Muziek Software Thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 19:16
Hoi allemaal.
Ik heb de search al gebruikt, maar kan niet de toepassing vinden die ik zoek.
Ik ben dus op zoek naar een soort van Dj Software voor thuis gebruik.
Enige verschil is, ik wil geen software die kan mixen of meerdere geluidskaarten gebruikt.
Ik wil de software gebruiken voor thuis gebruik om muziek af te kunnen spelen, en meer niet.
Het meest geschikte wat ik ben tegen gekomen is DJ2000 ware het niet dat deze geen geluids nivellering heeft.
Dus zit je de hele tijd met de afstandsbediening in je handen.
Traktor DJ zitten zoveel mogelijkheden in dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Kortom mijn wensen zijn:
- Makkelijk zoeken in je collectie op zowel artiest als titel.
- Automatische db nivellering.
- Mogelijkheid om een collectie aan te kunnen van meer dan 40.000 nummers.
- Zowel mp3 als WMA en andere extensies zoals flac.
- Simpel een playlist maken, liefste via drag & drop.

Iemand een tip ?
*gebruikte os is overigens Win Xp Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 08-10-2007 20:54 . Reden: Os toegevoegd ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Verwijderd

MixMeister was altijd wel ok maar heb ik al heel lang niet meer gebruikt. Kon je echt super simpel mixes mee maken.

• Freubel
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:56:
MixMeister was altijd wel ok maar heb ik al heel lang niet meer gebruikt. Kon je echt super simpel mixes mee maken.
Dat is (zoals ik heb aangegeven) nou net niet de bedoeling. Simpelweg automatisch nivelleren en afspelen is meer de bedoeling.
Op het moment dat je dat soort dingen kunt doen word het al snel een complete puzzeltocht naar hoe of wat het programma werkt, en ik ben een trouw aanhanger van het "kiss" concept :9

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Winamp kan het afaik allemaal :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mediamonkey?
www.mediamonkey.com

Werkt geweldig!

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 08-10-2007 21:04 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Freubel
WinAmp klapt compleet in elkaar als ik mijn media mapje toevoeg aan de bibliotheek en maakt een zooitje van de tags. Been there done that..

• Freubel
Dit lijkt er meer op *D Thank you :Y

• DennusB
  • Niet online
Freubel schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:10:
[...]

Dit lijkt er meer op *D Thank you :Y
No problem.
Laat je ff weten of het goed werkt enzo?

• Freubel
dennus2006 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

No problem.
Hij is geinstalleerd en nu de schijf aan het scannen op muziekbestanden. Dit kan nog wel even duren aangezien het er best wel veel zijn *D
Gelukkig is die "apple skin" niet verplicht B|
Zodra ik hem heb uitgeprobeerd laat ik het hier even weten :Y Tnx again _/-\o_

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Foobar 2000 is ook wel goed, maar kost wat meer tijd om hem naar je wensen aan te passen :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Freubel
dennus2006 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

No problem.
Dit is ongeveer wat ik zoek, enige probleem is de playlist, die is maar 4 nummers hoog :?
Tevens begint hij het nummer af te spelen als ik er op dubbelklik, ik had gehoopt dat hij dan alleen het nummer zou toevoegen aan de playlist, enig idee of je dit kunt aanpassen ? :9
Zoals je ziet is de playlist ieniminie klein, en ik kan hem niet omhoog trekken ;(

Afbeeldingslocatie: http://84.104.3.198/mediamonkey.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Freubel op 09-10-2007 07:30 ]

• DennusB
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 07:26:
[...]

Dit is ongeveer wat ik zoek, enige probleem is de playlist, die is maar 4 nummers hoog :?
Tevens begint hij het nummer af te spelen als ik er op dubbelklik, ik had gehoopt dat hij dan alleen het nummer zou toevoegen aan de playlist, enig idee of je dit kunt aanpassen ? :9
Zoals je ziet is de playlist ieniminie klein, en ik kan hem niet omhoog trekken ;(

[afbeelding]
Als je links daar klikt op "Artiest" krijg je de voledige playlist op het scherm.

Wat betreft dat met dat dubbelklikken, der zijn heeel veel instel mogelijkheden in het menu.
Ik ga even voor je kijken!

