[MS Access 2000] App start traag, zoekt iets?

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 17:03
Ik heb hier een Access applicatie van een klant, ik heb echter totaal geen Access kennis en de persoon die deze app ooit gemaakt heeft zit de komende 4 weken ergens op een zonnig strand.

Het probleem is dat de applicatie (slechts een kleine 13MB groot) traag start. Wanneer ik hem open dan gebeurt er een seconde of 5 niks, geen schijfactiviteit of niks. Pas na een paar seconden opent de applicatie vloeiend en werkt deze ook gewoon zeer snel.

Ik heb wat rond zitten klikken in Access hopeloos op zoek naar een oplossing maar ik kom er niet uit. Waar ik inmiddels wel achter ben is dat wanneer ik de netwerkkabel eruit trek of de netwerkadapter uitschakel het programma zonder enige problemen start. Echter alles staat lokaal, er is geen vorm van een netwerk, er zijn geen printers of mappen gedeeld.

Bij het rondklikken kwam ik bij een optie genaamd 'MDE-bestand maken' en wanneer ik deze optie start krijg ik de melding "Dit document is al opgemaakt voor de printer thuis op IP_192.168.0.100, maar deze printer kan niet worden gevonden. Wilt u de standaardprinter gebruiken?".

Deze printer wordt door de klant niet gebruikt, niks met die naam of die poort daar zij helemaal geen gebruiken maken van netwerkprinters, en al helemaal niet in die IP reeks.

Ik heb dus het idee dat hier de fout zit, net of applicatie naar die printer (of wellicht een ander netwerkapparaat) zoekt alvorens te starten.

Hoe kan ik dit nagaan?

Bvd, Michel

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
In Access kun je aangeven dat rapporten specifiek naar een bepaalde printer worden afgedrukt. In jouw geval zoekt Access bij het opstarten blijkbaar naar de niet bestaande printer. Als dit je irriteert dan zou je het betreffende rapport moeten opzoeken en daaraan een andere printer koppelen (of de standaardprinter kiezen).

Hans van Zijl