Het BBG basissysteem voor september komt zonder toebehoren op zo'n 350 euro uit. Nou zou mijn budget voor een nieuwe pc zo'n honderd euro hoger zijn. Daarom was ik benieuwd: is het een optie om er moederboard met een losse grafische kaart in te zetten, of krijg je dan al gauw problemen met koeling/voeding?
Nee, dit moet geen enkel probleem zijn. Tenzij je een 8800 of ati 2900XT hebt (die natuurlijk geen €100 euro zijn) zou het misschien eventueel een probleem kunnen opleveren
Antec kasten en voedingen zijn vrij goed en de voeding is ook krachtig genoeg.
[ Voor 18% gewijzigd door Moortn op 08-10-2007 20:08 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Dat moet inderdaad geen enkel probleem zijn. Als ik jou was zou ik voor een mooie 2dehands Ati x1950 Pro oid kijken, die heb je voor rond de € 70 en presteren voor die prijs erg goed. DirectX 10 kaarten van rond de ~€ 100 heb je niks aan (voor DirectX 10 althans) daar zijn ze gewoonweg te langzaam voor.
Beetje vage titel voor dit topic trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 08-10-2007 20:33 ]
Een 8500 of 8600GT zou je niet aanraden? Ik neem toch aan dat dat ten opzichte van onboard wel een flinke stap vooruit is al? Volgens de lijst van Tom's hardware is een 8600 GT maar twee stappen slechter dan die x1950 prokingrichard47 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:32:
Dat moet inderdaad geen enkel probleem zijn. Als ik jou was zou ik voor een mooie 2dehands Ati x1950 Pro oid kijken, die heb je voor rond de € 70 en presteren voor die prijs erg goed. DirectX 10 kaarten van rond de ~€ 100 heb je niks aan (voor DirectX 10 althans) daar zijn ze gewoonweg te langzaam voor.
Welke lijst van TH.com bedoel je ? De 'Best gaming graphics cards for the money' guide ? Er zitten daar inderdaad maar 1 of 2 categorien tussen, de categorieën daar zijn echter gebaseerd op prijs, niet op prestaties !
Als je naar de VGA Charts kijkt dan zie je dat de 8500GT al een stuk langzamer is dan de 8600GT , het verschil tussen een x1950 Pro en een 8600GT is ook nog vrij fors: link.
De Midrange (8600) en budget (8500) kaartjes van nu zijn opzich prima kaarten, in DX9 kunnen de mid-range kaarten dan ook prima meekomen maar in DX10 halen ze nauwelijks tot geen speelbare framerates. In dit geval kan je dus beter kiezen voor een DX9 kaart die sneller is, het maakt immers toch niets uit dan (of de kaart er nou te langzaam voor is of het niet ondersteunt: één pot nat). x19xx kaartjes worden regelmatig voor goede prijzen aangeboden in de V&A, je kan eventueel ook kjiken voor een Nvidia variant (79xx) welke gelijkwaardig presteren, deze zijn helaas vaak iets duurder.
Als je naar de VGA Charts kijkt dan zie je dat de 8500GT al een stuk langzamer is dan de 8600GT , het verschil tussen een x1950 Pro en een 8600GT is ook nog vrij fors: link.
De Midrange (8600) en budget (8500) kaartjes van nu zijn opzich prima kaarten, in DX9 kunnen de mid-range kaarten dan ook prima meekomen maar in DX10 halen ze nauwelijks tot geen speelbare framerates. In dit geval kan je dus beter kiezen voor een DX9 kaart die sneller is, het maakt immers toch niets uit dan (of de kaart er nou te langzaam voor is of het niet ondersteunt: één pot nat). x19xx kaartjes worden regelmatig voor goede prijzen aangeboden in de V&A, je kan eventueel ook kjiken voor een Nvidia variant (79xx) welke gelijkwaardig presteren, deze zijn helaas vaak iets duurder.
Tussen de 8600 en 8500 zit zeker meer dan ik had gedacht.
Mijn voorkeur gaat trouwens wel uit naar NVidia op dit moment. Als ik evt Linux wil gaan gebruiken werkt dat als ik het goed begrepen heb een stuk beter dan Ati.
Ik zal eens kijken naar een 7800/7900, maar als dat op ongeveer dezelfde prijs uitkomt als een 8600 nieuw heb ik toch liever iets nieuws (misschien onterecht, maar heb het idee dat ik met een tweedehands na een jaar of zo alsnog een nieuwe moet gaan kopen)
Mijn voorkeur gaat trouwens wel uit naar NVidia op dit moment. Als ik evt Linux wil gaan gebruiken werkt dat als ik het goed begrepen heb een stuk beter dan Ati.
Ik zal eens kijken naar een 7800/7900, maar als dat op ongeveer dezelfde prijs uitkomt als een 8600 nieuw heb ik toch liever iets nieuws (misschien onterecht, maar heb het idee dat ik met een tweedehands na een jaar of zo alsnog een nieuwe moet gaan kopen)
dit soort vragen/antwoorden kan je zelf wel vinden met wat zoekwerk, dicht dus
[ Voor 7% gewijzigd door Turkish op 09-10-2007 12:59 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()