Zelf zit ik te denken aan een hardware US Robotics 56k intern.. maar zijn die nog wel te koop ? Maar wat is nou een goede/snelle 56k modem, intern of extern. Ik heb nu zo'n bagger E-tech software modem en daar wil ik dus vanaf.
Verwijderd
Een nadeel is alleen van een externe modem dat je weer een stekker in het stopkontact moet steken. Deze hebben weer een een apparte voeding nodig.
Zo veel mogelijk extern. Dat werkt altijd en er is nooit iets mee. Je kan ook zien wat er gebreurt. En je hebt niet van die vage dingen als drivers en ruzie met interrupts. Com1 is er gewoon altijd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Daarom gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een interne. Maar als niemand een goede interne weet moet ik dus maar een externe aanschaffen. Alleen moet je dus wel een stopcontact hebben en ruimte op/naast je pc. Maar welk merk externe raden jullie dan aan?.. en type?
Verwijderd
Het ligt er maar aan wat je zelf makkelijk vindt, en wat voor PC dat-ie voor bedoeld is.
Pentium 1 en lager: extern (heeft nog alle intelligentie aan boord)
Pentium II en hoger: intern ook mogelijk (zijn tegenwoordig allemaal software modems, gebruiken dus je CPU)
Persoonlijk gebruik ik het liefst een interne, geeft wat minder kabelzooi. M'n Com-poorten zijn disabled in de bios, want ik gebruik ze verder toch niet.
Pentium II en hoger: intern ook mogelijk (zijn tegenwoordig allemaal software modems, gebruiken dus je CPU)
Persoonlijk gebruik ik het liefst een interne, geeft wat minder kabelzooi. M'n Com-poorten zijn disabled in de bios, want ik gebruik ze verder toch niet.
Verwijderd
Je moet er zowiezo eentje hebben met een Rockwell chipset (dit staat vaak wel op de doos). En de drivers zijn hier ook wel goed voor te vinden. Het type maakt niet zoveel uit. Kijk b.v. maar eens naar dynalink.
Juist...en dat is dus het probleem. Dan heb je een PC en die werkt goed...onder W98, en dan zet je W2K er op en dan doet in eens je modem het niet meer omdat er geen driver voor te krijgen is.Op maandag 12 februari 2001 13:01 schreef Humulus het volgende:
Bijkomend nadeel is dat alle extra software conflicten kan genereren. Dus ik ga voor eenvoudig. Die twee draadjes daar merk je niets van nadat je PC eenmaal staat.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Maar waarom moeten ze nou je CPU gebruiken?.. en alleen maar meer problemen enzoOp maandag 12 februari 2001 13:01 schreef Humulus het volgende:
Verwijderd
Gebruik een externe. Idd minder gezeik.
Je hebt wel een externe voeding en meer kabels, maar ook minder storingen. Het werk daarbij ook vaak met andere OSsen (Linux en BeOS. Daarbij hebben ze als groot voordeel dat je ze UIT kan zetten. Dit om proggies die soms zelf spontaan willen inbellen de kiem te smoren.
Kan ook handig zijn bij faxen. Zelf al vaak meegemaakt dat faxnummers op een zwarte lijst komen te staan bij herhaalde mislukte pogingen. Das een lijst ín de modem zelf. Ff uitzetten van de modem volstaat dan, ipv een koude reboot van de PC.
Je hebt wel een externe voeding en meer kabels, maar ook minder storingen. Het werk daarbij ook vaak met andere OSsen (Linux en BeOS. Daarbij hebben ze als groot voordeel dat je ze UIT kan zetten. Dit om proggies die soms zelf spontaan willen inbellen de kiem te smoren.
Kan ook handig zijn bij faxen. Zelf al vaak meegemaakt dat faxnummers op een zwarte lijst komen te staan bij herhaalde mislukte pogingen. Das een lijst ín de modem zelf. Ff uitzetten van de modem volstaat dan, ipv een koude reboot van de PC.
ik heb nog hele zooi externe HP modems te koop ( zie v/a )
Hebben geen stroom nodig, want zitten al op usb dus .....
maar twas maar een tip, en ze zijn lekker klein enzow.
Hebben geen stroom nodig, want zitten al op usb dus .....
maar twas maar een tip, en ze zijn lekker klein enzow.
Maar niemand weet of hardware US Robotic modems nog te koop zijn in nederland?.. want met USR heb ik nog nooit problemen gehad.
/edit/
Maar is die externe E-tech 56k serieel die te koop is bij mycom goed? En wat voor snelheid haal je hiermee met downloaden?
/edit/
/edit/
Maar is die externe E-tech 56k serieel die te koop is bij mycom goed? En wat voor snelheid haal je hiermee met downloaden?
/edit/
Pagina: 1