Toon posts:

Toshiba Portegé herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al het e.a. geprobeert... Ik heb hier een Toshiba Portegé R100 (laptop) liggen (zo'n klein ding).
Dit beestje draait sinds 2003 op z'n orginele installatie, inmiddels niet meer vooruit te branden, dus tijd voor een herinstallatie >:)

Helaas makkelijker gezegd dan gedaan in dit geval, het ding heeft geen onboard cd/dvd drive.
Gelukkig een externe usb dvd drive. Je zou zeggen geen probleem, helaas. Ik heb 2 herstel dvd's:
nummer 1 en nummer 2. Wanneer ik de nummer 1/2 cd in de drive plaats en kies voor booten via DVD gaat hij netjes aan de slag bestandjes kopieëren e.d.

Wanneer hij even geprutteld heeft krijg ik de melding:
Please insert recovery cd-rom #1!
Press any key to continue

Dat werkt dus niet... ook voor de grap even een Windows 2000 cd'tje gepakt, dit werkt wel gewoon netjes, eventuele problemen met de dvd drive zijn dus uitgesloten.

Ik begrijp niet waarom de laptop niet wil herinstalleren, is er misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en een oplossing voor mijn probleem heeft? Alvast bedankt :+

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:21
Misschien heel stom maar sommige applicaties beginnen te tellen bij 0 ipv 1. Heb je al gewoon eens de 2e DVD geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker... het probleem is zowel bij cd 1 als cd 2

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik het er maar op houden dat de herstel dvd's corrupt zijn?

Dan ga ik maar gewoon her installeren met een verse XP cd.