Chello + router

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:13

JT

VETAK y0

Topicstarter
Als ik zo'n standalonr hardware matige router gebruik, kunnen ze dan bij chello ontdekken dat ik er een netwerkje achter heb hangen ?
En als ik het doe via m'n eigen comp met 2 netwerkkaarten in mij comp en 1 in de client, moet ik er dan voor de rest nog wat aan doen om er voor te zorgen dat chello er niet achter kan komen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op maandag 12 februari 2001 12:24 schreef JT het volgende:
Als ik zo'n standalonr hardware matige router gebruik, kunnen ze dan bij chello ontdekken dat ik er een netwerkje achter heb hangen ?
En als ik het doe via m'n eigen comp met 2 netwerkkaarten in mij comp en 1 in de client, moet ik er dan voor de rest nog wat aan doen om er voor te zorgen dat chello er niet achter kan komen ?
Nee kunnen ze niet zien, in ieder geval niet bij een Linux/SCO routertje.. sygate wingate en al die zooi geloof ik wel, iig dat je het hebt draaien.. (mischien draai je dat wel voor de lol op 1 pc:D)

maar dat is ook wel dicht te spijkeren..

Linux routertje en je hebt geen proplemen :D

Verwijderd

Even proberen of je van Mac adres kunt wisselen (even ip vrijgeven en aansluiten op een anderen kaart). Als dat kan, dan kun je er in principe ook gewoon een router aan hangen. Ze kunnen bij Chello niet zien of jij een netwerk erachter hebt hangen, tenzij ze ergens een layer3 filter hebben draaien. Ik denk trouwens niet dat ze er bij Chello een punt van maken als je thuis een home-netwerk gebruikt, zolang je je maar aan de fair-use policy houdt (whatever THAT may be ;))

Groeten en success

• JT
  • Laatst online: 24-08 11:13

JT

VETAK y0

Topicstarter
Maar ik bedoel dus ook hardwarematig het, dus met zo'n apart kassie dat je je comp niet aan hoeft te zetten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Hou zouden ze dan moeten zien dat je SyGate/WinRoute/Whatever draait??? Lijkt me ERRUG sterk... dan erbij, ik heb nog nooit iets gezien van Chello die rondneust op het netwerk.

Ze kunnen waarschijnlijk wel de Terayon modems remote managen, maar dat is geheel onafhankelijk van het OS dat je comp draait...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:25
ik denk dat ze dat in principe ook niet kunnen zien maar je moet wel het MAC-adres van de router opgeven, anders krijg je geen verbinding..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Dat laatste probleem heb je niet als je com21 of terayon modems gebruikt maar geldt alleen bij lancity

Com21 heeft een aan het modem toegewezen IP-adres, ongeacht welk MAC-adres er achter zit. :)

Terayon: Voordat je de router aansluit (er vanuitgaande dat het modem op je PC is aangesloten) even je IP-adres vrijgeven via Winipcfg of IPconfig en aansluiten op je router (die vervolgens via DHCP ingesteld moet worden), probleem opgelost :Y)

Grtz.

plankie

Verwijderd

Ehm,

Mijn terayon modem geeft alleen een signaal af aan het NICje dat ie voor het eerst gezien heeft.(de NIC van Chello, bijgeleverd) Hij kleeft aan het MACadres van die NIC. Ga je van NIC veranderen doet ie het dus niet. Gelukkig dat ik bij mijn NETOPIA R9100 het MACadres kon veranderen in het MACadres van de door chello bijgeleverde NIC. Chello NIC in kast en werken met die zooi. Alleen luisterd mijn Router niet naar de DHCP van Terayon/chello. Gelukkig is de lease time errug lang.

Beer

Verwijderd

je kan ze toch gewoon opbellen en een nieuw mac adres doorgeven? (want je mag toch ook gewono een nieuwe computer kopen??)

doen ze helemaal niet moeilijk over, en mijn router draait prima(freeSCO)

Verwijderd

Ik heb nu al een half jaar een aansluiting bij chello |:( , misschien zelfs wel langer.....

En sinds de dag ze het zijn komen aansluiten bij mij, heb ik direct daarna me broertje, me ma en me buurman op het netwerk gegooid >:) (Simpel realtek-netwerkie), sygate geinstalleerd en op de server Blackice gezet en ingesteld op paranoia... :+

En sindsdien heb ik nog nooit wat van ze gehoord... *D

(Het kan ook zijn dat ze nooit checken in het meest boere gedeelte van Amsterdam => Osdorp :Y) )

So I rest my case... :7
Pagina: 1