Toon posts:

TFT interlaced in goede subforum...

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit heb ik gepost in een verkeerd forum... Hier moet ik wezen, denk ik, dus bij deze.

----------
Hallo,

Ik ben op zoek naar info die ik nergens kan vinden. Misschien hier.
Ik wil mijn beeldbuis tv vervangen door een TFT scherm (pc monitor oid) en een losse tv tuner.
Dit is mogelijk (volgens mij), maar ik zoek een TFT scherm wat interlaced signalen aankan, zodat ik mijn component-video apparatuur er ook op kan aansluiten. Ik kan wel component signalen omzetten naar een VGA aansluiting met een converter, maar lost dit mijn probleem op? Of maak ik dan alleen het signaal kwalitatief minder (dit gebeurd natuurlijk zowiso bij conversie)?

Is het wel realistisch om dit te doen? Zijn er andere mensen die dit gedaan hebben? Ik doel eigenlijk op een opstelling die erg lijkt op een set met een beamer, maar dan de beamer vervangen door een scherm.

Wat voor scherm moet ik zoeken? Iemand ideeen voor een tv-tuner (ik kom tot een tv-anywhere systeem, waar een tv tuner inzit, maar ik hoef geen signalen te versturen dus is niet ideaal).

Ik hoop dat iemand ideeen/oplossingen heeft, want het is nogal lastig te vinden.

Groeten,

Jzz

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op dinsdag 09 oktober 2007 14:30
--------------------------------------------------------------------------------
Door: voodooless
'T is wel handig om je topic in het juiste subforum te zetten

Daarnaast: als je een TV wil, waarom kijk je dan niet gewoon naar een LCD of Plasma TV. Keuze zat en ze kunnen allemaal wat jij wil en hebben allemaal een TV tuner aan boord en je kunt ook altijd een losse tuner aansluiten als je dat wil. Winkels staan vol met dat spul
voodooless wijzigde dit bericht 09-10-2007 14:34 (25%)

specs | Gentoo rules! |
Do diamonds shine on the dark side of the moon?
formerly known as deepspace

Geplaatst op dinsdag 09 oktober 2007 14:35
Door: Jzz
Tja, sorry, verkeerde subforum idd. Ik was m'n bericht al kwijt.... LCD tv is idd een oplossing, maar wel een duurdere... Zeker voor de kwaliteit scherm die je krijgt.

Geplaatst op dinsdag 09 oktober 2007 15:08
Door: voodooless
Hoezo zou een LCD TV duurder zijn dan een TFT monitor? Last time I checked kreeg je een 24" TFT monitor voor minimaal 500 euro, en daar krijg je ook al een 28" of soms zelfs 32" LCD TV voor. 'T ligt er natuurlijk aan hoe groot je het zoekt. De keine LCD TV's zijn helaas meestal niet veel soeps, maar of dat veel slechter zal zijn dan een TFT monitor met tuner waag ik te betwijfelen.

Verder zijn LCD TV's gemaakt om TV beelden (dus interlaced) te tonen, terwijl een monitor ervoor gemaakt is om je PC desktop weer te geven. Dat zijn toch echt twee heel andere dingen.
specs | Gentoo rules! |
Do diamonds shine on the dark side of the moon?
formerly known as deepspace

Geplaatst op dinsdag 09 oktober 2007 15:24
Door: Jzz
Dit soort feedback zoek ik dus!

Ik zoek een beeldscherm in de maat van ong 19 of 20 inch. Die zijn er voor een 250, 300 euro. Een LCD tv van die maat is duurder, maar ik moet dus nog een en ander erbij hebben, zoals een tuner en allerhande kabels. Kom ik misschien toch duurder uit... Maar het is toch zo dat een tft scherm met een SXGA resolutie behoorlijk in de buurt komt van HD? Of kom ik dan bedrogen uit? Contrast ratio en response tijd (minder van belang voor films en tv, weet ik) zijn over het algemeen beter.

Wat gebeurd er eigenlijk als je een interlaced signaal op een non-interlaced beelscherm invoert?

Jzz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

DIT IS het verkeerde subform :X Het heet hier "Audio en Hifi" en heeft met beeld niets te maken!

Waar je topic nu staat staat het goed.

[ Voor 40% gewijzigd door voodooless op 09-10-2007 15:57 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.