Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is een ideale XP software-configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Aangezien ik merk dat mijn laptop na anderhalf jaar toch flink wat trager is geworden wil ik hem opnieuw gaan installeren met Win XP.

Nu weet ik dat er tig virusscanners/browsers/tweak programmatjes zijn. Maar welke zijn nou echt de beste? In combi met andere programma's etc.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat hebben jullie voor programma's draaien om jullie pc soepel te laten lopen? Welke tweaks hebben jullie toegepast?

Ik heb zelf goeie ervaringen met AVG Free en CCleaner. Ad-Aware heb ik ook geïnstalleerd maar die gebruik ik amper aangezien Mozilla Firefox heel veel troep tegenhoud. :)
Ook ben ik erg tevreden over Notebook Hardware Control. Deze underclockt je cpu en dat scheelt veel warmte en energie.

- nee, NHC is niet de oorzaak van het algemeen trager worden

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon zo min mogelijk rotzooi er op installeren en voorkomen dat er troep op komt. Mijn XP install is nu meer dan 1 jaar oud en loopt nog heerlijk. Ik draai geen anti-spyware proggie maar wel AVG. Verder niet echt bijzonder dingen.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik maak uit je topicstart op dat je liever opnieuw begint, dan uit wilt zoeken welke services, processen etc zo zuigen ...

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Alleen die software gebruiken die je nodig heb, niet 3 verschilldende om hetzelfde te doen en je pc goed onderhouden. Welke software is vaak moeilijk omdat nieuwe merken verschijnen en ten tijde dat er 1 softwarematig goed is ingehaald kan worden door de concurrent met betere functie's.

Het blijft koffiedik kijken imo, veel lezen over van alles houd je op de hoogte van ontwikkelingen :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En een image maken als met Ghost of TrueImage als je tevreden bent, zodat je hem zo terug kunt zetten naar die status. Moet je wel je partitionering in orde hebben en je data op een aparte partitie hebben. Mensen die dom hun data op de Windows schijf houden, tja, die zijn toch al niet meer te redden ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

[offtopic]
Mensen die hun data op de Windows-schrijf houden zijn al op de hoogte van de mogelijkheden van fysiek opgeslagen data in een boomstructuur. Mensen zijn pas belachelijk als ze hun data wegbergen zonder het terug te kunnen vinden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:03:
[offtopic]
Mensen die hun data op de Windows-schrijf houden zijn al op de hoogte van de mogelijkheden van fysiek opgeslagen data in een boomstructuur. Mensen zijn pas belachelijk als ze hun data wegbergen zonder het terug te kunnen vinden.
Eh, de meeste preinstalled laptops e.d. hebben een enkele partitie, die door de recoverysoftware wordt overschreven. De meeste van die mensen zijn n00bs die niet weten wat backups maken is, zoals al vaker op forums als GoT is gezien...

Maar is een beetje OT, daar heb je gelijk in ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat voor mij werkt is:
  • Allerlei services die ram zuipen uitzetten, zoals Security Center, alle services die de logging verzorgen, Task scheduler, etc.
  • Apparatuur op je laptop die je niet gebruikt uitzetten in de BIOS en anders in Windows zelf. Als je er geen drivers voor hoeft te installeren, gebruikt het ook geen geheugen en andere resources.
  • Geen dingen installeren in C:/Program Files/.
  • De swap op een andere fysieke schijf zetten. (Al gaat dat met een laptop nog wel lastig)
  • Geen resourcevretende zooi als firewalls, virusscanners en allemaal van die andere meuk die real time dingen op de achtergrond lopen te doen en je harde schijf nodig hebben laten draaien.
  • Zo min mogelijk programma's met Windows mee laten starten. Dit zorgt ervoor dat je bak nog snel blijft opstarten. Dingen als Catalyst Control Center en zo vallen hier ook onder. Je GFX-drivers doen het ook wel zonder dat brok loodzware software.
  • Geen software installeren die je niet nodig hebt en vervolgens geinstalleerd laten staan. Als je vaak nieuwe dingen probeert, dan valt er natuurlijk weinig aan te doen, maar veel software laat helaas sporen op je PC achter. Dan zetten ze bijvoorbeeld dingen in het register neer die je PC weer langzamer maken.
Een aantal van deze dingen vergt wel wat kennis over waar je mee bezig bent. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld een gevaar voor de computer als ze geen firewall en virusscanner real time op de achtergrond hebben draaien. Maar dit houdt mijn bak in ieder geval lekker snel.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• willy1986
  • Niet online
Bedankt voor reactie tot nu toe. :)
Mijn programma's/windows en data staan elk apart gepartitioneerd.
C = win/prog (30Gb)
D=foto's en docs (60Gb)
H=muziek/films
(externe hd)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:49:
Alleen die software gebruiken die je nodig heb, niet 3 verschilldende om hetzelfde te doen en je pc goed onderhouden. Welke software is vaak moeilijk omdat nieuwe merken verschijnen en ten tijde dat er 1 softwarematig goed is ingehaald kan worden door de concurrent met betere functie's.

