Over enkele weken krijg ik mijn iMac binnen. Op mijn iMac wil ik dezelfde documenten hebben als op mijn Macbook Pro en wil ik een externe hardeschijf als backup medium gaan gebruiken in combinatie met Time Machine (ik richt dit verhaaltje even op Leopard). Nu rest even de vraag op welke wijze ik dit het handigste kan doen. De externe hardeschijf die ik waarschijnlijk ga aanschaffen wordt een WD My Book Studio Edition of een Iomega Ultramax.
Deze hdd's hebben 3 of 4 interfaces, ik kan dus tegelijkertijd m'n mbp en m'n imac hierop aansluiten icm Time Machine. Maar heeft dit zin ? Hierdoor zou hij dus 2 keer een dezelfde mirror van m'n files bewaren, oftewel dit is useless.. Wat waarschijlijk ook niet gaat werken is het volgende: Time Machine op iMac kopieërt gewijzigde files naar de externe hdd en 1 of andere app op de mbp zorgt ervoor dat deze files weer vanaf de externe hdd naar de interne hdd van de mbp worden gesynct.
Wat dan nog rest is het volgende:
iMac aangesloten op de externe hdd, en wordt gebruikt icm Time Machine voor backup van gewijzigde files en via het netwerk tussen mijn iMac en m'n Macbook Pro een sync applicatie.
Dit klinkt een beetje omslachtig, maar ik kan niets beters verzinnen..
Iemand een beter plan ?
Deze hdd's hebben 3 of 4 interfaces, ik kan dus tegelijkertijd m'n mbp en m'n imac hierop aansluiten icm Time Machine. Maar heeft dit zin ? Hierdoor zou hij dus 2 keer een dezelfde mirror van m'n files bewaren, oftewel dit is useless.. Wat waarschijlijk ook niet gaat werken is het volgende: Time Machine op iMac kopieërt gewijzigde files naar de externe hdd en 1 of andere app op de mbp zorgt ervoor dat deze files weer vanaf de externe hdd naar de interne hdd van de mbp worden gesynct.
Wat dan nog rest is het volgende:
iMac aangesloten op de externe hdd, en wordt gebruikt icm Time Machine voor backup van gewijzigde files en via het netwerk tussen mijn iMac en m'n Macbook Pro een sync applicatie.
Dit klinkt een beetje omslachtig, maar ik kan niets beters verzinnen..
Iemand een beter plan ?