Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bonus bij vast contract na periode van uitkering?

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als iemand voor langere tijd in een uitkeringssituatie (sociale dienst) heeft gezeten en daarna weer een contract krijgt bij een werkgever dat er een bepaalde bonus wordt verstrekt door de gemeente.

Nu heb ik met google weer op dit onderwerp gezocht, maar kon er niet echt iets over vinden. Ook de Faq op GoT bied geen soelaas. Ik heb in totaal 1,25 jaar een uitkering gehad van de Sociale Dienst en heb nu (eindelijk!) een jaarcontract bij een werkgever in Bedum. :)

Is er iemand die daar iets meer van weet?

Mijn YouTube Channel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zal die bonus niet aan de werkgever worden verstrekt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ahum....gefeliciteerd met je baan! Maar een bonus ? waarom zou je een bonus krijgen ? je heb verdorie al die tijd al geld gekregen voor niets doen (sorry hoor) en dan nog een bonus omdat je nu werkt ? een schop onder je kont kan je krijgen :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vraag de plaatselijke reïntegratieverordening eens op zou ik zeggen. Zulke zaken (uitstroompremie) staan daar vaak in :)

• Snowwie
Ray schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:00:
ahum....gefeliciteerd met je baan! Maar een bonus ? waarom zou je een bonus krijgen ? je heb verdorie al die tijd al geld gekregen voor niets doen (sorry hoor) en dan nog een bonus omdat je nu werkt ? een schop onder je kont kan je krijgen :)
Je lijkt wel een VVD-er, meer dan een jaar heb ik op minimumniveau geleeft, omdat werk vinden in oost-groningen nu eenmaal niet makkelijk is, en nu zou jij me die 'bonus' (als ie al bestaat) niet gunnen? Je gunt zeker wel mensen met een huis van 2 miljoen hypotheekrente-aftrek. :? :? Dit is geen HK.

De werkgever hoeft geen bonus, het bedrijf is booming en verdiend momenteel aardig veel geld :)

Mijn YouTube Channel

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:09
Als bedrijf heb je snel je bedenkingen bij het aannemen van werkeloze mensen ("er zal wel iets mis mee zijn"), helemaal als ze langdurig werkeloos zijn ("er is iets mis mee, want niemand wil 'm hebben").
Een bedrijf ziet het aannemen van een werkeloze daardoor als financieel risico. Een bonus voor de werkgever motiveert het bedrijf om iets risico te nemen en een werkloze aan te nemen.

Als je die bonus aan de werkloze zou uitkeren zou dat in eerste instantie demotiverend werken ("jaartje vakantie en dan de bonus binnenhalen!") en frauderend werken (neefje met eigen bedrijf neemt je aan voor een maand of zo, zodat je de bonus binnen kan halen).

Verwijderd

^^ Inderdaad. Die "bonus" wordt verstrekt aan de werkgever als hij een langdurig werkloze aan de bak helpt. Hier kun je er wat over lezen. :)

• Ray

Ray

Snowwie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:08:
[...]

Je lijkt wel een VVD-er, meer dan een jaar heb ik op minimumniveau geleeft, omdat werk vinden in oost-groningen nu eenmaal niet makkelijk is, en nu zou jij me die 'bonus' (als ie al bestaat) niet gunnen? Je gunt zeker wel mensen met een huis van 2 miljoen hypotheekrente-aftrek. :? :? Dit is geen HK.

De werkgever hoeft geen bonus, het bedrijf is booming en verdiend momenteel aardig veel geld :)
nee hoor ik werk alleen zelf al vanaf mijn 16e en heb er de pleuris hekel aan dat mijn belasting centen verdwijnen op een dergelijke manier. Of ik moet de verkeerde voor me hebben maar ik herinner me andere topics van je en volgens mij ben je een midden twintiger. Zelfs in oost groningen (en met een uur reizen of langer kom je ook al een heel eind het land in) kan je werk vinden als je wilt werken om onder het minimum uit te komen. Ik zie inderdaad geen enkele reden waarom jij zelf een bonus zou moeten hebben. Die heb je namelijk al > je hebt werk gevonden. Wees er zuinig op en zet je in en zorg dat je het houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 08-10-2007 23:00 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