Het blijft koffiedik kijken imo, veel lezen over van alles houd je op de hoogte van ontwikkelingen :)
Het begint eigenlijk al met de keuze van een mediaplayer. Ik speel voornamelijk mp3 en avi af. af en toe ook xvid etc. (WMP kan om de een of andere redenen geen xvid goed afspelen, ik hoor dan namelijk alleen geluid) Ik twijfel nog tussen WMP of Winamp...
(Ik was vergeten te vermelden dat ik VLC player heb.) ;)

Mijn laptop was sowieso al schoon bij aankoop. Er was geen OS voor geïnstalleerd :)
Had zelf al een Win XP Home SP1 liggen.

Daarnaast heb ik geen wisselbestand. Dit scheelt al een hoop geswap.
Paddixx schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:24:
Wat voor mij werkt is:
  • Allerlei services die ram zuipen uitzetten, zoals Security Center, alle services die de logging verzorgen, Task scheduler, etc.
  • Apparatuur op je laptop die je niet gebruikt uitzetten in de BIOS en anders in Windows zelf. Als je er geen drivers voor hoeft te installeren, gebruikt het ook geen geheugen en andere resources.
  • Geen dingen installeren in C:/Program Files/.
  • De swap op een andere fysieke schijf zetten. (Al gaat dat met een laptop nog wel lastig)
  • Geen resourcevretende zooi als firewalls, virusscanners en allemaal van die andere meuk die real time dingen op de achtergrond lopen te doen en je harde schijf nodig hebben laten draaien.
  • Zo min mogelijk programma's met Windows mee laten starten. Dit zorgt ervoor dat je bak nog snel blijft opstarten. Dingen als Catalyst Control Center en zo vallen hier ook onder. Je GFX-drivers doen het ook wel zonder dat brok loodzware software.
  • Geen software installeren die je niet nodig hebt en vervolgens geinstalleerd laten staan. Als je vaak nieuwe dingen probeert, dan valt er natuurlijk weinig aan te doen, maar veel software laat helaas sporen op je PC achter. Dan zetten ze bijvoorbeeld dingen in het register neer die je PC weer langzamer maken.
Een aantal van deze dingen vergt wel wat kennis over waar je mee bezig bent. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld een gevaar voor de computer als ze geen firewall en virusscanner real time op de achtergrond hebben draaien. Maar dit houdt mijn bak in ieder geval lekker snel.
Waarom geen dingen installeren in C:/Program Files/? Wat voorkom je daarmee? Waar zal ik dan mijn programma's moeten installeren?

Meer tips zijn altijd welkom.

[ Voor 42% gewijzigd door willy1986 op 09-10-2007 17:49 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou zeggen: Probeer VLC player eens!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Als je een SP1 hebt liggen raad ik je aan om deze zonder internet te installeren, en gelijk SP2 er overheen te gooien na de install ( liefst van te voren ff SP2 klaarzetten ), aangezien SP1 dermate onveilig is dat je systeem gewoon compleet open staat ;)

Verder zijn prorgamma's als:
http://www.ccleaner.com/
http://www.kessels.com/JkDefrag/

ook nooit weg..

