x1900xt geen beeld via DVI

Pagina: 1
Acties:

• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 10:38
Ik heb een x1900xt op een ASUS P5K mobo'tje met een E6600 en 2 gig ram.
Het probleem is dat ik geen beeld krijg wanneer ik da GPU aansluit via de DVI kabel. Sluit ik de kaart aan via VGA krijg ik zonder problemen direct beeld.

De pc is volstrekt werkende en boot gewoon naar windows. De kaart op zich is kennelijk ook in orde, geen errors of lampjes die gaan branden. VGA gebeurt via een DVI->VGA converter, aangezien de GPU geen native VGA slot heeft.

Ik heb dit intussen met twee verschillende schermen geprobeerd, beiden hetzelfde resultaat; VGA lukt, DVI niet.
Wanneer ik een 7800GT kaart inprik lukken zowel DVI als VGA. Het lijkt dus duidelijk iets gerelateerd te zijn aan de kaart.

Kan een DVI ingang zomaar kapot gaan? Zo ja, is het dan niet vreemd dat het VGA signaal passeert via dezelfde uitgang, hetzij met converter?

Ben benieuwd naar mogelijke oplossingen. :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis hier over welke monitor we praten. Ook al lijkt deze hier in eerste instantie niet de boosdoener te zijn, het kan geen kwaad om deze toch te vermelden.
Heb je de mogelijkheid om de input te selecteren bij de monitor?
Bij wijze van voorbeeld: Als ik mijn monitor aan een analoge bron hang en op de analoge input heb staan kan ik hem best aan een digitale bron hangen maar dan krijg ik echt geen beeld tenzij ik de digitale ingang selecteer ;)

Uiteraard kan een DVI ingang best defect gaan, maar zoiets gebeurt natuurlijk niet zomaar.
En je hebt 2 DVI uitgangen, heb je ze beiden geprobeerd? Want het lijkt me stug dat beiden ineens het loodje hebben gelegd.
Heb je de PC ook door laten booten zodat deze de kans heeft gekregen om je OS te laden? Vraag me af of de drivers misschien wel de monitor op DVI detecteren en dan een mooi digitaal plaatje er naartoe sturen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Fretzie
Het gaat hier om een Samsung 226BW en een Philips 190B7. Bij de Samsung heb ik inderdaad de mogelijkheid om de input te selecteren, echter zonder gevolg. De Philips biedt deze functionaliteit niet.

Heb uiteraard beide DVI ingangen geprobeerd, zonder resultaat. EN de PC boot wel degelijk tot in het OS. Ik hoor hem doorstarten, dus dat kan het denk ik niet zijn.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Stomme vraag heb je toevallig ook je tv out aangesloten?

Ik heb een soort gelijk probleem gecreëerd door een keer te booten zonder dvi monitor eraan en wel met de tv aangesloten via s-video. Toen moest ik mijn gpu juist instellen op de tv ><

[ Voor 0% gewijzigd door loser180 op 09-10-2007 09:43 . Reden: Typo's ]

Jouw naam in onder mijn Post

• Fretzie
Nope, geen tv-out aangesloten. Echt vaag hoor. :s

Voor de duidelijkheid, ik krgij dus helemaal geen beeld, ook niet in de POST.

• Fretzie
Is opgelost nu. Heb de max frequentie manueel ingesteld op 60Hz in het ATI control panel. Dit zorgt ervoor dat het beeld nu kan verstuurd worden via DVI blijkbaar. Tenminste op één van de twee DVI-uitgangen.

Blijft toch beetje vreemd hoor. :P
Pagina: 1