[VISTA] Google Earth installeert zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als ik op de exe-file klik om een update van GoogleEarth te installeren, duurt het wel 5 minuten voordat er wat gebeurt. Uiteindelijk gaat-ie aan de rol en installeert het programma zich.

Onder XP was het zo gepiept.

Iemand ook deze ervaring? Is er wat aan te doen?

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik had precies hetzelfde op een toshiba laptop, ineenkeer kwamen er 4 installers tevoorschijn omdat ik iets te vaak had gedrukt;-)

Maar goed hij werkt wel gewoon goed dus...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Verwijderd

Ik heb Google Earth onder Vista draaien en geen problemen gehad tijdens de installatie. Enige wat ik zo kan bedenken is het wachten op eventuele bevestiging van admin rechten voor installatie. Dat zie je wel vaker bij dat soort programma's. Vaak duurt het even voor het schermpje in beeld komt en je moet bevestigen dat je admin rechten hebt. Als je gebruikersaccount beheer uitgeschakeld hebt, zou het misschien wat langer kunnen duren doordat je dan geen bevestiging moet geven.
Verder heb ik echt geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, en dus ook niet hoe het op te lossen valt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 19:44
je kan toch ook gewoon maps.google.nl gebruiken? Als het je alleen om de satellietbeelden gata is dat precies hetzelfde namelijk....

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik had het ook, duurde ruim 5 minuten voordat ik kon instaleren.
Ik heb trouwens vista ultimate.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58
Ja hier ook, maar heb het wel met meer programma's die ik moet installeren :(

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:35:
Als je gebruikersaccount beheer uitgeschakeld hebt, zou het misschien wat langer kunnen duren doordat je dan geen bevestiging moet geven.
De volgende keer zal ik UAC eens tijdelijk aanzetten. Kijken of het dan sneller gaat.

• Haaglander
  • Niet online
Sendar schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:49:
Ja hier ook, maar heb het wel met meer programma's die ik moet installeren :(
Ik heb het alleen met GE.
Misschien is de installer niet helemaal jofel voor Vista.

Verwijderd

Zelfde verhaal, maar zeker geen 5 minuten. Ik denk hooguit 2 minuten wachten voordat het zaakje reageert, maar waarom :?
Pagina: 1