Edit : Gevonden Afbeeldingslocatie: http://ep3.nl/mediamonkey.bmp

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 09-10-2007 08:07 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
DjDecks :)

Doet voorzover ik weet alles wat je wil, en is nog eens relatief goedkoop ook in vergelijking met een pakket als traktor.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Chiron schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:26:

Doet voorzover ik weet alles wat je wil, en is nog eens relatief goedkoop ook in vergelijking met een pakket als traktor.
Da's toch een duidelijk 'mix' programma (zegt de naam eigenlijk ook al) en dat wil TS nou juist niet, zegt ie duidelijk in z'n OS en daarna ook nogmaals.......

• DennusB
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:26:

Waarom zou je dat doen als MediaMonkey alles kan wat de TS wil en gratis is:S

• Chiron

Chiron

**snip

nevermind.

Al snap ik niet helemaal waarom winamp inelkaar stort bij de TS. Heb zelf nog wel veel meer dan die 50.000 tracks erin staan thuis, en hij geeft geen krimp. Hoeveel RAM heb je in je pc zitten? mogelijk dat ie daarom steigert.

[ Voor 82% gewijzigd door Chiron op 09-10-2007 15:52 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• kaajee
Chiron schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:05:
Ah.. my bad.. maar voor wat de TS wil zou je dus ook gewoon winamp kunnen pakken? 8)7
Dat je nou 1x 'betrapt' word op niet (of in ieder geval; niet goed) lezen, a la. Maar dat je dan nog Winamp durft te noemen.....
WinAmp klapt compleet in elkaar als ik mijn media mapje toevoeg aan de bibliotheek en maakt een zooitje van de tags. Been there done that..
bron

(ik snap sowieso niet waarom je de moeite neemt om te reageren als je blijkbaar niet de moeite wilt nemen je even in dit topic te verdiepen, lezen. Reageer dan gewoon niet......)

• DennusB
  • Niet online
Ah.. my bad.. maar voor wat de TS wil zou je dus ook gewoon winamp kunnen pakken? 8)7
Quote van de TS

Edit: Te laat! :X

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:55

Sherlock

No Shit

Mag ik vragen waarom Windows Media Player geen optie is? Volgens mij voldoet dat aan al je eisen :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Freubel
Sherlock schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:21:
Mag ik vragen waarom Windows Media Player geen optie is? Volgens mij voldoet dat aan al je eisen :)
Omdat Mediaplayer niet kan nivelleren en bovendien redelijk vast loopt als je daar 40.000 bestandjes inplempt, en ook problemen heeft met .ape en .flac bestanden. :)

• Freubel
**snip

nevermind.

Al snap ik niet helemaal waarom winamp inelkaar stort bij de TS. Heb zelf nog wel veel meer dan die 50.000 tracks erin staan thuis, en hij geeft geen krimp. Hoeveel RAM heb je in je pc zitten? mogelijk dat ie daarom steigert.
2 gyg ddr mem en een AMD Turion 64x2 dus dat zou geen probleem moeten zijn :)
Tevens mis ik de zoek functie die mediamonkey en dj200 en soort gelijke programma's hebben.
DJ2000 was eigenlijk de meest perfecte software maar mist de nivellering |:(

• Freubel
dennus2006 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:06:
[...]

Als je links daar klikt op "Artiest" krijg je de voledige playlist op het scherm.

Wat betreft dat met dat dubbelklikken, der zijn heeel veel instel mogelijkheden in het menu.
Ik ga even voor je kijken!

Edit : Gevonden [afbeelding]
Ik kan kiezen uit:
- Nu afspelen
- Hierna afspelen
- Opschonen
- Als laatste afspelen
- Eigenschappen bewerken

Dus niet toevoegen aan playlist, of ik moet ergens iets missen :/

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Probeer als laatste afspelen eens. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Foobar2000 voldoet misschien ook wel aan jouw eisen. Foobar kan prima met enorme playlists overweg, heeft n prima zoekfunctie, kent dB nivellering dmv ReplayGain...

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• DennusB
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:50:
Heel goed:P haha

TS: is het wat je zocht MediaMonkey?

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 09-10-2007 18:54 ]

• Freubel
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:50:
|:( erg he, er ging een belletje af onbewust maar het drong niet door O+

• Freubel
dennus2006 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:53:
[...]

