Toon posts:

[Word 2003] printer naar netwerkprinter doet hij niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst Windows XP Pro geupgrade naar Windows Vista Ultimate.
Nu heb ik een probleem met het printen vanaf Word 2003 naar mijn "netwerk printer" EPSON Stylus DX 3850 die staat aangesloten op een pc met Windows XP Home
Testpagina vanuit windows print hij wel gewoon.
Vanuit andere programma's tot zover getest print hij ook correct, maar vanuit Word geeft hij de volgende melding:

"De printer heeft nog niet gereageerd maar het Microsoft Office-programma kan doorgaan zonder printergegevens. Wilt u op de printer blijven wachten?"

Bij een keuze van nee sluit hij het printproces af, bij Ja lukt het printen alsnog niet.
Heb op beide PC's de firewalls en virusscanners uitgeschakeld tijdens het testen, heb ook de nieuwste drivers van de Epson site gehaald en geinstalld.

Dit mocht allemaal niet baten.
Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Werkelijk niemand een idee waar het aan kan liggen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Word vraagt voor het printen de eigenschappen van de printer op. Dat kan het verschil uitmaken tussen de eenvoudige testpagina en een word-document afdrukken.
Niet alle printerdrivers (ik ken verder de 3850 niet) zijn even stabiel over een netwerk. Wta je iig kunt doen is op beide machines de printerdriver volledig verwijderen (kyocera heeft daar een handig tooltje voor; de deinstall optie van de printer zelf is meestal niet voldoende), op de host de printer opnieuw installeren en vervolgens vanuit xp verbinding maken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 12:15

CoolGamer

What is it? Dragons?

Printen van Vista naar XP geeft wel vaker problemen. Een workaround die ik ergens bij tegengekomen voor de vista pc:
  • Verwijder de printer
  • Start de wizard printer toevoegen
  • Kies voor lokale printer toevoegen.
  • Kies voor nieuwe printerpoort en geef het netwerkadres naar de printer op.
  • Installeer dan de drivers die bij de printer horen, waarschijnlijk bied hij de juiste driver al aan.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