Toon posts:

Dwarsliggende geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:P Kon even geen andere passende TS-titel vinden.

Het gaat om een AC97/Soundmax variant op de Asus M2R32-MVP, die een beetje vreemd doet.

Het geluid valt niet via het windows icoontje te regelen, imo reageert het volume niveau niet op mijn acties. De enige manier is via het soundmax geluidspaneltje, maar die laat zich ook te wensen over, de master volume reageert nergens op :/ Alleen de Wave-volume reageert, en hij staat normaal erg hard (headset).

Ook treed er steeds een irritante ruis op de headset, wat lijkt op een geluids-chip issue en niet op de manier waarop het aangesloten is.

mocht dit een bekende issue zijn, dan steek ik m'n SBlive 1024 in een vrijstaand PCI-slot en ga daar wel op verder (kwaliteit).

Laatste drivers zijn geinstalleerd voor Windows XP, 5.1 is gekozen vanuit het windows geluidspaneel, en tevens ook een 5.1 headset aangesloten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Live! geniet sowieso de voorkeur..bespaar je de moeite :).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:00:
De Live! geniet sowieso de voorkeur..bespaar je de moeite :).
Idd... Ik heb het e.a nog even geprobeerd maar bij god soundmax onboard is echt erg :'( Alles hoor je in de dikke ruis die op je headset speelt.... De sblive er maar in gestoken, prima geluid weer verder.