[moederbord] 3x piep is dit op te lossen

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:42
ik heb hier een pc staan 3 piepjes geeft dan duurt het weer iets langer en geeft weer 3 piepjes gaat eindeloos door.
Het is een ga-8simlnf moederbord, bios kan ik niet achterhalen omdat er niks gebeurd op het scherm.

Dit is gekomen nadat het geheugen eruit was gehaalt om te kijken welk type dit was en opnieuw erin gestopt. Je zou zeggen dat het geheugen kapot is dus ik heb ander geheugen gepakt maar dit hielp niet. Ik heb ook allee harde schijven los gekoppelt een nieuwe videokaart erin gestopt maar niks hielp.

Ik heb dus de piepjes opgezocht en bij AMI bios is het:
3 Beeps Base 64K mem failure Bad memory

En Award wat ik denk dat het is om dat het een gigabyte moederbord is:
Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection

Het heeft dus wel met het geheugen te maken maar vallen deze problemen om te lossen?
Ik heb een beetje bewogen aan het geheugen om te kijken of hij dan beter connectie maakt maar dit was niet het geval.

Is het tog een ami bios is de 64k te repareren?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met een BIOS reset. Hoe dit moet staat in het boekje van je mobo. Controleer ook ff of het geheugen echt er goed in zit en probeer een andere geheugenbank.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2007 21:38 ]

• eatualive
PilatuS schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:37:
Begin eens met een BIOS reset. Hoe dit moet staat in het boekje van je mobo. Controleer ook ff of het geheugen echt er goed in zit en probeer een andere geheugenbank.
Heb ik al gedaan, heb alle geheugen combinaties al uitgevoed incl met geheugen uit een werkende pc.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

Hoe heb je de bios gereset?

Probeer anders even de stroom er af te halen, en dan de batterij uit het moederbord, en dan gewoon een tijd lang laten liggen. Misschien wel de hele nacht.

Als je dit al zo gedaan hebt dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 08-10-2007 21:50 ]

• eatualive
MaCe1337 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:50:
Hoe heb je de bios gereset?

Probeer anders even de stroom er af te halen, en dan de batterij uit het moederbord, en dan gewoon een tijd lang laten liggen. Misschien wel de hele nacht.

Als je dit al zo gedaan hebt dan heb ik niks gezegd natuurlijk.
Niet heel de nacht geprobeer maar wel batterij eruit en dan stekker eruit en verschillende keren op aan en uitknop drukken, werkt altijd. Kan wachten tot morgen maar kleine kans dat het dan wel werk

• eatualive
Na een dag vande stroom doet hij nog steeds niks en blijft hij piepem, ik denk dat ik kan vaststellen dat kapot is?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik hoop niet dat je je geheugen eruit gehaald hebt/eringestopt heb terwijl er nog spanning op het moederbord stond (er nog een lampje brandde). Er staat altijd nog wat spanning op de geheugen sloten; dus het eruit trekken kan schade veroorzaken; ook aan het moederbord!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• eatualive
albatross schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:27:
Ik hoop niet dat je je geheugen eruit gehaald hebt/eringestopt heb terwijl er nog spanning op het moederbord stond (er nog een lampje brandde). Er staat altijd nog wat spanning op de geheugen sloten; dus het eruit trekken kan schade veroorzaken; ook aan het moederbord!
Dat kan ik niet zeggen of dat dat gebeurd is want iemand anders heeft dat gedaan ik moet alleen het probleem oplossen :P

Het geheugenkaarte zit wel los in zijn slot je kunt heb best ver van links naar rescht bewegen, ik heb het gevoel dat die persoon hem er scheef in heeft proberen te stoppen en wat dus ook overeen komt met wat de bios fout is.

[ Voor 18% gewijzigd door eatualive op 09-10-2007 19:54 ]

Pagina: 1