[Advies] Kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zit met een dilemma van het grootste soort. Al een tijd lang wil ik mijn eigen computer hebben en kopen. Nu heb ik mijn lijstje samengesteld waardoor ik voor welgeteld €710,- + 55 euro videokaart (een setje waar de gemiddelde tweaker toch wel wakker van wordt :) ) uit en thuis ben. En dat is bij Salland-Automatisering.

Okee, en toen? :?

1) De voorwaarden heb ik doorgelezen. Het komt er op neer dat als ik bestel ik aan ze vast zit (daarmee bedoel ik: ik ben afhankelijk van hun doen en laten, zij kunnen een vrij lange termijn nemen voor het leveren van spullen, en ook bepalen hoe het zit met garantie, m.a.w. dat levert een hoop gedoe op). Aangezien ik me deze lange termijn niet kan veroorloven omdat ik nu op een flaptop werk waar ik persoonlijk niet helemaal stuk van ben (248MB mem + XP) vind ik dat geen fijn gevoel geven.

2) Ik heb afgelopen donderdag een email naar ze gestuurd omtrent levertijden. Ze hebben daar een kopje Levertijden staan, maar de informatie die ik wilde weten stond er niet tussen. Mail verzonden... en nog steeds geen reactie. Maf, maar voor mij begrijpelijk gezien het feit dat SA niet bekend staat om zijn snelle replies (deze informatie haalde ik uit de Shopsurvey).

En nu komt het échte probleem: aangezien ik een 'actieve Tweaker' ben heb ik natuurlijk flink in de shopreview zitten snuffelen. Over het algemeen wordt deze webshop beoordeeld als goed (dat is de algemene balk), maar ik zie in de uitgebreide lijst per survey vrij vaak gele en oranje balkjes over mijn scherm huppelen, afgewisseld met weer een aantal groene.

Er is geen pijl op te trekken wanneer de Algemeen, Verzending, en Aftersales (helaas niet niet ingevuld) nu slecht of minder zijn, ik zie er echt zero verband tussen. Het lijkt randomized, en de écht boze klanten met rode balkjes hebben in de Shopsurvey binnen no-time een bericht van ''de directie'' waarin er vele excuses maar weinig kant-en-klare oplossingen worden aangeboden.

Dit stemt mij niet gerust, er zijn weinig shops die voor deze prijs kunnen leveren, maar zoals jullie wel kunnen begrijpen zit ik niet te springen om RMA-aanvragen en garantiegevechten aangezien dit mijn huiswerkpc wordt waar ook wel eens een spelletje en Folding@Home mee gedraaid gaat worden.

Wat is nu wijs om te doen? Ik hoop écht dat iemand me uit de brand kan helpen, want dit dilemma is niet eentje die je wilt hebben als je PC nog een paar jaar mee moet en de winkel 70 km bij je vandaan zit :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35
Handel gewoon bestellen als rembours-zending :)

Dan betaal je gewoon niet totdat je je spullen binnen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zal je zelf de keuze moeten maken - daar is de Shop Review ook voor bedoeld.

Je kan ervan uitgaan dat er altijd mensen zullen zijn met een negatieve ervaring ergens hoe goed de winkel ook is, net als er mensen zullen zijn met een positieve ervaring bij minder goede winkels.
Door zo veel mogelijk reviews bij een winkel te lezen, of winkels te sorteren in het overzicht op beste score minimaliseer je het risico, maar het is nooit 100% weg te nemen - er kan altijd iets fout gaan. Je kan er ook rekening mee houden dat een goede prijs uit de lengte of uit de breedte komt. Als je het risico wil minimaliseren, of een persoonlijk aanspreekpunt wil, dan is de keuze voor een lokale winkel, of een extreem servicegerichte webshop misschien een betere.

Algemene voorwaarden zullen bij de meeste winkels wel her en der afwijken van de wettelijke norm - dat wil zeggen dat die delen van de voorwaarden niet geldig zijn. Meer informatie daarover is met de search goed terug te vinden in Stuffis Generalis

Omdat je uiteindelijk echt alleen zelf de keuze kan maken, en het anders hier enkel zal verworden tot een 'je moet hier bestellen', 'nee, hier!' doe ik het topic op slot.
De informatie beschikbaar in de PW + ShR moet op zich voldoende zijn jezelf een beeld te vormen :)

Dit topic is gesloten.