[Vista Basic Home] media ontkoppeld (draadloos)

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Heb klein netwerk staan :
Server SBS2003 (ingeschakelde DHCP)
2x PC (bekabeld verbonden met switch), XP2SP
1x laptop Asus (XP2SP) met ingebouwde Wlan-kaart, draadloos verbonden met
Access Point DWL2000AP+ van Dlink met WEP-beveiliging. (DHCP gedisabled, in de filtering heb ik het MAC-adres van de Acer toegevoegd voor toegang.)
1x laptop Acer Aspire 5310 (Vista) met ingebouwde Broadcomkaart.

2x PC en Asus via domein aangemeld bij SBS2003 en verkrijgen IP-adres.
Al deze 3 machines probleemloos internetverbinding.

Probleem zit in Acer (pas nieuw, bestemd voor alleen een internetverbinding).
De Acer kan niet in het domein, want er is Vista Basic Home voorgeinstalleerd, maar dat
mag geen probleem zijn (mijns inziens).

Acer kan geen verbinding met de DWL2000AP+ maken, maar de Acer eNet software "ziet" hem wel.

Situatie (statisch IP-adres in Acer 10.0.0.201, subnet 255.255.255.0 gateway 10.0.0.138)
ipconfig /all laat zien dat "media is ontkoppeld". IP-adres, subnetmask en gateway wordt niet getoond. DHCP enabled = No.
Als ik echter kijk met de op de Acer meegeleverde software is het IP-adres 0.0.0.0,
subnetmasker 0.0.0.0 en de gateway 10.0.0.138.

Situatie (automatisch IP-adres verkrijgen, automatisch DNS verkrijgen)
ipconfig /all laat zien dat "media is ontkoppeld". IP-adres, subnetmask en gateway wordt niet getoond. DHCP enabled = Yes.
Acer eNet software zegt: IP-adres 0.0.0.0, subnetmasker 0.0.0.0 en de gateway 0.0.0.0. DHCP ingeschakeld en DHCP-server: Geen DHCP-server.

Een ping naar 127.0.0.1 gaat goed, dus lijkt me de TCPIP-stack en de netwerkkaart in orde.
Alle andere pings falen.
Als ik echter de beschikbare draadloze netwerken laat zien, kan ik soms wel en soms niet (in ieder geval een heeeeel slechte verbinding) maken met een onbeveiligd netwerk in de buurt (????).

Bij de configuratie van de Broadcomkaart heb ik het MAC-adres ingevuld (er stond default: not present) onder Locally Administered MAC Address.

Ik heb ook geprobeerd het DLink Access Point niet "encrypted" te maken en toen geprobeerd om op het dan onbeveiligde netwerk te komen. Lukt ook niet.

Mijn voorzichtige conclusie: hardwarematig is er niks aan de hand... het is volgens mij een config-instelling.

Mijn concrete vragen zijn:
1. Hoe krijg ik dat "media ontkoppeld" gewijzigd in "media WEL gekoppeld".
2. Als ik een statisch IP meegeef (zowel in Acer eNet als in Vista (Apparatenbeheer..etc)), waarom wordt die dan niet uitgegeven aan de betreffende verbinding ?
3. In XP draait Wireless Zero Configuration, dus kun je kiezen uit deze Microsoft-applicatie of de door de leverancier meegeleverde software. Ik kan echter geen WZC-service vinden in Vista. Is er wel een alternatief ?
4. Heeft iemand suggesties die ik nog uit kan proberen?

Bij voorbaat hartstikke bedankt

• GerEielts
Niemand een hint of een idee ???

gr. Ger.

• GerEielts
Nieuwe firmware op de DLink heeft de zaak opgelost.

Bedankt..

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met dezelfde laptop en een SpeedTouch 580 van KPN.
Zal vandaag of morgen ook eens de firmware updaten.