SACD problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
als ik deze cd in mijn HK dvd 47 schuif switched mijn reciever naar analoog-stereo, terwijl hij met Coax is aangesloten (op HK AV-132).. En geeft geen geluid (analoge kabels liggen er niet)

Andere sacd's die ik heb gedownload om te testen doen het wel, deze blijven op digital-DTS staan...

De SACD is legaal gekocht maar werkt dus niet.. Iemand een idee wat dit kan zijn???

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 17:42

Naboo

#WINNING!! DUH!

verkeerd cd-tje gepakt en in de hoes gestopt door de medewerker??

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een SACD is niet te kopiëren (helaas) dus ik vraag me af of je toevallig geen DTS CD's heb gebrand.

ARME AOW’er

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Dit gaat niet over het album zelf.

NSTM -> AUD

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

SACD werkt enkel en alleen via de analoge aansluiting, of via een HDMI 1.3 connectie (met support daarvoor aan beide kanten), of met een iLink verbinding (firewire). Aan coax heb je dus niets.

En let even op: SACD heeft helemaal niets met DTS te maken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Klopt, SACD kan niet via SPDIF. Wel mooi dat ie automatisch naar analoog switcht.

Verwijderd

Een SACD heeft een andere manier van data opslag dan een gewone CD. Door deze aparte data opslag is hij niet digitaal te kopiëren. SACD's die je downloadt zijn stiekem geen SACD's maar DTS gecodeerde analoge kopieën van een SACD. Deze CD's kunnen via een optische output naar een receiver gestuurd worden, die ze kan decoderen. DTS CD's zijn leuk en klinken prima. Probeer ze echter niet af te spelen via een analoge aansluiting...

SACD's mogen van allerlei copyright-bonzen niet digitaal worden overgestuurd. Daarom zul je, om een SACD te beluisteren, de 5.1 ingang van je receiver moeten aansluiten op de 5.1 uitgang van je DVD/SACD speler en via de analoge verbinding moeten luisteren.

Ik heb zelf ook een aantal SACD's en moet zeggen dat ze geweldig klinken. Niet omdat de SACD techniek nou zo veel beter is, maar vooral omdat deze wel fatsoenlijk zijn gemastered. In tegenstelling tot veel gewone CD's tegenwoordig...

• iop
wat een onzin idd dat die alleen via analoog kan, haal je alles mooi digitaal zodat je geen verlies hebt enzo, krijg je er een SACD feature bij... kom je er achter dat je alles weer analoog moet aansluiten, typisch sony.

Die gebrande DTS cd's zijn wel erg mooi om te horen, jammer dat echte SACD het niet doet.

Bedankt voor de info

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:03:
SACD werkt enkel en alleen via de analoge aansluiting, of via een HDMI 1.3 connectie (met support daarvoor aan beide kanten), of met een iLink verbinding (firewire) [...]
Zij er eigenlijk al (DVD)spelers die DSD over HDMI1.3 ondersteunen ?

Ik heb er nog niet echt goed op gelet (SACD heeft voor mij niet voldoende aantrekkingskracht), maar ik heb ze volgens mij nog nergens gezien :?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

iop tha man schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:31:
wat een onzin idd dat die alleen via analoog kan, haal je alles mooi digitaal zodat je geen verlies hebt enzo, krijg je er een SACD feature bij... kom je er achter dat je alles weer analoog moet aansluiten, typisch sony.

Die gebrande DTS cd's zijn wel erg mooi om te horen, jammer dat echte SACD het niet doet.

Bedankt voor de info
niet alleen van sony hoor, philips heeft hem ook ontwikkeld. Volgens mij kan SACD trouwens ook via Denonlink digitaal worden getransporteerd aangezien die beveiligd is. Verder zou het toch niet heel veel moeten uitmaken als je een goede DAC (ADC?) in je speler hebt en normale interlinks naar je versterker/receiver maar dat is weer een heel andere discussie...

