Toon posts:

Laptop probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een klein probleempje ...ik heb hier een laptop van daewoo redelijk oud ding ...en als ik em opstart zegt ie "ongeldige deskitte,vervang de diskette en druk op een toets" uiteraard zit er geen disk in ...nou zou ik niet echt weten wat er aan de hand kan zijn ...iemand een idee? ben niet zo'n held met laptops en hardware

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om in de bios de boot te veranderen in je HD. Dan kijkt hij niet meer naar de diskette station, maar boot hij hem van de harde schijf. En als je weer wilt opstarten van diskette moet je hem weer even terug zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Jup heb ik al geprobeerd ...ook al geprobeerd om de disk drive helemaal uit te zetten ...ook al de diskdrive eruit gehaald ..blijft et zeggen ...erg strange ..ik heb hier 2 dezelfde laptopts met hetzelfde probleem ...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Is de harde schijf wel gesyst?

Verwijderd

Dan zou ik een nieuwe bios downloaden en dan gaan flashen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik denk dat de harde schijf gewoon kaduuk is.. Als je wel met een schijf opstart dan kun je zeker ook niet bij de harde schijf? Probeer die es te FDISK-en, als dat niet gaat weet je dattie stuk is..

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
heb je al geprobeerd om op te starten met de win98 bootdisk. dit lukt alleen als je in de bios de first boot device op floppy hebt staan. want het kan zijn dat je harddisk gewoon helemaal leeg is en daarom zegt dat de disk ongeldig is.

word de hd wel in de bios herkent?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Volgens mij is je HDD gewoon niet bootable.
Dan krijg je ook deze melding.
'Ongeldige diskette' slaat niet op je diskdrive, maar is gewoon een belabberde uitdrukking :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
gelukt ...andere hd in geprobeerd en die doet et ...kaduuk dus denk ik ...thnx voor jullie hulp
Pagina: 1