WD Mybook World edition data kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-02 19:23
Ik heb hier een WD Mybook World Edition van 500 GB, waarvan perongeluk een mapje is verwijderd. het gaat om een netwerkschijf zonder mogelijkheid om deze via USB o.d. aan te sluiten op de PC. Het apparaat heeft dus alleen een netwerkaansluiting. Is er een tool o.d. om data te recoveren van een netwerkschijf? Ik heb geen zin om het apparaat los te schoeven i.v.m. garantie...

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Nee, omdat je geen toegang hebt tot het filesystem. Je zal de fysieke schijf eruit moeten halen en op NTFS/FAT32/Ext3 of welk FS het ding ook gebruikt moeten recoveren.

File recovery via het SMB/CIFS protocol is niet mogelijk.

• 2xdehelft
Daar was ik al bang voor... Ik ga wel ff kijken of ik em open kan breken zonder de behuizing te beschadigen....

[ Voor 5% gewijzigd door 2xdehelft op 09-10-2007 15:07 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan de schijf ook met ssh benaderen.
ik weet niet of je een beetje Linux kan, maar je kan via dit trucje bij het OS van de Mybook komen (er draait Linux op) :)

(Overigens ben ik bezig met een topic te schrijven over dit beestje, want het is meer dan je denkt, de mijne doet ook downloaden en draaien als zelfstandige webserver ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 09-10-2007 15:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• 2xdehelft
Nee ik kan helaas helemaal nix met linux... Heb de schijf nu via een usb-sata convertertje aan de PC hangen, en krijg idd 4 voor Windows onbekende partities.. Zal idd wel linux zijn. is er een mogelijkheid om dit onder Windows uit te lezen???
anandus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:12:
Je kan de schijf ook met ssh benaderen.
ik weet niet of je een beetje Linux kan, maar je kan via dit trucje bij het OS van de Mybook komen (er draait Linux op) :)

(Overigens ben ik bezig met een topic te schrijven over dit beestje, want het is meer dan je denkt, de mijne doet ook downloaden en draaien als zelfstandige webserver ;) )

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2xdehelft schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:13:
Nee ik kan helaas helemaal nix met linux... Heb de schijf nu via een usb-sata convertertje aan de PC hangen, en krijg idd 4 voor Windows onbekende partities.. Zal idd wel linux zijn. is er een mogelijkheid om dit onder Windows uit te lezen???

[...]
Ja, als je dit programmatje installeert.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• 2xdehelft
Hmm.. wil nog niet lukken, heb ze nu gemount maar krijg de melding dat de partities niet geformatteerd zijn. Volgens de link die je net gaf komt dat door beperkte ondersteuning voor Ext3, en onjuist afsluiten van het linux systeem. Aangezien het linuxsysteem de Mybook is kan ik moeilijk een schijfcontrole gaan doen....

Is hier nog een andere oplossing voor..
anandus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:28:
[...]
Ja, als je dit programmatje installeert.

Verwijderd

Welk partitie-type? B.v. 165, 11 was voor FAT dacht ik. Kun je met Partition Magic of een ander programma vast wel zien, en misschien herkent die hem ook qua naam.

Linux en BSD kennen meer filesystems dan Windows, dus het kan ook iets anders dan Ext2 / Ext3 zijn (standaard filesystem van Linux).

• 2xdehelft
Nou ik heb de data terug! Na onderstaande post maar eens Partition Commander opgestart, die had ik toch nog op mijn PC staan. Blijkt dat daar een partition explorer in zit die schijnbaar met Ext3 om kan gaan. Ik kan dus netjes alle data exporteren vanuit Partition Commander.

Wat wel vreemd is dat de data vanuit de WD niet meer te zien is, maar vanuit Partition Commander dus wel...

iig hartelijk dank voor de hulp!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:58:
Welk partitie-type? B.v. 165, 11 was voor FAT dacht ik. Kun je met Partition Magic of een ander programma vast wel zien, en misschien herkent die hem ook qua naam.

Linux en BSD kennen meer filesystems dan Windows, dus het kan ook iets anders dan Ext2 / Ext3 zijn (standaard filesystem van Linux).
Pagina: 1