[ Voor 17% gewijzigd door Enfer op 09-10-2007 17:53 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:36
Windows Media Player 10 in combinatie met K-Lite Codec Pack 3.4.5 Standard (7.51 MB) heeft bij mij tot nu toe alle DivX en Xvid afgespeeld, en hij pakt ook .srt ondertitels.

Dit topic komt wel precies op tijd, want ik was ook van plan om m'n laptop binnenkort opnieuw te installeren. Ik wou dan een dual boot maken met of Ubuntu, of Mac OSX86(niet verder op in gaan, OSX86 is illegaal ofzo)

• willy1986
  • Niet online
Enfer schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:51:
Als je een SP1 hebt liggen raad ik je aan om deze zonder internet te installeren, en gelijk SP2 er overheen te gooien na de install ( liefst van te voren ff SP2 klaarzetten ), aangezien SP1 dermate onveilig is dat je systeem gewoon compleet open staat ;)
Bekend. Ik heb dit topic al gevonden...[HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen
Ga ik binnenkort maar ff doen. + installatie van AVG Free downloaden en op externe hd klaarzetten.

Het vervelende is eigenlijk dat mijn studie mij verplicht om WIN XP te houden omdat ik IE nodig heb voor een programma. Ze vertikken het gewoon om het FF geschikt te maken. (Anders was ik waarschijnelijk al overgestapt naar Ubuntu)

[ Voor 16% gewijzigd door willy1986 op 09-10-2007 17:58 ]

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:13:
[...]

Eh, de meeste preinstalled laptops e.d. hebben een enkele partitie, die door de recoverysoftware wordt overschreven. De meeste van die mensen zijn n00bs die niet weten wat backups maken is, zoals al vaker op forums als GoT is gezien...

Maar is een beetje OT, daar heb je gelijk in ;)
Op mijn MSI'tje zat bij aanschaf al een C en een D, terwijl er fysiek maar 1 schijf in zit :)

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 10:56
nod 32 én ccleaner.. verder heb je niets nodig

gewoon meerdere partiteis.. zodat als het fout gaat je windows vlug opnieuw kan installeren

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Voor de virusscanner gebruik ik ook de gratis versie van AVG, als anti-spywaremeuk gebruik ik Hitman Pro, deze heeft wel wat residential programma's maar dat boeit mij niet zo veel, die zijn nuttig. En af en toe draai ik EasyCleaner om overbodige meuk op te ruimen.

Voor muziek WinAmp, voor de films Media Player Classic (+ een hoop codecs :$ )

Voor de rest installeer ik _wel_ overal de drivers van, ben ik er in 1x van af en je weet nooit wanneer een tante vraagt of je even naar haar (paralelle) printer wilt kijken (dus ik installeer bv. ook de drivers voor de parallele poort)

Zo werk ik al jaren, ik zie zelden een BSOD en mijn computers worden niet merkbaar langzamer.

En alles op aparte partities, C: voor Windows, D: voor de programma's die ik installeer, de rest als opslag. (voor een herinstall kijk ik naar wat ik wil bewaren, dat noteer ik, download het (nieuwste versies) naar een andere partitie dan C: of D:, als de Windows klaar is ga ik verder installeren)

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 09-10-2007 18:08 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

willy1986 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Bekend. Ik heb dit topic al gevonden...[HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen
Ga ik binnenkort maar ff doen. + installatie van AVG Free downloaden en op externe hd klaarzetten.

Het vervelende is eigenlijk dat mijn studie mij verplicht om WIN XP te houden omdat ik IE nodig heb voor een programma. Ze vertikken het gewoon om het FF geschikt te maken. (Anders was ik waarschijnelijk al overgestapt naar Ubuntu)
Als je SP2 gaat slipstreamen, gebruik dan nLite ervoor (www.nliteos.com, of zie de meuktracker). Hiermee kan je het een en ander uit windows halen waardoor hij nog sneller wordt. Security Center kan je er bijvoorbeeld uit halen, standaard geluiden, drivers integreren, noem maar op. Je kan hierdoor je Xp installatie aanzienlijk verkleinen. Mijn Windows map is nu 2,61 GB. Als ik alles erin had laten zitten, was dit hoogstwaarschijnlijk meer dan 3 GB geweest. Je cd kan hierdoor de helft kleiner worden, uiteindelijke installatie zou dan minder dan een gig zijn (nadat je het een en ander erop hebt gezet, standaard clean install is al meer dan een gig zonder nLite met updates).

