maar kijk eens rond op www.maemo.org

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1