[Linux] Hulp bij email probleem Qube 3

Pagina: 1
Acties:

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb een probleem met mijn e-mal server. aangezien mijn kennis van Linux (fetchmail) zeer beperkt is zoek ik eigenlijk iemand die mij hiermee (tegen betaling) zou kunnen helpen.

Het probleem is als volgt: binnenkomende E-mail (die middels MX record door de provider naar ons IP wordt doorgetuurd) wordt soms door de server geweigerd. Deze verdwijnt dan bij onze hosting provider waarna ik deze weer per pop3 account kan ophalen. Dit is echter niet de bedoeling. Het blijkt namelijk dat af en toe mailtjes middels pop3 niet opgehaald worden en op onverklaarbare wijze blijven staan bij de provider. Andere mails worden wel opgehaald. Er zit geen patroon in. Als ik de backup optie bij de provider laat uitzetten dan verdwijnen er volgens mij mails (niet alle) in het niets. Er zijn vast log bestanden waar je kunt nakijken wat er gebeurd. Volgens mij werkt de Qube met fetchmail maar dat weet ik niet 100% zeker. Mogelijk dat mensen weten waar die log bestanden staan of hoe ik logging aan kan zetten om te kijken welke mail binnen komt en eventueel geweigerd wordt. Het betreft de lokatie Zevenaar (dus in de omgeving van Arnhem).

Web/e-mail server: Linux Cobalt Qube 3 (Sun)

Ik ben al een tijdje bvezig geweest. Zo heb ik bv de backup optie van de hosting provider uit laten zetten in de hoop dat van het geweigerde mailtje een bericht terug zou krijgen met een foutmelding maar dat is niet het geval.

Ik zou zeer geholpen zijn. Mogelijk dat men ook al tips kan geven waar ik naar kan kijken. Firewall (poort 25 en 110) staat mijns inziens goed.

[ Voor 8% gewijzigd door sretlow op 09-10-2007 11:15 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 23:19

Qwerty-273

Meukposter

Tikkie richting Non-Windows Operating Systems ?

Heb je iets van een spamfilter draaien die bepaalde domeinen/berichten kan weigeren?
Daarnaast als je server sommige mail niet accepteerd waarom komt die mail dan wel aan bij je hosting provider? Klinkt meer als een time-out dan niet accepteren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik zou beginnen met de logfiles eens te bekijken op je cobalt cube... Linux logt vrij goed.. en hier is meestal wel een en ander in terug te vinden.

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Spamfighter oid is niet het probleem. Er draait een spam filter bij de provider mee maar de mails die daar in terecht komen hoor daar iook in. De berichten die gemist worden staan daar in ieder geval niet.

Welke logfiles moet ik dan hebben en waar staan deze (in de regel) onder linux inzake dan vooral de logfiles van de mail.

Kan ik met een linux commando alle *.log bv ergens zichtbaar krijgen?

Verwijderd

Het is hier niet de bedoeling dat we je een hele cursus linux commando's geven... Hier is op internet genoeg over te vinden.

De logfiles onder linux staan over het algemeen in /var/log

En check dan bv eens de mail.log ofzo. Zou ook kunnen dat deze logfile in de /var/log/mail directory staat... Weet nie meer, is te lang geleden dat ik Cobalt Linux heb gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 12:50 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het professionele gedeelte mis ik hier even aan, dus maar even een tik richting Non-Windows Operating Systems :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1