Toon posts:

Externe HD , niet terug te vinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn externe HD nu ongeveer een maandje, en hij heeft altijd juist gewerkt. Ik trok gister alleen het kabeltje iets té snel uit mijn usb-poort, zonder hem 'veilig te verwijderen'. Daarna plugde ik hem weer in, en kwam er een melding over een onbekend apparaat te staan, wat daardoor niet juist werkt. Na hem er weer uitgehaald te hebben en wéér te hebben aangesloten, werd hij totaal niet meer herkent door Windows. Er is nergens terug te vinden dat er een HD is aangesloten, niet bij schijfbeheer, niet bij 'deze computer' tussen de andere schijven etc. Ik kan hem dus niet opsporen, nergens terug te vinden en hij valt niet te beheren. Een ander apparaat, zoals een digitale camera, werkt wel gewoon normaal, en de HD valt wél te beheren op een andere pc/laptop, dus het ligt puur aan mijn computer, iets met de drivers?
Het gaat om deze http://www.novita.ag/inde...task=view&id=30&Itemid=47 schijf, is plug en play, dus zonder cd-rom oid. Iemand tips? Systeemherstel bracht geen uitkomst.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 19:34
Probeer hem eens op een andere computer. Met een beetje geluk kun je daarop de schade aan de harddisc herstellen en herkent jouw computer hem ook weer.

Verwijderd

Ook al is de schijf kaduuk zou je toch een USB mass storage device moeten vinden, de chip die de brug van USB naar IDE maakt. Heb je al bij apparaatbeheer gekeken?