Verder is het eigen onderhoud. Zorgen dat je niet te veel onnodige programma's erop zet. Waar Paddixx op doelt is dat programma's in C:\Program Files op de harde schijf tussen de Windows bestanden gaan staan. Fragmentatie idee. Als je C:\ schijf volledig Windows is, zal er geen andere bestanden tussen de opstart bestanden komen. Wat ik zelf eerder doe, is alle programma's die geen herinstall nodig hebben (zoals bijvoorbeeld VLC, MPC, Opera) installeer ik op een andere partitie. Mijn C:\ houd ik snel dmv PerfectDisk. Dit defragmenteer programma zet opstart bestanden vooraan op de schijf waardoor er minder seek-time nodig is om op te starten. Dat is wel een must have om je computer snel te houden, zorgen voor een gedefragmenteerde harde schijf. En dan niet met de Windows diskdefrag, maar een 3rd party programma omdat deze vaak een slimmere methode gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Sorry hoor, maar voor de mediaplayer is er maar één optie. Onlangs ontdenkt, en jawel, af en toe ontdek je zo eens een echte parel. (goed gevoel eigenlijk wel)

GOMplayer. Dat dit programma niet meer gebruikt wordt is on-be-grij-pe-lijk. Helemaal zelf te configureren. (dus bvb twee keer linkermuis is fullscreen, als je dat bvb zo gewend bent uit een ander programma, enz)

Ik had vroeger een oude versie van bsplayer. Maar zoals je weet is de nieuwe betalend of spyare/adware. En ik vond het wat dwaas dergelijke oude software te gebruiken, dus zocht ik een alternatief. Voor de moeilijke dingen had ik VLC player. En dat mag dan wel technisch in orde zijn, wat een buttprogramma. Qua visuele stijl en interface (ja voor mij ook belangrijk) had het win98 kunnen zijn. Plus dat VLC altijd twee items in de taakbalk open zet. (het window waarin de film afspeelt en de controls). En het is gewoon géén handig programma. GOMplayer vervangt beide met glans (en de codec pack die ik gebruikte installeer ik ook niet meer.) Sindsdien geen bsplayer/VLC/codec pack meer aangeraakt.

Zoals gezegd, beter één goed programma dan drie keer hetzelfde wat hetzelde doet. GOMplayer is zo een voorbeeld dus.

Voor muziek heb ik iTunes (wat ik persoonlijk subliem vind, just open your mind. Ja, sue me :p )

(verder avg and such, maar dat zoek je zelf maar uit :p )

Images maken doe je met een live windows cd waarin je de driveImageXML plugin bijzet. (zoek op BartPE en driveImage XML, werkt geweldig goed, en geen gedoe met kraken van norton ghost enz)

• willy1986
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Als je SP2 gaat slipstreamen, gebruik dan nLite ervoor (www.nliteos.com, of zie de meuktracker). Hiermee kan je het een en ander uit windows halen waardoor hij nog sneller wordt. Security Center kan je er bijvoorbeeld uit halen, standaard geluiden, drivers integreren, noem maar op. Je kan hierdoor je Xp installatie aanzienlijk verkleinen. Mijn Windows map is nu 2,61 GB. Als ik alles erin had laten zitten, was dit hoogstwaarschijnlijk meer dan 3 GB geweest. Je cd kan hierdoor de helft kleiner worden, uiteindelijke installatie zou dan minder dan een gig zijn (nadat je het een en ander erop hebt gezet, standaard clean install is al meer dan een gig zonder nLite met updates).

