Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Net nieuw hier, dus hopen dat ik met dit probleem in de juiste topic zit, het probleem is als volgt:

Ik wou mijn pc voorzien van een verse XP, dus alles opnieuw installeren.

Alles ging goed, het opstarten via cd-rom ging geweldig, bij de volgende stap iets minder, ik ging mijn hd formatteren, dit ging ook goed tot ongeveer 40%, daarna kapte mijn hele pc ermee.

Weer de spanning erop gedaan, en dan krijg je de bios opstartscherm, nog voordat hij alle IDE apparatuur laat zien, gaat de pc gewoon uit, kan iemand mij misschien uitleggen wat er gebeurt is?

Verwijderd

Het kan zijn dat je BIOS een klap gehad heeft, reset je BIOS eens. Dit kan vaak met een CMOS jumpertje die je om kan zetten, of ook wel door je CMOS batterij eruit te halen. Let op bij de cmos batterij gaat volgens mij ook een bios update verloren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 13:42 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ze hebben hier een heel mooi opstart en hang topic problemen op GOT...daar is een hele manual beschreven om stap voor stap je probleem te lokaliseren, kijk daar eens naar...

En als je er dan nog niet uitkomt leg dan hier even uit wat je systeem eigenschappen zijn en wat je allemaal al hebt gedaan...want met de info die je nu geeft kunnen wij ook niet veel

Zie hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mocht ik nog een keer problemen hebben, dan zal ik alles duidelijker uitleggen en naar de troubleshooter kijken, maar bij deze was de tip van ZktaS voldoende! Thnx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:38:
Weer de spanning erop gedaan, en dan krijg je de bios opstartscherm, nog voordat hij alle IDE apparatuur laat zien, gaat de pc gewoon uit, kan iemand mij misschien uitleggen wat er gebeurt is?
Niet Windows maar hardware-gerelateerd dus is dit de verkeerde plek voor je topic.
Dat er Windows op draait is geen reden genoeg, dus let in het vervolg even op de forum omschrijvingen, die geven je al een houvast waar je je topic kwijt kunt.
Beter was geweest Processors, Mobo's & Geheugen :)

Ik verplaats 'm dan ook daar naartoe, maar dan moet je voortaan wel iets meer info verschaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2007 17:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Beste heer rb1976 ,

Bij deze ga ik uw vraag proberen te beantwoorden.
Er zijn veel oplossingen beschikbaar voor uw vraag maar naar mijn mening is het antwoord het volgende:

De stroomkabel van de kast los koppelen en vervolgens de batterij van de moederbord eruit halen en gedurende 20 min wachten zodat alle stroom dat in de moederbord zit op raakt en zo wordt de bios gereset. Vervolgens moet u de batterij op de moederbord zetten en de kabels aansluiten. Uw Windows installatie moet u nog een keer uitvoeren en installeren.

Als het probleem zich nog steeds voordoet dan hoor ik het graag.

Hopende u genoeg te hebben geïnformeerd.

Yunus

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:02:
Beste heer rb1976 ,

Blaattttt

Hopende u genoeg te hebben geïnformeerd.

Yunus
Geweldig reactie maar een beetje TE netjes voor dit forum. I.i.g. welkom op GoT. :w

Enne... het probleem van de TS was al opgelost hoor. :)

Overigens kun je op jouw manier wel te werk gaan maar een aantal keren de powerknop indrukken is voldoende om de reststroom te laten weglopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 19-10-2007 11:07 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1