Heel goed:P haha

TS: is het wat je zocht MediaMonkey?
Tot nu toe heel goed, vooral nu ik die laatste hint heb gekregen,
Ik heb echter nog wel één vraagje, die playlist krijg ik gewoon niet groter dan 5 regels.
Als ik rechts op Artiest klik, dan floept de gehele bibliotheek tevoorschijn. Is er geen foefje waarmee je die playlist gewoon een stukje "omhoog" kunt slepen ?

Never mind, als je de speler weg sleept naar de taakbalk links dan kun je vervolgens de playlist omhoog trekken :*) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Freubel op 09-10-2007 19:47 ]

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

kaajee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:17:
[...]
Dat je nou 1x 'betrapt' word op niet (of in ieder geval; niet goed) lezen, a la. Maar dat je dan nog Winamp durft te noemen.....
[...]
bron

(ik snap sowieso niet waarom je de moeite neemt om te reageren als je blijkbaar niet de moeite wilt nemen je even in dit topic te verdiepen, lezen. Reageer dan gewoon niet......)
Nou nou, een beetje minder mag ook wel, vergeet niet dat jij degene bent die hulp vraagt, dan vind ik het op zijn zachtst gezegd vreemd dat je zo reageert, hij heeft namelijk wel een punt.
Ik begrijp je het probleem met winamp ook niet helemaal, heb zelf ook zo'n 90000 mp3's perfect draaiend gehad in winamp+library, niks geen gezeur met tags etc, dus wellicht doet de ts je zelf iets fout?
FatalError schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:52:
Foobar2000 voldoet misschien ook wel aan jouw eisen. Foobar kan prima met enorme playlists overweg, heeft n prima zoekfunctie, kent dB nivellering dmv ReplayGain...
Had ik ook al geopperd, maar is wellicht niet "point & click" genoeg ;)

[ Voor 61% gewijzigd door blobber op 10-10-2007 01:50 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• kaajee
blobber schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:41:
[...]

Nou nou, een beetje minder mag ook wel, vergeet niet dat jij degene bent die hulp vraagt, dan vind ik het op zijn zachtst gezegd vreemd dat je zo reageert, hij heeft namelijk wel een punt.
Ik begrijp je probleem met winamp ook niet helemaal, heb zelf ook zo'n 90000 mp3's perfect draaiend gehad in winamp+library, niks geen gezeur met tags etc, dus wellicht doe je zelf iets fout?
.........
Ik vraag helemaal niet om hulp! (blijkbaar moet ook jij beter lezen)

En waar het mij om gaat, en dat valt me wel vaker hier op GoT; dat ongevraagde advies. Zoals ik dit geval: TS geeft aan dat ie om wat voor reden dan ook, Winamp niet wil e/o kan gebruiken. Om dan nog met de stelling te komen: 'gebruik dan gewoon Winamp', snap ik dan niet. Dan lees je gewoon niet goed en vraag ik me volgens mij terecht af waarom je uberhaupt reageert.

Als je dan al Winamp wil suggeren en je hebt wel goed gelezen, kom dan met een gerichte vraag in de trant van: 'Goh als ik het zo lees, zou je Winamp prima kunnen gebruiken, waarom loop die bij jouw dan vast? Ik zou daar eens naar kijken, want Winamp blijft toch één van de meest flexibele player die er is. Ook met de grote hoeveelheid beschikbare plugins etc.'

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

kaajee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

Je hebt gelijk, kleine persoonsverwisseling O-)

Maar ok, het valt mij op dat mensen zo onverdraagzaam zijn, goed, hij reageert een beetje spuit elf, maar waarom dan meteen zo opgefokt?Maargoed, moet je zelf weten, ik ga er iig geen tijd meer aan verspillen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door blobber op 10-10-2007 01:35 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:55

Sherlock

No Shit

Freubel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:40:
Omdat Mediaplayer niet kan nivelleren en bovendien redelijk vast loopt als je daar 40.000 bestandjes inplempt, en ook problemen heeft met .ape en .flac bestanden. :)
.ape en .flac weet ik niet want die heb ik zelf niet, maar nivellering kan wel hoor:
http://www.microsoft.com/...yer/9series/features.aspx

Ik heb momenteel zo'n 35k bestandjes in mijn biblioteek en dat gaat prima, zou hij echt over die extra 5k struikelen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 16:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik kwam hier toevallig langsgelurkt, maar wat 'n goeie player!! Eentje die alles heeft wat ik zoek, zonder zelf eerst aan de slag te moeten zoals bij foobar, en nog snel is ook met n grote library :D

geweldig, thx!