This too shall pass

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Sharky schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:07:
Volgens mij kan SACD trouwens ook via Denonlink digitaal worden getransporteerd aangezien die beveiligd is.
DenonLink is gewoon iLink aka firewire ;)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
DenonLink is geen firewire, het gebruikt ook een ethernetkabel ipv een firewire kabel. Bovendien heeft het een anderhalfmaal zo grote bandbreedte als de snelste firewire naar mijn weten (1200Mbps versus 800). Bovendien gebruikt het zijn eigen protocol en beveiliging waardoor het wel toegestaan is om SACD en DVD-A over DenonLink te sturen (DVD-A vanaf DenonLink versie 2 en SACD vanaf DL versie 3 dacht ik). Verder kan SACD niet alleen digitaal over DenonLink maar ook over HDMI vanaf versie 1.2 verstuurd worden en ik dacht ook over iLink. DVD-A kan zelfs vanaf HDMI v1.1 digitaal verstuurd worden. Het hoeft dus niet per se analoog.
Aangezien de HK DVD-47 uiteraard ;) geen DenonLink heeft en een HDMI v1.0 uitgang heeft zul je inderdaad voor een analoge aansluiting moeten gaan wil je SACD ontvangen op je receiver. Je zegt echter dat digitaal aangesloten de receiver aangeeft dts te ontvangen en dus zul je inderdaad een SACD omgezet naar dts-cd aan het afspelen zijn.

• iop
mac1987 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:05:
Aangezien de HK DVD-47 uiteraard ;) geen DenonLink heeft en een HDMI v1.0 uitgang heeft zul je inderdaad voor een analoge aansluiting moeten gaan wil je SACD ontvangen op je receiver. Je zegt echter dat digitaal aangesloten de receiver aangeeft dts te ontvangen en dus zul je inderdaad een SACD omgezet naar dts-cd aan het afspelen zijn.
De gedownloade is idd een omgezette (ik dacht toen ik eraan begon dat het een 'echte' SACD was)
En de andere speelt idd niet.

Ik blijf het belachelijk vinden dat ik voor deze feature een extra analoge kable zou moeten aanschaffen.

Ik denk dat ik het experiment maar hierbij laat, maar de logica van philips en sony zou net zo goed averechts kunnen werken als het me zoveel zou boeien. Dan zou het betekenen dat ik cd's bleef downloaden die wel 'gewoon' werken.

Maar goed het is me de moeite niet, ik wilde het enkel uitproberen, was het gemakkelijk en gebruikersvriendelijk geweest was ik zeker een goede klant geworden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voortaan dan maar DVD-A kopen..... of een Denon. :)

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
iop tha man schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:28:
[...]

Ik blijf het belachelijk vinden dat ik voor deze feature een extra analoge kable zou moeten aanschaffen.
Als je meerkanaals SACD wilt luisteren zul je zelfs zes (6!) analoge kabels moeten aansluiten.

Maar je kunt de CD layer wel afspelen van de SACD, dus volledig weggegooid geld is het ook weer niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 09:49
is het niet gewoon dat de DAC van je receiver niet de hoge bitrates aan kan die je SACD speler uitspuugt?

de DAC van je SACD speler kan dit uiteraard wel, en spuugt dit analoge singaal uit via de 6 channel output.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mac1987 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:05:
DenonLink is geen firewire, het gebruikt ook een ethernetkabel ipv een firewire kabel. Bovendien heeft het een anderhalfmaal zo grote bandbreedte als de snelste firewire naar mijn weten (1200Mbps versus 800).
Verrek, je hebt helemaal gelijk :)
DJ-R schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:11:
is het niet gewoon dat de DAC van je receiver niet de hoge bitrates aan kan die je SACD speler uitspuugt?
Nee, dat is meestal het probleem niet. Veel DAC chips kunnen zowel PCM als DSD signalen omzetten. Het datatransport is de grootste (kunstmatige) barrière.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 10-10-2007 08:57 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
DJ-R schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:11:

de DAC van je SACD speler kan dit uiteraard wel, en spuugt dit analoge singaal uit via de 6 channel output.
De DAC's v.d. receiver hebben er echt geen probleem mee :) Zelf heb ik ondanks een aangesloten Denonlink het zaakje ook nog analoog aangesloten omdat de DAC's in m'n speler iets beter zijn dan die in m'n receiver (en ik moet nog met een SACD testen of ik het verschil ook kan horen :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:01:
Voortaan dan maar DVD-A kopen..... of een Denon. :)
Hoeft natuurlijk niet perse Denon te zijn. Elke speler die DSD over HDMI 1.3 verstuurt is dan natuurlijk ook genoeg, maar dan moet je wel een receiver hebben die dat dan weer als input kan gebruiken.
Pagina: 1