Toon posts:

256 DDR3 vs 512 DDR2

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok

De laatste maanden ben ik op zoek naar een laptopje.
Een beetje power kan geen kwaad aangezien ik regelmatig teken in Solidworks en dit jaar werk ik ook met Abaqus. Ik ben ook spelletjesfanaat geweest. Dus een spelletje kan geen kwaad.

Nu zijn er 2 notebooks die mij aanspreken.

-de Asus G1S: 7500, 2GB 667, 8600M 256DDR3
-of een Compal/BTO/etc. met quasi vergelijkbare specs behalve de 8600M die 512 DDR2 heeft.

Stel nu dat beide dezelfde prijs hebben (ASUS iets duurder)
Welke zou je aanraden.

grtz

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
wat is de schermresolutie van deze 2 notebooks?
want meer geheugen is beter bij een hoge schermresolutie.
ik denk dat je op 1280x800 en 1440x900 makkelijk met 256mb uit de voeten kan.

ddr3 is een stuk sneller dan ddr2.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
De Asus, in benchmarks is gebleken dat het trage geheugen en de kleine 128-bit bus veel te weinig is voor een 8600M GT. Door het GDDR3 van de Asus wordt dit bottleneck enigzins verminderd en scoort ook al snel 33% beter.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:49:
De Asus, in benchmarks is gebleken dat het trage geheugen en de kleine 128-bit bus veel te weinig is voor een 8600M GT. Door het GDDR3 van de Asus wordt dit bottleneck enigzins verminderd en scoort ook al snel 33% beter.
Geef eens een link met bewijs hiervan dan?

De 256MB DDR3 versie en de 512MB DDR2 versie presteren naar mijns inzien ongeveer hetzelfde, en laten dit ook zien in reviews. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe jij aan deze informatie komt.

Verwijderd

Topicstarter
nja de asus is WSXGA+

De compal vind je in WSXGA+ of WXGA+ (zelf WXGA maar dat is te weinig)

Hmm als ze uiteindelijk het zelfde presteren.. zal de keuze nog moeilijker worden. Aaangezien DDR3 wel minder verbruikt en dus de laptop mobieler maakt.
Langs de andere zijde is de DDR2 goedkoper...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
silmaril8 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:16:
[...]

Geef eens een link met bewijs hiervan dan?

De 256MB DDR3 versie en de 512MB DDR2 versie presteren naar mijns inzien ongeveer hetzelfde, en laten dit ook zien in reviews. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe jij aan deze informatie komt.
Benchmarks met 3Dmark06 op het net. Heb idd ook 1 gezien die volgens mij door CLB was gepost waar ze gelijk scoorden, echter werd er geen rekening mee gehouden dat de resolutie verschillend was! Ben nu op mn studieplek dus heb geen tijd om het nu op te zoeken, maar dat moet de TS zelf wel kunnen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

way2cool4u2b welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.