Geachten,
Voor een sollicitatie is mij gevraagd een informatieanalyse te maken van een bibliotheek. Deze case is niet heel erg ingewikkeld, echter er zijn een aantal begrippen die genoemd worden die ik niet allemaal ken. Daarmee loop ik de kans dat ik ze anders interpreteer dan de bedoeling is (ik geef direct toe dat dit soort modelleren al enige tijd geleden is voor mij). Ik heb overigens natuurlijk wat voor onderzoek gedaan voordat ik deze vragen hier plaatste.
Hieronder heb ik een aantal vragen geformuleerd en daar ook wat extra informatie bij gedaan zodat anderen die ook opzoek zijn ook wat verder kunnen komen. Dat is ook de reden waarom ik de vragen hier integraal plaats en niet opgesplitst in meerdere topics. Bedankt alvast voor de moeite!
Hier eerst een klein stukje van de case.
De case gaat vervolgens verder met als specifiek informatiedomein "Uitlenen". Hier wordt gevraagd een entiteiten-relatiediagram te maken. Dat is niet zo lastig echter wat er met
Is er iemand die hier wat licht kan laten overschijnen voor mij?
Voor een sollicitatie is mij gevraagd een informatieanalyse te maken van een bibliotheek. Deze case is niet heel erg ingewikkeld, echter er zijn een aantal begrippen die genoemd worden die ik niet allemaal ken. Daarmee loop ik de kans dat ik ze anders interpreteer dan de bedoeling is (ik geef direct toe dat dit soort modelleren al enige tijd geleden is voor mij). Ik heb overigens natuurlijk wat voor onderzoek gedaan voordat ik deze vragen hier plaatste.
Hieronder heb ik een aantal vragen geformuleerd en daar ook wat extra informatie bij gedaan zodat anderen die ook opzoek zijn ook wat verder kunnen komen. Dat is ook de reden waarom ik de vragen hier integraal plaats en niet opgesplitst in meerdere topics. Bedankt alvast voor de moeite!
De vragen die hierbij horen zijn:De leiding van een regionale bibliotheek berust bij de directeur. Deze is tevens
belast met het personeelsbeheer.
Het hoofd uitvoering is verantwoordelijk voor de uitvoeringsplanning, de verwer-
ving van boeken, de ledenadministratie en de uitlening. Uitvoeringsplanning be-
treft o.a. het maken van een inkoopplan, een prognose van het ledenaantal en
het opstellen van een uitleenplan inclusief een basisrooster voor het personeel,
dat over het algemeen voor vele taken inzetbaar is.
De afdeling inkoop zorgt voor de verwerving van boeken (selecteren, bestellen,
ontvangen, catalogisering etc.). Zij wordt daarin ondersteund door de landelijke
organisatie.
- Maak een gegevensgroepen-diagram voor de bibliotheek
- Detailleer de functie decompositie van de bibliotheek tot 2 niveaus
- Maak een C/U-matrix met de resultaten van 1.1. en 1.2 en definieer informa-
tiegebieden.
De case gaat vervolgens verder met als specifiek informatiedomein "Uitlenen". Hier wordt gevraagd een entiteiten-relatiediagram te maken. Dat is niet zo lastig echter wat er met
wordt bedoelt snap ik niet.maak een erd voor het informatiegebied uitlenen (inclusief leden en boeken), over een langere termijn
Is er iemand die hier wat licht kan laten overschijnen voor mij?