Verder is het eigen onderhoud. Zorgen dat je niet te veel onnodige programma's erop zet. Waar Paddixx op doelt is dat programma's in C:\Program Files op de harde schijf tussen de Windows bestanden gaan staan. Fragmentatie idee. Als je C:\ schijf volledig Windows is, zal er geen andere bestanden tussen de opstart bestanden komen. Wat ik zelf eerder doe, is alle programma's die geen herinstall nodig hebben (zoals bijvoorbeeld VLC, MPC, Opera) installeer ik op een andere partitie. Mijn C:\ houd ik snel dmv PerfectDisk. Dit defragmenteer programma zet opstart bestanden vooraan op de schijf waardoor er minder seek-time nodig is om op te starten. Dat is wel een must have om je computer snel te houden, zorgen voor een gedefragmenteerde harde schijf. En dan niet met de Windows diskdefrag, maar een 3rd party programma omdat deze vaak een slimmere methode gebruiken.
bedankt voor de toelichting/uitleg over de tip om programma's niet in de map C:\Progr~ te zetten.

nLite ziet er goed uit.. daar ga ik binnekort mee aan de slag. Maar is het weghalen van het "Security Center" nou echt nodig? Dat betekent dat ik ook geen firewall heb? En daardoor zou ik dus op zoek moeten gaan naar een andere/betere/handige firewall (die overweg moet kunnen met DC++)
Ik wil het liefst namelijk wel een firewall aangezien ik in mijn studentenflat bijna alle pc's kan zien incl inhoud; andersom dus ook en daar houd ik niet van. De standaard firewall van WIN XP bevalt wel...

Wat BartPE en driveImage XML betreft.. daar moet ik mij eerst even goed in verdiepen.. want het klinkt best ingewikkeld :? Ik heb een externe HD van 500 Gb. Met Lacie BackUp, daarmee maak ik in mijn ogen gemakkelijk een back up (met één druk op een knop). Maar het kan dus nog simpeler?

Ik zal GOMplayer eens uitproberen.

Iemand nog meer tips?

Verwijderd

willy1986 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Wat BartPE en driveImage XML betreft.. daar moet ik mij eerst even goed in verdiepen.. want het klinkt best ingewikkeld :? Ik heb een externe HD van 500 Gb. Met Lacie BackUp, daarmee maak ik in mijn ogen gemakkelijk een back up (met één druk op een knop). Maar het kan dus nog simpeler?
Het betreft hier iets anders, dus ik zal iets meer uitleg geven. Je kan vanuit een geboote windows geen backup maken van je C: schijf (waar windows normaal opstaat). Dit moet je doen vanuit een ander geboot OS, en dat is wat die bartPE kan doen. Jouw Lacie backup werkt natuurlijk ook, maar alleen voor data backup van bvb partitie D: data. Ik stel hier een methode voor om op een efficiënte manier met windows installatie backups (images) te werken

BartPE maakt aan de hand van een installatiecd van widows een live windows cd. Dus te vergelijken met die bootable linux distro's. (die dus helemaal 'vanuit de dvd-drive' werken)

Die live windows cd beschikt echter slechts over een paar basic features. Bvb wel handig als windows niet meer start en je moet wat files gaan backuppen en dergelijke (my doc, bookmarks en zo). Dus wat doe je dan, je kan bepaalde extra features in de BartPE image zetten, zoals die driveImageXML. Een gewoon programma dat werkt in een live windows omgeving dus.

En zo kan je het ook gebruiken. Open het programma: klik op backup drive, klik op c: en daarmee heb je je windows partitie gebackupt. Dit is veel gemakkelijker om te gebruiken dan een norton ghost opstartdiskette wat vaak nog niets eens goed werkt. (op mijn pc in elk geval niet aan de gang te krijgen). Verder is driveImageXML freeware en bewaart het je backups in een xml formaat. Alleen al daarom heb ik hier meer vertrouwen in dan de backups die windows zelf kan maken omdat die in één of ander gesloten windows file container zitten. Ik wil geen gedoe, en driveimageXML zal gewoon altijd werken.

Nu, waarom is dat handig:
In het kort:
-installeer een windows OS, zet al je settings goed. (skin, kleuren, taakbalk, startbalk, drivers van vanalles en nogwat, noem maar op).
-installeer de meest gebruikte software: een virusscanner, muziek programma, gomplayer ;) IE7, opera.
-update de windows installatie en virusscan.

