Toon posts:

[Extern HDD] LaCie of Western Digital?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik wil graag een 500 gb externe harddisk gaan kopen, maar twijfel tussen 2 modellen:

Een MyBook van Western Digital:
http://www.westerndigital.../Products.asp?DriveID=232

En een LaCie, ontworpen door Porsche:
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10764

De prijs maakt me in principe niet heel erg veel uit, maar for the record: de WD kost ongeveer 94 en de LaCie 84 euro ex btw..

Welke van de 2 is hier de beste keuze? Of zit er eigenlijk weinig verschil tussen de twee en moet ik gewoon kiezen op smaak?

Alvast bedankt voor het respons!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:50:Of zit er eigenlijk weinig verschil tussen de twee en moet ik gewoon kiezen op smaak?
Dat is exact de juiste conclusie. Qua hdd's zal er weinig verschil in zitten (WD gebruikt gewoon eigen schijven, lacie gebruikt gewoon schijven van een van de grote bekende leveranciers, waar ook wd er een van is).

Dus gewoon kiezen wat je de mooiste vind, of welke opties je nodig hebt (soms is firewire een wens etc).

Kortom: Dit is gewoon een keuze die je alleen zelf het beste kunt maken :)

Nog even een toevoeging die Enlightenment wilde posten terwijl ik dit topic al gesloten had:
Kijk eens in dit topic:
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen

Overigens: er is vaak geen 'beste' keus, maar mogelijk wel een die het meest bij jouw wensen past. Dus: wat is voor jou belangrijker? Prijs, snelheid, capaciteit, uiterlijk, ergonomie, veiligheid, energieconsumptie, geluidsproductie of compatibiliteit?

Wil je snelheid dan is eSATA onmisbaar, daarvoor moeten we ook wat over je computer weten. Met andere woorden, meer details zijn nodig om goed antwoord te geven op je vraag. Maar beide schijven die je post gebruiken USB 2.0, wat de meest trage vorm is van moderne interfaces, en bovendien voor veel CPU belasting zorgt. Het voordeel is dat ze universeel compatible en goedkoop zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Twynn op 09-10-2007 12:20 ]

Dit topic is gesloten.