Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:11:
Situatie:(van vriend btw)
iPod shuffle in USB, verwijderd bestanden zonder iTunes, maar gewoon alles. Haalt iPod los, hoort kortsluiting geluid.
Geen van de USB porten werken nu meer(aparaten worden niet herkent)
Apparaatbeheer geeft aan dat alles goed is
Ook multimeter geeft gewoon 5V stroom door, dus ook geen zekering door ofzo.
Iemand een suggestie?
Het betreft een mobo uit een dell laptop
Ha gelukkig eindelijk iemand gevonden met soortgelijk probleem!
Bij mij is hetzelfde gebeurd maar dan met het aansluiten van een Sony PSP. Mijn Acer laptop liep vast nadat ik de PSP via USB had aangesloten en sindsdien werkt geen enkele USB-poort meer...
Van alles geprobeerd, BIOS gechecked maar helaas staan daar geen USB instellingen bij. Vista geeft aan dat alles naar behoren werkt qua USB controllers. Als ik echter mijn notebook mouse aansluit via USB dan wordt de muis gevonden en hoor je het bekende Vista hardware gevonden geluidje met direct daarna het geluidje van hardware verwijdert.
Verder maak(te) ik regelmatig gebruik van een externe USB HD mediaplayer of sloot ik via USB mijn digitale camera wel eens aan of PDA of TomTom.
Sinds de systemcrash na het aansluiten van de PSP werkt geen enkele USB poort meer naar behoren en heb ik deze geprobeerd door het aansluiten van alle eerder genoemde USB randapparaten.
Acer heb ik inmiddels een email gestuurd, nog geen reactie ontvangen. Pick en return garantie van 1 jaar is (story of my life) net voorbij...
Iemand een verlossende tip voordat ik een nieuwe laptop aanschaf?
Thanks!