HENG HENG

• Chiron

Chiron

kaajee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

En waar het mij om gaat, en dat valt me wel vaker hier op GoT; dat ongevraagde advies. Zoals ik dit geval: TS geeft aan dat ie om wat voor reden dan ook, Winamp niet wil e/o kan gebruiken. Om dan nog met de stelling te komen: 'gebruik dan gewoon Winamp', snap ik dan niet. Dan lees je gewoon niet goed en vraag ik me volgens mij terecht af waarom je uberhaupt reageert.
Wat me ook wel vaker hier op GoT opvalt, gewone users die andermans posts af zitten kraken en zo een beetje wannabe-mod overkomen; dat ongevraagde gefakkel. Maar dat is een hele andere (nutteloze) discussie.
Als je dan al Winamp wil suggeren en je hebt wel goed gelezen, kom dan met een gerichte vraag in de trant van: 'Goh als ik het zo lees, zou je Winamp prima kunnen gebruiken, waarom loop die bij jouw dan vast? Ik zou daar eens naar kijken, want Winamp blijft toch één van de meest flexibele player die er is. Ook met de grote hoeveelheid beschikbare plugins etc.'
Al _lang_ hersteld in mijn reply. Ik had inderdaad die reactie van de TS gemist over winamp, wat later las ik 'm alsnog, reply aangepast. Big deal.

Blijft over dat het met winamp in theorie toch zou moeten werken. Het kan ook zelfs zo zijn dat het niet een probleem met winamp is, maar een probleem op de pc / het OS zelf waardoor willekeurige andere afspeelsoftware (foobar/wmplayer/musikcube/amarok/mediamonkey) ook op zijn bek gaat. Ik probeer de TS ook niet te 'dwingen' om per se winamp te gaan gebruiken. Ik zal wel iets teveel 'tweakotine' hebben, maar als in theorie winamp zou moeten werken, waarom werkt het dan bij de TS niet?

Feit blijft verder dat er erg weinig serieuze afspeelsoftware is die aan de eisen van de TS tegemoet komt. Je komt dan al snel uit op iets als foobar, of windows media player (die dus zo te lezen ook al crasht).
Maar misschien dat er nog andere software te vinden is die ReplayGain ondersteunt. (Automatische nivellering tijdens het afspelen). Dat is wel een handige term om op te zoeken. En anders eens kijken naar software die vantevoren al je muziek nivelleert, en dan een player gebruiken die wel die 'enorme' berg muziek aan kan, maar dan weer de functie mist om zelf te nivelleren?

• kaajee
Chiron schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:38:
Al _lang_ hersteld in mijn reply. Ik had inderdaad die reactie van de TS gemist over winamp, wat later las ik 'm alsnog, reply aangepast. Big deal.
Ja, pas na het commentaar wat je kreeg. Big deal indeed (nou genoeg erover)........

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Freubel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:44:
[...]
DJ2000 was eigenlijk de meest perfecte software maar mist de nivellering |:(
Is het niet mogelijk om die normalizing door een externe app te laten doen bvb ffdshow?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 22:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@ TS

Meerdere gebruikers geven aan dat zij geen problemen hebben met Winamp in combinatie met een grote playlist (inclusief mijzelf, ik heb een playlist van meer dan 60.000 nummers.)
Kun je aangeven wat er bij jou misgaat, en welke instellingen jij hebt gewijzigd om het te verbeteren?
Misschien kunnen we helpen en het bij jou ook goed aan de praat krijgen :)

De file info in Winamp kan soms wat slordig zijn (zeker bij default instellingen) maar dit is met een aantal simpele instellingen vrij eenvoudig om netjes te maken.

