[Vista] Sitecom WLAN Utility

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Elke keer als ik de pc aanzet komt die Utility naar de voorgrond weet iemand hoe je dit kan uitschakelen? Deze utility zit bij de wl-181. 8)7

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

niet laten opstarten?
je wireless laten regelen door windows zelf?
de utility niet installeren maar alleen de driver? -> dit werkt bij mij
...

Powered by: blond bier

• rijsbol
Als het door windows zelf kan zou dat mooi zijn.
Dus de Utility verwijderen, rebooten en dan via apparaat beheer de driver installeren?

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
1.) Rechtermuisknop op het wireless-icoontje van sitecom in systeemvak en dan kiezen voor gebruik van "Windows Wireless Zero Configuration". (EDIT: dan laat je hem dus door windows managen, ipv de sitecom utility)
2.) Ga naar Start --> Run (of uitvoeren).. Typ in 'msconfig' (zonder aanhalingstekens) en haal het vinkje voor de sitecom utility weg bij het tabblad 'Startup' (of 'opstarten').
3.) Reboot en test of het werkt.

Dit heb ik gedaan en werkte voor mij (EDIT: ook in Vista, al gebruik ik dat niet meer :P)

[ Voor 13% gewijzigd door speek1984 op 09-10-2007 10:40 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• rijsbol
[quote]Speek schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:39:
1.) Rechtermuisknop op het wireless-icoontje van sitecom in systeemvak en dan kiezen voor gebruik van "Windows Wireless Zero Configuration". (EDIT: dan laat je hem dus door windows managen, ipv de sitecom utility)

Dit staat er niet tussen, daar heb ik al naar gezocht :?

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

rijsbol schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:38:
Als het door windows zelf kan zou dat mooi zijn.
Dus de Utility verwijderen, rebooten en dan via apparaat beheer de driver installeren?
Jup, dat werkt bij de mijne iig perfect. Misschien kun je de utility zelfs verwijderen zonder de driver te verwijderen.

Wat Speek moet ook werken, maar ik kan het niet testen want ik heb die utility niet :+

Powered by: blond bier

• speek1984
rijsbol schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:46:
[quote]Speek schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:39:

Dit staat er niet tussen, daar heb ik al naar gezocht :?
Ga dan naar je configuratiescherm, systeembeheer en naar services. Start hier de service "Wireless Zero Configuration". Als het goed is bereik je dan hetzelfde..

EDIT: Wat ChubbChubb aangeeft lijkt me wel beter als het werkt. Ik vind die sitecom utility ook niet zo .. ehh.. fijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door speek1984 op 09-10-2007 10:55 ]

• rijsbol
Tis nogal traag, bij het opstarten. Zal het hierboven staande zo even proberen.

• rijsbol
Ik heb de wireless zero configuration aangezet en het werkt een een stuk beter.
Op de driver cd stond echter geen driver alleen de utility :S.
Die zit daar zeker in?

• speek1984
rijsbol schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:21:
Ik heb de wireless zero configuration aangezet en het werkt een een stuk beter.
Op de driver cd stond echter geen driver alleen de utility :S.
Die zit daar zeker in?
Dat is een late reactie zeg ;) Anyhoe, bij eerdere versies kon je volgens mij zonder utility installeren. Bij die jij gebruikt (en ik zelf ook) is dat inderdaad niet. Ik heb utility ook geinstalleerd en uitgeschakeld staan.

• rijsbol
En hoellang doet hij erover om verbinding te maken?

[ Voor 67% gewijzigd door rijsbol op 12-10-2007 10:49 ]

• speek1984
rijsbol schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:40:
En hoellang doet hij erover om verbinding te maken?
Ik gebruik dus ook de wireless zero config he, icm de sitecom driver.. Bij mij maakt ie gelijk na het aanmelden verbinding.

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik had inderdaad een driver-only installatie, of het installatie-pakket uitgepakt en daar dan alleen de driver van geinstalleerd oid. Windows update vond later een nieuwe driver. Dus volgens mij hoef je voor een nieuwe driver niet eens die utility te installeren.
Mijn vista 64 ultimate, nog geen maand geleden geinstalleerd heeft iig nooit die utility gezien. Op zich ben ik daar zeer blij mee want ik ken die utility wel en het is in feite onnodig. Hij geeft wel iets meer mogelijkheden dan windows zelf, maar om daarvoor dat spul te draaien gaat me te ver.
Ook zegt mijn vista vlak nadat ie opgestart is dat er nog geen verbinding is, pas na 20-30 sec geeft ie het bekende je-bent-verbonden-icon. Maar eigenlijk heb je al wel verbinding. Ik kan al internetten vlak nadat de startbalk te zien is.