Toon posts:

Waarom voorkoming tegelijk inloggen met 1 account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen, omdat ik deze vraag niet echt een een topic vind passen, vandaar dat ik het maar onder Windows Clients zet. Shoot me if i am wrong :)

In veel security richtlijnen staat beschreven dat het inloggen met een account op meerdere pc's moet worden voorkomen.
Ik had op het werk discussie waarom dit nou eigenlijk belangrijk is.

Wie kan me redenen geven voor deze richtlijnen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, lijkt me dat je daarmee voorkomt dat er tegelijk aan dezelfde bestanden wordt geknutseld...

Verwijderd

Waarschijnlijk om te voorkomen dat
1. Mensen een PC die ze niet gebruiken ingelogd te laten
2. Mensen andere mensen onder hun account te laten werken
en om te zorgen dat
3. Mensen in principe altijd in de buurt blijven van een PC waar ze nog aangelogd staan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Elke pc waar een werknemer extra inlogt, betekend een extra pc waar niet opgelet wordt.
Oftewel.. logt een gebruiker in op 2 plekken, dan kan iemand er gewoon met gevoelige informatie vandoor.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
roaming profile corruptie?

Battle.net tag

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:39:
Waarschijnlijk om te voorkomen dat
1. Mensen een PC die ze niet gebruiken ingelogd te laten
2. Mensen andere mensen onder hun account te laten werken
en om te zorgen dat
3. Mensen in principe altijd in de buurt blijven van een PC waar ze nog aangelogd staan.
Vooral puntje 2 was bij een van onze opdrachtgevers erg belangrijk!

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

één van de meest voorkomende manieren waarop mensen even snel iemand aan het werk helpen:
Oh, log maar in met mijn account.

één van de meest voorkomende manieren om security te breken: Kan je dat niet? Gebruik mijn account maar. (Meestal is er een reden waarom bepaalde mensen dingen wel of niet mogen.)

één van de bekende manieren van fraude: Er is four-eyes approval, maar doordat Jan ook de credentials van Piet kent, kan hij eenvoudig zijn eigen transacties goedkeuren.
Pagina: 1