Toon posts:

iPod verwijderen, daarna kortsluiting geluid, USB kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:(van vriend btw)
iPod shuffle in USB, verwijderd bestanden zonder iTunes, maar gewoon alles. Haalt iPod los, hoort kortsluiting geluid.

Geen van de USB porten werken nu meer(aparaten worden niet herkent)
Apparaatbeheer geeft aan dat alles goed is

Ook multimeter geeft gewoon 5V stroom door, dus ook geen zekering door ofzo.

Iemand een suggestie?

Het betreft een mobo uit een dell laptop

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

nieuwe mobo kopen ?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50
Vrij onduidelijk verhaal... Heeft hij zn shuffle gewoon eruit getrokken zoals hij dat altijd doet, of misschien wat krom of slordig ofzo? En wat is in hemelsnaam een 'kortsluiting geluid'? Al geprobeerd opnieuw op te starten oid? Ik heb ook weleens kortsluiting in mn USB-apparatuur gehad, en dan vallen inderdaad de USB-porten uit, maar na een reboot werkte alles weer.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:20:
Vrij onduidelijk verhaal... Heeft hij zn shuffle gewoon eruit getrokken zoals hij dat altijd doet, of misschien wat krom of slordig ofzo? En wat is in hemelsnaam een 'kortsluiting geluid'? Al geprobeerd opnieuw op te starten oid? Ik heb ook weleens kortsluiting in mn USB-apparatuur gehad, en dan vallen inderdaad de USB-porten uit, maar na een reboot werkte alles weer.
Gewoon zoals altijd. En een kortsluiting geluid--->geluid dat je wel eens hoort als een stekker knetterd...

En ja uiteraard al pc uit gezet, opnieuw opgestart etc etc

Verwijderd

Ik wil je best helpen, maar het enige wat ik begrijp uit je posts is dat je usb stuk is. Heb je geprobeerd om ook andere usb dingen aan te sluiten die er niet op zaten toen de usb poort aan het knetteren was? Heb je de usb stick er uit gehaald terwijl de usb nog bezig was (wat dus niet verstandig is)?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:05:
Ik wil je best helpen, maar het enige wat ik begrijp uit je posts is dat je usb stuk is. Heb je geprobeerd om ook andere usb dingen aan te sluiten die er niet op zaten toen de usb poort aan het knetteren was? Heb je de usb stick er uit gehaald terwijl de usb nog bezig was (wat dus niet verstandig is)?
USB stick eruithalen terwijl 'ie nog bezig is, heeft alleen maar effect op de data op de stick. Daarnaast gaat het hier om een iPod en was hij bezig met de data te verwijderen, dus in het ergste geval moet 'ie de boel dan formatteren.

Maar goed, ik zou zeggen probeer inderdaad eens een apparaat te gebruiken wat er nog niet in gezeten heeft en test ook via een USB-hub. Ik heb wel eens gezien dat de 5V die op de USB-poort staat bij de minste belasting volledig inzakt. Met een USB-hub met adapter (dus eigen voeding), sluit je dat uit.
Test echter niet met al te dure USB-dingen, want de kans bestaat dat er dingen stuk gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Statische electriciteit...

Ook wel eens gehad bij een moederbord, resulterend in een kapot moederbord en een mooi gat in de southbridge. :'(

Verwijderd

USB stick eruithalen terwijl 'ie nog bezig is, heeft alleen maar effect op de data op de stick.
Normaal wel inderdaad, maar als er een usb controller leuk bezig is met het versturen en je haalt hem even op een onhandige manier er uit waardoor het contact even gigantisch dendert, zou de chip dan geen opdonder kunnen krijgen? USB's sticks horen zowiezo niet stuk te gaan maar toch gebeurt het soms ;).

Overigens heb ik op mijn mobo een usb controller die niet volgens de specificaties is gemaakt en problemen geeft bij sommige usb apparaten (met dank aan NVIDIA) dus ik zou niet zomaar blind afgaan op wat hoort en wat niet hoort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:11:
Situatie:(van vriend btw)
iPod shuffle in USB, verwijderd bestanden zonder iTunes, maar gewoon alles. Haalt iPod los, hoort kortsluiting geluid.

Geen van de USB porten werken nu meer(aparaten worden niet herkent)
Apparaatbeheer geeft aan dat alles goed is

Ook multimeter geeft gewoon 5V stroom door, dus ook geen zekering door ofzo.

Iemand een suggestie?

Het betreft een mobo uit een dell laptop
Ha gelukkig eindelijk iemand gevonden met soortgelijk probleem!

Bij mij is hetzelfde gebeurd maar dan met het aansluiten van een Sony PSP. Mijn Acer laptop liep vast nadat ik de PSP via USB had aangesloten en sindsdien werkt geen enkele USB-poort meer...
Van alles geprobeerd, BIOS gechecked maar helaas staan daar geen USB instellingen bij. Vista geeft aan dat alles naar behoren werkt qua USB controllers. Als ik echter mijn notebook mouse aansluit via USB dan wordt de muis gevonden en hoor je het bekende Vista hardware gevonden geluidje met direct daarna het geluidje van hardware verwijdert.
Verder maak(te) ik regelmatig gebruik van een externe USB HD mediaplayer of sloot ik via USB mijn digitale camera wel eens aan of PDA of TomTom.
Sinds de systemcrash na het aansluiten van de PSP werkt geen enkele USB poort meer naar behoren en heb ik deze geprobeerd door het aansluiten van alle eerder genoemde USB randapparaten.
Acer heb ik inmiddels een email gestuurd, nog geen reactie ontvangen. Pick en return garantie van 1 jaar is (story of my life) net voorbij... 8)7

Iemand een verlossende tip voordat ik een nieuwe laptop aanschaf?

Thanks! _/-\o_

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aan welke kant heeft ie de shuffle los gehaald? Usb-stekkertje eruit, of de 4delige jackplug?

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:55:
Aan welke kant heeft ie de shuffle los gehaald? Usb-stekkertje eruit, of de 4delige jackplug?
iPod werkt weer na een 'herstel' in iTunes. De USB porten echter niet. Ik 'dacht' dat ie de iPod uit zijn dockitstation haalde

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:51:
[...]

Iemand een verlossende tip voordat ik een nieuwe laptop aanschaf?

Thanks! _/-\o_
Al eens geprobeerd om met een Knoppix of soortgelijke boot CD op te starten om te kijken of het probleem in software (Win XP) of hardware (laptop) zit?

Er zijn best veel topics hierover, maar misschien is deze post handig:

"De drivers die je moet toewijzen is usbstor.sys , die bevindt zich normaal in windows\system32\drivers en de bijhorende inf staat in windows\inf.
Als deze daar niet staan kan je ze van je windows cd'tje extracten."

Topic: the_stickie in "[XP Home] USB Controller probleem
Pagina: 1