Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[306] Airbag lampje knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sinds gisteren begint mijn airbag lampje na ongeveer 30 minuten rijden te knipperen en blijft hij na 5 minuten branden. Als ik hem aan het eind van de dag weer start blijft hij eerst weer 30 minuten uit voordat hij weer gaat knipperen. Iemand een idee? Aangezien ik deze auto waarschijnlijk niet zo lang meer heb wil ik er eigenlijk niet teveel / geen geld aan spenderen.

Het gaat om een peugeot 306 1.9D uit 96.

Raar... Is zo gek nog niet

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Na meer dan 10 jaar moet je normaal gesproken altijd je airbag systeem laten controleren :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27
Kijk eens onder de bestuurdersstoel, schuif deze helemaal naar achter. Daar zit waarschijnlijk de stekker (eigenlijk meer een tussenstukje) van de gordelspanner. Trek deze eens los en sluit hem daarna weer goed aan.
Als je ook een airbag aan de passagiers kant hebt, doe je daar hetzelfde.

De stekkertjes willen nog wel eens los gaan zitten, voornamelijk na het verstellen van de stoel.

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 09-10-2007 17:34 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

internetinfo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:31:
Kijk eens onder de bestuurdersstoel, schuif deze helemaal naar achter. Daar zit waarschijnlijk de stekker (eigenlijk meer een tussenstukje) van de gordelspanner. Trek deze eens los en sluit hem daarna weer goed aan.
Als je ook een airbag aan de passagiers kant hebt, doe je daar hetzelfde.

De stekkertjes willen nog wel eens los gaan zitten, voornamelijk na het verstellen van de stoel.
Dan zou het lampje meteen aangaan. Ik spreek uit ervaring want de A3 van mn vrouw heeft exact dat probleem gehad.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27
Dan nog zou het kunnen duiden op een los contact of brakke aansluiting. Ik weet niet precies hoe die systemen werken, maar wellicht zit er een interval op het systeem die om de zoveel tijd alles checkt.

TS: zijn de tijden die je noemt exact gemeten, of uit de losse pols? Als het exacte tijden zijn kunnen de kenners er ws wat meer mee.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn alfa 147 had ook een losse stekker onder de passagierstoel waardoor het lampje bleef branden

lampje wou pas uit na reset van de boordcomputer (30,- bij garage :X)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Iig de komende tijd even met de ogen dicht rijden, voordat je een wolk talkpoeder in je gezicht hebt hangen.

Waarom? Omdat het kan!!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06
Ik had ongeveer hetzelfde probleem bij mijn 306 ('98) en heb het opgelost door een beetje te rommelen onder de stoel. Dit was dus een brak contactje...

Bij mij was er geen touw aan vast te knopen wanneer het lampje brande, het was zeer onregelmatig

[ Voor 27% gewijzigd door brokenp op 09-10-2007 19:47 ]

• Tsjilp
  • Niet online
zijn geen exacte tijden, blijkt ook dat als ik de motor uitzet en vrij vlot daarna weer start (binnen 10-20 minuten) dat het lampje dan direct begint te knipperen.
Ik zal eens kijken naar die stekkers onder de stoel.

@G-PHREAK:
Ik las elders op internet dat je de boordcomputer van een 306 vrij makkelijk kunt resetten, kwestie van de accu 10 minuten loskoppelen, kan ik ook nog proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsjilp op 10-10-2007 20:59 ]

• Tsjilp
  • Niet online
heb even onder de stoel zitten rommelen, stekkers heb ik er niet aangetroffen, wel aanelkaar gesoldeerde draadjes. Deze maakten contact met elkaar, wat mij niet de bedoeling leek. Dus de boel even opnieuw ingetaped en het is nu voorlopig weer opgelost.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
G-PHREAK schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:41:
mijn alfa 147 had ook een losse stekker onder de passagierstoel waardoor het lampje bleef branden

lampje wou pas uit na reset van de boordcomputer (30,- bij garage :X)
Is dat niet gewoon spanning van je auto afhalen een paar minuten? Altans dat is wel bij mijn Tigra uit 95 het geval. na het afhalen van de accu is de auto inc alarm voledig gereset,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1