vanaalten schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:31:
(neefje met eigen bedrijf neemt je aan voor een maand of zo, zodat je de bonus binnen kan halen).
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om iemand die werk aanvaard en zo geen uitkering meer nodig heeft een stimulans te geven in de vorm van een premie (art. 31 lid 2 onder j WWB). Daar zitten uiteraard voorwaarden aan vast zoals een minimale periode buiten de uitkering blijven. Met dat maandje ben je er niet :)
Ray schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:53:
[...]
nee hoor ik werk alleen zelf al vanaf mijn 16e en heb er de pleuris hekel aan dat mijn belasting centen verdwijnen op een dergelijke manier.
Wel eens van armoedeval gehoord? Een uitstroompremie kan soms net het zetje zijn om mensen uit de uitkering te krijgen. Bedenk je eens wat een premie van zo'n € 2000,- is t.o.v. nog een paar maandjes extra uitkering. Dan ben je als gemeente beter af als je een stukje motivatie kunt bieden om aan de slag te gaan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ray schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:53:
[...]
nee hoor ik werk alleen zelf al vanaf mijn 16e en heb er de pleuris hekel aan dat mijn belasting centen verdwijnen op een dergelijke manier.
[...]
Laat de holle VVD-rethoriek maar achterwege :| . Ik wil niet dat mijn belastingcenten gebruikt worden om de hypotheekrenteaftrek van Blaricumse VVDers te bekostigen, of om er abstracte kunstenaars van te onderhouden, of om er luie ambtenaren voor te laten slapen of USB-sticks kwijt te raken.

Dit topic lijkt me niet bedoeld om er bij de TS in te wrijven dat hij werkeloos is geweest. Al denk ik wel dat de bonus hem zit in het hebben van werk en een hoger inkomen per maand :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
gambieter schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

Laat de holle VVD-rethoriek maar achterwege :| . Ik wil niet dat mijn belastingcenten gebruikt worden om de hypotheekrenteaftrek van Blaricumse VVDers te bekostigen, of om er abstracte kunstenaars van te onderhouden, of om er luie ambtenaren voor te laten slapen of USB-sticks kwijt te raken.

Dit topic lijkt me niet bedoeld om er bij de TS in te wrijven dat hij werkeloos is geweest. Al denk ik wel dat de bonus hem zit in het hebben van werk en een hoger inkomen per maand :)
Mwah de reactie is vrij begrijpelijk, werk is er imo altijd ik heb zelfs tijdens mn studie nog een klein jaartje bij een callcenter gewerkt. Daar heb je absoluut geen kennis voor nodig, leuk is anders en het betaald belabberd maar het is werk. En dan kan ik het nog meer begrijpen indien je tegen de 40% belasting dient te betalen dat sommige maatregelingen raar in de oren klinken.
Dat even daar gelaten, schijnbaar idd volgens dat draadje ietwat eerder gepost is het dus mogelijk om subsidie te krijgen. Al komt dit bij mij wel over dat dit indirect via je werkgever in je loon verwerkt is. Maw een subsidie richting jou baas om je aan te nemen als potentieel risico. Misschien dat je met hem in overleg kunt om een kleine verhoging boven wat ie plande te geven ;) Aangezien hij toch deels gesubsidieerd wordt. (Indien het draadje bij mij goed doorgekomen is, ben geen ambtenaar :p)

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Alsof je nog niet genoeg geld hebt gekregen van de overheid....tuurlijk is die bonus niet voor je zelf 8)7

Verwijderd

offtopic:
Tja er zullen altijd persoonlijke situaties zijn waardoor sommige mensen werkloos zijn en een uitkering krijgen. Reden dat je geen werk kan vinden zou voor mij gewoon een goede reden zijn om te verhuizen, dus dat vind ik persoonlijk een zwak excuus :) En geen werk vinden op niveau, zullen toch wel banen zijn in groningen op het land, etc.

Anyways, boeit allemaal niet zoveel. Bonus is volgens mij niet voor de werknemer maar voor de werkgever, zodat de werkgever een goede reden heeft om een uitkeringtrekker aan te trekken.

Om de uitkeringsgerechtige een bonus te geven omdat hij weer aan het werk is vind ik scheef; hij zal er al financieel op vooruit gaan en als je een eenmalige bonus geeft zal hij alleen maar weer sneller in de uitkering gaan om de volgende bonus te vangen

Ondanks de negatieve gedachte die ik over jou kreeg na je topic Werkweigering bij ondeugelijk materiaal vind ik het geweldig dat je aan het werk bent gegaan, ik hoop dat je het vol houdt!!! Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 20:26 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:24:
offtopic:
Tja er zullen altijd persoonlijke situaties zijn waardoor sommige mensen werkloos zijn en een uitkering krijgen. Reden dat je geen werk kan vinden zou voor mij gewoon een goede reden zijn om te verhuizen, dus dat vind ik persoonlijk een zwak excuus :) En geen werk vinden op niveau, zullen toch wel banen zijn in groningen op het land, etc.

Anyways, boeit allemaal niet zoveel. Bonus is volgens mij niet voor de werknemer maar voor de werkgever, zodat de werkgever een goede reden heeft om een uitkeringtrekker aan te trekken.

