[xpsp1]Tijdens installatie hangt toets

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Heb een hele vage fout.

Op een Fujitsu Siemens Amilo L 6820 laptop stond Windows XP SP2 geinstalleerd. Deze was bij het installeren en verwijderen van programma's achter elkaar geluiden aan het afspelen. Alsof een virus de computer probeerde vast te laten lopen door dat heel snel te doen.
Tevens tijdens dit geluidje wordt er ook een toets van het toetsenbord "misbruikt". Dit is de "-" of "_" wordt gebruikt.

Stond een hoop zooi op de computer dus die eerst gedeinstalleerd. AVG en MCafee Stinger er overheen laten lopen en het één en ander verwijderd. Als nog die irritante geluidjes. Vond het wel raar dat het heel vaak voorkwam tijdens processor activiteit, maar had toch ook een gevoel dat het softwarematig was.
Uiteindelijk BIOS geflashed naar de nieuwste versie, maar dat mocht het probleem ook niet verhelpen.

Net begonnen met een nieuwe installatie van Windows XP SP1 en krijg tijdens de installatie voor het invoeren van de "Naam" en "Organisatie" ook die streepjes. Zit er nu een virus in de BIOS of is de computer gewoon "gaar" aan het worden?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Druk anders een paar keer op die toets? Mischien hangt deze gewoon vast?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:16:
Druk anders een paar keer op die toets? Mischien hangt deze gewoon vast?
deze toets reageert helemaal niet. Alleen vanuit zich zelf.

Verwijderd

Misschien dat een restje cola of ander voedsel de boel aan elkaar plakt ?

Verwijderd

Eventueel een USB keyboard aan die laptop hangen?

Verwijderd

Lijkt mij ook inderdaad een toets die vast zit.
Dat het steeds voor lijkt te komen wanneer er processoractiviteit is kun je natuurlijk ook omdraaien... door het continu "indrukken" van die toets heeft je processor het vrij druk. Daardoor de verhoogde activiteit.

Probeer zoals gezegd een ander toetsenbord (USB of PS/2 maakt niet uit) en wrik evt. met een schroevendraaiertje de _/- toets van je toetsenbord los om te kijken of daar iets plakkerigs onder zit of de toets misschien gewoon klem zit.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:32:
Eventueel een USB keyboard aan die laptop hangen?
Heb ik gedaan nog steeds hetzelfde probleem.
Lijkt mij ook inderdaad een toets die vast zit.
Dat het steeds voor lijkt te komen wanneer er processoractiviteit is kun je natuurlijk ook omdraaien... door het continu "indrukken" van die toets heeft je processor het vrij druk. Daardoor de verhoogde activiteit.

Probeer zoals gezegd een ander toetsenbord (USB of PS/2 maakt niet uit) en wrik evt. met een schroevendraaiertje de _/- toets van je toetsenbord los om te kijken of daar iets plakkerigs onder zit of de toets misschien gewoon klem zit.
Ik heb onder de toets gekeken en schoongemaakt. Ik heb het toetsenbord eruit gehaald en schoongemaakt. Ik heb de onderkant van de laptop eraf gehaald en gekeken of ik daar nog iets kon vinden (de accu :p ). Maar doet nog steeds het zelfde :( .

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Misschien een kleine "kik" :p

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je je toetsenbord er al uit hebt gehaald, doe dat dan nog eens, dus echt afkoppelen als dat kan, en sluit je usb toetsenbord aan. Heb je het dan niet, dan weet je dat er ergens in je toetsenbord een probleem zit. Doet hij het nog steeds, dan is je laptop gek geworden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:01:
Als je je toetsenbord er al uit hebt gehaald, doe dat dan nog eens, dus echt afkoppelen als dat kan, en sluit je usb toetsenbord aan. Heb je het dan niet, dan weet je dat er ergens in je toetsenbord een probleem zit. Doet hij het nog steeds, dan is je laptop gek geworden.
Sorry dat ik misschien nog zo laat post, maar het probleem is inderdaad opgelost.

Het oude toetsenbord eruit gehaald en alleen een usb toetsenbord aangesloten en nou geen hangende toetsen meer.
offtopic:
Wat zou ik zonder GOT moeten ;)

Pagina: 1