Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

casemodding voor laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

na al veel gezocht te hebben op internet deze vraag: zijn er ook behuizingen te koop voor laptop's netzo als ze voor desktop pc's al volledig gemodificeerd te koop zijn?

zoja: waar kan ik die dingen vinden want wil zelf een laptop opgaan bouwen in zo'n behuizing als die bestaan in ieder geval

mvg patrick

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog nooit gezien zoiets. Sowieso heeft het weinig zin want het toestenbord beslaat het grootste deel van de bovenkant dus is er weinig aan te modden.

Als je iets leuks wilt hebben ga dan zelf aan de slag met een spuitbus. Ook is de layout van iedere laptop zo verschillende dat geen enkele behuizing het zelfde is. Op die manier gaat niemand speciale behuizingen uit brengen omdat die maar geschikt zou zijn voor 1 of misschien 3 laptops.

Een eigen laptop bouwen gaat ook niet weken want je kan nooit aan de onderdelen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2007 19:28 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:28

_Apache_

For life.

Lijkt me niet, simpel om het feit dat er zo weinig ruimte is in een laptop om leuke dingen mee te doen..

Hier zijn de behuizingen ook niet op berekend/ op gebouwd..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Nee dat kan niet echt. In een laptop zit alles precies goed en zo vast gemaakt dat je hem nooit open kan maken zonder hem helemaal te slopen. En je kan natuurlijk niet veel veranderen aan het design van een laptop, behalve leuke verf en stikkers erop.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Topicstarter
zijn er ook geen doorzichtige cases enz die wat dikker zijn zodat je zelf er toch nog wel redelijk wat mee kunt ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:31:
zijn er ook geen doorzichtige cases enz die wat dikker zijn zodat je zelf er toch nog wel redelijk wat mee kunt ?
Nee want iedere laptop heeft een andere layout. Bij laptop A zit USB links en bij laptop B zit USB rechts. Iedere laptop is verschillend. Als 1 ding niet op de exact juiste plek zit gaat het al niet passen.

Edit : Een laptop zit heel anders in elkaar dan een PC omdat het allemaal erg klein moet zijn. Een PC bestaat uit allemaal standaard onderdelen die allemaal ongeveer de zelfde maat hebben. Een moederbord is vrijwel altijd even groot als 100 andere moederborden die ook ATX zijn.

Een laptop is altijd custom-build. Onderdelen van laptops kan je ook niet zomaar kopen omdat vrijwel alles op het moederbord zit. De GPU zit vrijwel altijd op het moederbord net zoals USB en geluid.

Wil je een HP moederbord kan je die alleen bij HP halen en dat kost je minimaal 400 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2007 19:43 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat zou je ermee willen? Er zijn wel een telbaar aantal mensen die zelf wat erop hebben gespoten. Van een complete airbrush tot een eigen bedacht logo maar ik heb nog nooit iemand gezien die een window erin heeft gemaakt oid. Sowieso zit er ook te weinig ruimte in daarvoor lijkt me. Het enige wat ik kan verzinnen zijn om wat leds hier en daar te maken.

• Moortn

Moortn

Hallo

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:31:
Ik ben bijna 100% zeker van niet. Ten eerst omdat alles gewoon heel dicht op elkaar zit in een laptop en je dus ook vrij weinig kan modden en zien door het plexiglas, en ten tweede omdat je geen laptop van onderdelen zelf kan maken, en de meeste mensen ook geen laptop willen slopen door alles eruit te halen, zonder echt te weten hoe alles vast zit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm das jammer, ik ga dan zelf wel wat maken met een al kant en klare laptop

iemand een goede tip voor een laptop ( liefst gekleurd en niet standaart zwart dus) en ook absoluut geen dell na slechte ervaringen met service...

• PilatuS
  • Niet online
iemand een goede tip voor een laptop ( liefst gekleurd en niet standaart zwart dus) en ook absoluut geen dell na slechte ervaringen met service...
Voor deze vraag moet je echt zelf opzoek gaan. Iedereen stelt ander eisen aan een laptop en heeft ook een ander doeleinde en budget. Niemand kan je vraag zo ff beantwoorden.

Zwart lijkt mij juist heel erg handig omdat je er van alles van kan maken met een spuitbus.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2007 19:46 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:43:
hmm das jammer, ik ga dan zelf wel wat maken met een al kant en klare laptop

zepto ftw :)

Verwijderd

Topicstarter
de eis ligt op deze hoogte: speelt hij dvd's af en kan ik er newsleecher en dergelijke op draaien dan is ie goed zat

oftewel: t gaat om het uiterlijk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 19:53 ]

• Moortn

Moortn

Hallo

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:49:
de eis ligt op deze hoogte: speelt hij dvd's af en kan ik er newsleecher en dergelijke op draaien dan is ie goed zat

Je moet hiervoor vast weer een nieuw topic maken, maar even om je vraag te beantwoorden: Misschien de nieuwe laptops van HP? Je hebt natuurlijk ook de ACER Ferrari en asus lamborghini, maar die zijn wel heel erg duur. Misschien XXODD's? Maar als het om het uiterlijk gaat moet je natuurlijk zelf zoeken, en dan in een nieuw topic (met uitgebreide TS) vragen of ze goed zijn voor het geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Moortn op 08-10-2007 20:04 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:49:

Ik zou haast zeggen de Dell XPS voor extreme uiterlijken:

Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:8l96xyjxfrDd2M:http://www.mygamer.com/files/pc_pics/m1710_1.jpg

Maar je wilt dus geen Dell en deze is weer duur.

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zie niet in waarom je een laptop niet zou kunnen modden. Natuurlijk moet je anders denken dan bij het modden van een kast, maar er is erg veel mogelijk. Vorm van de laptop zou je met bijvoorbeeld polyester erg goed zelf kunnen aanpassen. Zou niet weten waarom een window niet mogelijk zou zijn. Of het er allemaal gebruiksvriendelijker op zal worden is een ander verhaal natuurlijk.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48

KoffieNT

banaan

Mischien strak plan om de bovenkant van de laptop, als hij dicht is bedoel ik dus, te voorzien van plexiglas?..of mischien het gedeelte waar het toetsenbord op ligt. 8)

Ben je wel een paar uurtjes mee bezig denk ik zo :+

}:O

:D

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het is onderhand hier meer een 'welke laptop moet ik kopen'-topic aan het worden, en die horen niet in CM. De vraag is niet uitgebreid genoeg om het topic naar CSL te moven, dus hang ik er maar een slotje op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.