En als je echt geen Winamp wilt gebruiken, kijk dan eens naar Foobar2000, kan ook alles wat je wilt, maar heeft wel extenties nodig (zoals al eerder aangegeven door FatalError)

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 10-10-2007 13:50 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• DennusB
  • Niet online
Meelobee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:49:
@ TS

Meerdere gebruikers geven aan dat zij geen problemen hebben met Winamp in combinatie met een grote playlist (inclusief mijzelf, ik heb een playlist van meer dan 60.000 nummers.)
Kun je aangeven wat er bij jou misgaat, en welke instellingen jij hebt gewijzigd om het te verbeteren?
Misschien kunnen we helpen en het bij jou ook goed aan de praat krijgen :)

De file info in Winamp kan soms wat slordig zijn (zeker bij default instellingen) maar dit is met een aantal simpele instellingen vrij eenvoudig om netjes te maken.

En als je echt geen Winamp wilt gebruiken, kijk dan eens naar Foobar2000, kan ook alles wat je wilt, maar heeft wel extenties nodig (zoals al eerder aangegeven door FatalError)
Dit snap ik totaal niet.
Hij heeft nu MediaMonkey, waar komt deze reactie vandaan?

• kaajee
Volgens mij heeft TS het idd al min of meer voor elkaar en zijn verdere adviezen (mn. wat Winamp betreft) een beetje overbodig. Tot nadere order van TS. :) :P

Hij werkt nu al naar redelijke tevredenheid met MediaMonkey en zou evt. idd nog kunnen kijken naar DJ200 (die zijn voorkeur had) icm met ffdshow voor de volume nivelering.....

(dit bedoelde ik overigens ook eerder met de ongevraagde, niet ter zake doende adviezen)

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 10-10-2007 16:49 ]

• Freubel
Zow 1 dagje niet geweest en gelijk een halve oorlog hier :9
Jongens relax.... het leven is te kort om zulke discussies te gaan zitten voeren :X
Even een paar snelle reacties geven.
WinAmp, heb ik geprobeerd (zonder aan instellingen te gaan sleutelen) en het werkt gewoon niet fijn.
Al zijn de skins wel heel gaaf :D Op de een of andere manier wil het gewoon niet lekker werken hier.
Mediaplayer, een geweldige speler maar niet meer dan 40 nummers invoeren, ik heb heel vaak bij het meer dan bv 10k aan nummers dat een plaatje skippen gewoon ontzettend lang duurd voordat hij weer begint met spelen. Als je 18 man in huis heb zitten die redelijk aangeschoten zijn en vervolgens een kleine 15 seconden moeten wachten tot het volgende plaatje, dan is gaat met nog net niet brommen :+ (redelijk overdreven maar U get the picture)
Ik had de term "ReplayGain" overigens nog niet eerder gehoord :D
MediaMonkey bevalt tot nu toe nog zeer goed, een snelle speler waar simpel mee te werken is.
Ok, de skins zijn niet zaligmakend, maar daar kom ik wel overheen :P
Dennus bedankt voor je goeie tip !! _/-\o_ _/-\o_
Ik hoop dat de lucht nu een beetje geklaard is :*)
Iedereen verder bedankt voor de goeie tips en adviezen :*) :*)

• Freubel
kaajee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:01:
Volgens mij heeft TS het idd al min of meer voor elkaar en zijn verdere adviezen (mn. wat Winamp betreft) een beetje overbodig. Tot nadere order van TS. :) :P

Hij werkt nu al naar redelijke tevredenheid met MediaMonkey en zou evt. idd nog kunnen kijken naar DJ200 (die zijn voorkeur had) icm met ffdshow voor de volume nivelering.....

(dit bedoelde ik overigens ook eerder met de ongevraagde, niet ter zake doende adviezen)
Ik heb geprobeerd om wat bestanden met mp3gain te laten nivelleren, maar op de een of andere manier klinken nummers daarna "slechter" :?
Of zit zoiets simpelweg tussen je oren ?

• Chiron

Chiron

Ligt eraan hoeveel je ze laat nivelleren.. als er teveel gecomprimeerd wordt gaat dat wel ten koste van de geluidskwaliteit, al het dynamiek wordt eruit 'platgedrukt'.

Zeker als de kwaliteit van je mp3'tjes al wat lager is (lage bitrate, opgenomen op laag volume/weinig dynamiek).

Zaak is dus om zo goed mogelijke kwaliteit muziek te hebben, je wil toch wel een bitrate van minimaal 192kbit bijvoorbeeld.

Zit er geen instelling in mp3gain waar je in kan stellen hoeveel compressie je toepast? Als je het wat subtieler toepast zou het effect van de 'vervorming' wat minder moeten worden :)

Pagina: 1