Om de uitkeringsgerechtige een bonus te geven omdat hij weer aan het werk is vind ik scheef; hij zal er al financieel op vooruit gaan en als je een eenmalige bonus geeft zal hij alleen maar weer sneller in de uitkering gaan om de volgende bonus te vangen
"Gewoon verhuizen" kun je vergeten.
• Het verhuizen zelf is al duur.
• Je moet je huis verkopen en nieuw kopen ALS je een koophuis hebt.
• Enig idee hoe lang de wachtlijsten zijn op huurhuizen, dit gaat makkelijk naar een paar jaar.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ray

Ray

ThunderNet schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

"Gewoon verhuizen" kun je vergeten.
• Het verhuizen zelf is al duur.
• Je moet je huis verkopen en nieuw kopen ALS je een koophuis hebt.
• Enig idee hoe lang de wachtlijsten zijn op huurhuizen, dit gaat makkelijk naar een paar jaar.
maar er is toch niets mee om te reizen naar je werk ? ik heb ook jaren 1,5 uur heen en 2 uur terug gedaan omdat ik in de directe regio geen (leuke) baan kon vinden. Zo zijn er honderdduizenden met mij. En aangezien je in Nederland in die tijd al een aardige afstand kan overbruggen is het voor mij geen enkel excuus om dan maar geen baan te hebben!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

descon schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:19:
Alsof je nog niet genoeg geld hebt gekregen van de overheid....tuurlijk is die bonus niet voor je zelf 8)7
Als je dit topic zou lezen, zou je hebben gezien dat er 2 soorten bestaat. Er is een mogelijkheid om werk te subsidiëren zodat een werkgever eerder geneigd is een uitkeringsgerechtigde aan te nemen en als je als uitkeringsgerechtigde zelf werk vind en zo uit de uitkering stroomt kun je zelf een bonus meekrijgen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

ThunderNet

Flits!

Ray schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

maar er is toch niets mee om te reizen naar je werk ? ik heb ook jaren 1,5 uur heen en 2 uur terug gedaan omdat ik in de directe regio geen (leuke) baan kon vinden. Zo zijn er honderdduizenden met mij. En aangezien je in Nederland in die tijd al een aardige afstand kan overbruggen is het voor mij geen enkel excuus om dan maar geen baan te hebben!
Ik reis zelf ook 1,25 uur (met ov, en dan kun je hier nog zeggen dat ik goeie aansluitingen etc. heb.). Maar het ov is echt niet overal goed.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Snowwie
Ik reis nu 1,5 uur per dag, 3 kwartier enkele reis en werk heb een jaarcontract van 40 uur in de week. Na de lange periode van werkloosheid (nou ja, ik heb tussendoor wel wat kortere baantjes gehad) is het wel weer wennen. De werktijden zijn helaas een beetje krom, 9:00 tot 18:00, dus pas om kwart voor zeven thuis. Gelukkig heb ik wel een breedbandaansluiting op het werk, dus even op GoT rondhobbelen kan altijd.

@Smartdodo, naar welke regel verwijs je eigenlijk in je link naar dat artikel?
Overigens, zoveel beter wordt ik er niet van, ik hou per maand amper meer geld over dan voorheen, omdat ik in het Wsnp traject zit. Daarom was ik wel geinteresseerd om meer te weten te komen over die eventuele premie. Geloof me, het is best moeilijk om full time aan het werk te zijn, en er maar 900 euro van over te mogen houden om je levensonderhoud van te doen, en dat nog even vol te houden tot 26 februari 2010... :(

Mijn YouTube Channel

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Snowwie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:39:
@Smartdodo, naar welke regel verwijs je eigenlijk in je link naar dat artikel?
een eenmalige premie van ten hoogste € 2.133,00 per kalenderjaar, voor zover dit naar het oordeel van het college bijdraagt aan zijn arbeidsinschakeling; (bedrag geldt per 1 juli 2007)
En als je in de WSNP zit gaat dat dus naar de boedelrekening.

• Snowwie
SmartDoDo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:42:
[...]

[...]
En als je in de WSNP zit gaat dat dus naar de boedelrekening.
Niet als het *kuch* naar een andere rekening gaat. :)
Denk je nu werkelijk dat ik alles bij m'n BV opgeef, probeer zoveel mogelijk contant te handelen en als het om wat grotere bedragen gaat is er altijd wel een alternatieve bankrekening. Het is niet helemaal conform de regels, maar wie in dit land houdt zich nu wel keurig 100% aan alle regels? :)

Mijn YouTube Channel

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik sluit deze maar preventief. Frauderende topicstarters roepen meestal niet zulke vriendelijke reacties op.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 10-10-2007 22:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.