En DAN maak je een image van de c: schijf. Op het moment dat de installatie ook maar een beetje in de soep draait: restore image. Zet die image terug op de c: schijf met die live windows, en klaar.

Tien minuutjes om met een verse windows installatie aan het werk te zijn, mét alle meest gebruikte software en updates en alles erop en eraan. Tegenover een hele middag kwijt zijn met fine tunen en installeren in het geval van een format. Vooral meteen beginnen met een ge-updated windows (althans up to date de laatste keer dat de image gemaakt werd) heeft z'n voordelen: geen tijd verliezen met updates binnenhalen en installeren en voor ons belgen geen downloadlimiet verprutsen aan deze updates.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 17:24 . Reden: aaargh, typfouten, crap tekst, i'd better shut up :'( ]

• willy1986
  • Niet online
aah zo.. ok! Dat is wel erg aantrekkelijk! Heb al eerder met een Live cd van Ubuntu gewerkt en dat was erg mooi om te zien.. Ik wist niet dat je zelf ook een variant van Win XP kon maken.
Dus naast een nLite Win XP cd,met daarop een WIN XP met de 2 SP geinstalleerd, ook een BartPE image maken van mijn C:\ schijf.
Mijn dank is groot voor de zeer heldere uitleg. :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het gebruik van een image klinkt altijd beter dan het vaak is. Mensen vergeten software updates, upgrades, driver updates en windows updates altijd wel. Dus een wat verouderde image kan nog een hoop tijd vergen.

het is wel handig. dat klopt

• willy1986
  • Niet online
Ik heb mijn laptop opnieuw geïnstalleerd...

Het maken van een nLite image ging goed. Daarna de image op een dvd-rw gebrand en de laptop op nieuw gestart. De dvd werd gevonden en de windows installatie procedure ging van start. Oude partitie verwijderd en nieuwe aangemaakt. Toen werden de bestanden op de schijf gekopieerd... :X Nog nooit zoveel errors gekregen tijdens één installatie. 8)7
Ik had vele optie uitgeschakeld in nLite zoals de ontspanning zooi en geluidjes... maar deze werden tijdens het herinstalleren gemist (dat waren de vele errors)
Toch de installatie afgerond gekregen en windows XP werd gestart... ik mistte inderdaad de geluidjes.. maar ook de volume regeling... :|
Waarschijnelijk heb ik de procedure van nLite niet goed doorgenomen en heb ik enkele foutjes gemaakt.
Na veel gezeik met het her-herinstalleren nu toch eindelijk een schone Win XP :)

Zoveel mogelijk programma's in een map op een andere partitie (dan de windows)
Heb nu 10 Gb voor windows XP en de andere 90 voor programma's en andere data.
Alleen heb ik in de Program Files op de C: schijf nog steeds programmas staan van Windows ? Kan ik dus simpel verplaatsen? Of krijg ik dan moeilijkheden met windows en/of snelkoppelingen?
(betreft oa common files, IE, messenger, microsoft frontpage, Microsoft.NET, Movie maker etc)

Zometeen image maken met BartPE en dan vind ik hem gezegend O-)

Bovenstaande kan negatief overkomen(wat natuurlijk niet de bedoeling is)... maar de laptop loopt dus weer als een zonnetje en is weer lekker vlot. :) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door willy1986 op 23-10-2007 00:26 ]

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 21:58
Misschien heb je hier iets aan? Heb ik speciaal gemaakt om een leidraad te hebben in het jaarlijks herinstalleren van mijn pc.

• Hann1BaL

Hann1BaL

ShaiNe schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:36:
Misschien heb je hier iets aan? Heb ik speciaal gemaakt om een leidraad te hebben in het jaarlijks herinstalleren van mijn pc.
Als ik mn pc installeer dan bedenk ik tijdens de install wel wat ik nodig heb. En als je de URL niet weet dan is google je vriend wel. Overigens bewaar ik al mn installatiesoftware, dus bij een herinstall heb ik de installs nog.
Pagina: 1