mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
ARME AOW’er
En let even op: SACD heeft helemaal niets met DTS te maken!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
SACD's mogen van allerlei copyright-bonzen niet digitaal worden overgestuurd. Daarom zul je, om een SACD te beluisteren, de 5.1 ingang van je receiver moeten aansluiten op de 5.1 uitgang van je DVD/SACD speler en via de analoge verbinding moeten luisteren.
Ik heb zelf ook een aantal SACD's en moet zeggen dat ze geweldig klinken. Niet omdat de SACD techniek nou zo veel beter is, maar vooral omdat deze wel fatsoenlijk zijn gemastered. In tegenstelling tot veel gewone CD's tegenwoordig...
Die gebrande DTS cd's zijn wel erg mooi om te horen, jammer dat echte SACD het niet doet.
Bedankt voor de info
Verwijderd
Zij er eigenlijk al (DVD)spelers die DSD over HDMI1.3 ondersteunen ?voodooless schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:03:
SACD werkt enkel en alleen via de analoge aansluiting, of via een HDMI 1.3 connectie (met support daarvoor aan beide kanten), of met een iLink verbinding (firewire) [...]
Ik heb er nog niet echt goed op gelet (SACD heeft voor mij niet voldoende aantrekkingskracht), maar ik heb ze volgens mij nog nergens gezien
niet alleen van sony hoor, philips heeft hem ook ontwikkeld. Volgens mij kan SACD trouwens ook via Denonlink digitaal worden getransporteerd aangezien die beveiligd is. Verder zou het toch niet heel veel moeten uitmaken als je een goede DAC (ADC?) in je speler hebt en normale interlinks naar je versterker/receiver maar dat is weer een heel andere discussie...iop tha man schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:31:
wat een onzin idd dat die alleen via analoog kan, haal je alles mooi digitaal zodat je geen verlies hebt enzo, krijg je er een SACD feature bij... kom je er achter dat je alles weer analoog moet aansluiten, typisch sony.
Die gebrande DTS cd's zijn wel erg mooi om te horen, jammer dat echte SACD het niet doet.
Bedankt voor de info
This too shall pass
DenonLink is gewoon iLink aka firewireSharky schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:07:
Volgens mij kan SACD trouwens ook via Denonlink digitaal worden getransporteerd aangezien die beveiligd is.
Aangezien de HK DVD-47 uiteraard
De gedownloade is idd een omgezette (ik dacht toen ik eraan begon dat het een 'echte' SACD was)mac1987 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:05:
Aangezien de HK DVD-47 uiteraardgeen DenonLink heeft en een HDMI v1.0 uitgang heeft zul je inderdaad voor een analoge aansluiting moeten gaan wil je SACD ontvangen op je receiver. Je zegt echter dat digitaal aangesloten de receiver aangeeft dts te ontvangen en dus zul je inderdaad een SACD omgezet naar dts-cd aan het afspelen zijn.
En de andere speelt idd niet.
Ik blijf het belachelijk vinden dat ik voor deze feature een extra analoge kable zou moeten aanschaffen.
Ik denk dat ik het experiment maar hierbij laat, maar de logica van philips en sony zou net zo goed averechts kunnen werken als het me zoveel zou boeien. Dan zou het betekenen dat ik cd's bleef downloaden die wel 'gewoon' werken.
Maar goed het is me de moeite niet, ik wilde het enkel uitproberen, was het gemakkelijk en gebruikersvriendelijk geweest was ik zeker een goede klant geworden.
ARME AOW’er
Als je meerkanaals SACD wilt luisteren zul je zelfs zes (6!) analoge kabels moeten aansluiten.iop tha man schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:28:
[...]
Ik blijf het belachelijk vinden dat ik voor deze feature een extra analoge kable zou moeten aanschaffen.
Maar je kunt de CD layer wel afspelen van de SACD, dus volledig weggegooid geld is het ook weer niet
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
de DAC van je SACD speler kan dit uiteraard wel, en spuugt dit analoge singaal uit via de 6 channel output.
Verrek, je hebt helemaal gelijkmac1987 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:05:
DenonLink is geen firewire, het gebruikt ook een ethernetkabel ipv een firewire kabel. Bovendien heeft het een anderhalfmaal zo grote bandbreedte als de snelste firewire naar mijn weten (1200Mbps versus 800).
Nee, dat is meestal het probleem niet. Veel DAC chips kunnen zowel PCM als DSD signalen omzetten. Het datatransport is de grootste (kunstmatige) barrière.DJ-R schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:11:
is het niet gewoon dat de DAC van je receiver niet de hoge bitrates aan kan die je SACD speler uitspuugt?
[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 10-10-2007 08:57 ]
De DAC's v.d. receiver hebben er echt geen probleem meeDJ-R schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:11:
is het niet gewoon dat de DAC van je receiver niet de hoge bitrates aan kan die je SACD speler uitspuugt?
de DAC van je SACD speler kan dit uiteraard wel, en spuugt dit analoge singaal uit via de 6 channel output.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Hoeft natuurlijk niet perse Denon te zijn. Elke speler die DSD over HDMI 1.3 verstuurt is dan natuurlijk ook genoeg, maar dan moet je wel een receiver hebben die dat dan weer als input kan gebruiken.Guardian Angel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:01:
Voortaan dan maar DVD-A kopen..... of een Denon.